Gast tenequodbene Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ik heb een kleine vraag. Mijn nederlandse vriendin en ik wonen net ten noorden van Antwerpen. Zij zou heel graag de nederlandse commerciele zenders willen ontvangen. We zouden eventueel een digitenne abo kunnen nemen via het adres van haar ouders. Denken jullie dat wij het digitenne signaal kunnen ontvangen? Woon op +- 40 km van Breda en 30 km van de Nederlandse grens? Alvast bedankt voor jullie reacties...
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Als je nu al een DVB-T ontvanger hebt, dan kan je eens scannen met je antenne in de richting van Breda. Maar om je geen valse hoop te geven: 40km van Breda is al een heel eind voor een ongetwijfeld naar het zuiden toe afgeschermde zender... En je antenne verticaal richten, moest je voor de VRT op Schoten gericht staan... Succes! Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
W3ird_N3rd Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Breda is in het geheel niet afgeschermd naar het zuiden. Breda is alleen afgeschermd naar Engeland. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast wanderer Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 en denk om de polarisatie, in NL vertikaal...
Gast tenequodbene Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Ik heb voorlopig nog geen DVB-T apparatuur. Zou een binnenhuisantenne kunnen volstaan of beter een buitenantenne? Voorlopig ben ik volledig nieuw in het DVB-T Digitenne verhaal. Het richten van de antenne? Is dat echt fysiek de antenne draaien in die richting of is dat iets dat je softwarematig kan gaan bepalen wat ie scant... Sorry maar ben newby op dit vlak, maar geen IT dummy...)
Gast wanderer Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 ga anders eerst eens langs een primafoon winkel in NL, ze kunnen je wel het eea laten zien en uitleggen...
matthew_be_wvl Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 In jouw geval neem je best een buitenantenne gezien de afstand. En de antenne richten is ze fysiek in de richting van de zender draaien. En nu blijkt dat Breda niet in de richting van Vlaanderen afgeschermd is, dus ben ik heel benieuwd hoe de ontvangst is! Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Dappere Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Enige tijd geleden is er hier een berichtje verschenen dat de Nederlandse zenders te ontvangen waren in Deurne (zuidkant van Antwerpen). Je hebt dus zeker een buitenantenne nodig die daarenboven best zo hoog mogelijk staat.
Gast KW1234 Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Ik woon eigenlijk vlakbij Breda aan de Belgische zijde van de grens. Ik heb toch m'n twijfels over die afscherming hoor want normaal zou je toch net over de grens het signaal met een binnenantenne makkelijk moeten kunnen ontvangen en dat is niet altijd het geval. Idd een buitenantenne is zeker noodzakelijk! Ook wil ik je meegeven dat niet alle multiplexen even "hard" uitzenden bvb de RTL's en de zenders van SBS zijn veel zwakker dan de Publieke en regionale.
EdjeKroketje Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: KW1234 Idd een buitenantenne is zeker noodzakelijk! Ook wil ik je meegeven dat niet alle multiplexen even "hard" uitzenden bvb de RTL's en de zenders van SBS zijn veel zwakker dan de Publieke en regionale. Onzin, alles wordt even hard uitgezonden. soms is er 1 harder als er meer storing te verwachten is uit het buitenland. Wel is de foutcorrectie niet gelijk van alle kanalen. 2 hebben 1/2 en 2 hebben 3/4.
Gast KW1234 Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Ik stel alleen maar vast wat bij mij het geval is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen