Ga naar inhoud


Digitenne ontvangen in Antwerpen


Gast tenequodbene

Aanbevolen berichten

Gast tenequodbene

Ik heb een kleine vraag. Mijn nederlandse vriendin en ik wonen net ten noorden van Antwerpen. Zij zou heel graag de nederlandse commerciele zenders willen ontvangen. We zouden eventueel een digitenne abo kunnen nemen via het adres van haar ouders. Denken jullie dat wij het digitenne signaal kunnen ontvangen? Woon op +- 40 km van Breda en 30 km van de Nederlandse grens?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je nu al een DVB-T ontvanger hebt, dan kan je eens scannen met je antenne in de richting van Breda. Maar om je geen valse hoop te geven: 40km van Breda is al een heel eind voor een ongetwijfeld naar het zuiden toe afgeschermde zender...

 

En je antenne verticaal richten, moest je voor de VRT op Schoten gericht staan...

 

Succes!

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tenequodbene

Ik heb voorlopig nog geen DVB-T apparatuur. Zou een binnenhuisantenne kunnen volstaan of beter een buitenantenne?

Voorlopig ben ik volledig nieuw in het DVB-T Digitenne verhaal. Het richten van de antenne? Is dat echt fysiek de antenne draaien in die richting of is dat iets dat je softwarematig kan gaan bepalen wat ie scant...

 

Sorry maar ben newby op dit vlak, maar geen IT dummy...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw geval neem je best een buitenantenne gezien de afstand. En de antenne richten is ze fysiek in de richting van de zender draaien. En nu blijkt dat Breda niet in de richting van Vlaanderen afgeschermd is, dus ben ik heel benieuwd hoe de ontvangst is!

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon eigenlijk vlakbij Breda aan de Belgische zijde van de grens.

Ik heb toch m'n twijfels over die afscherming hoor want normaal zou je toch net over de grens het signaal met een binnenantenne makkelijk moeten kunnen ontvangen en dat is niet altijd het geval.

 

Idd een buitenantenne is zeker noodzakelijk! Ook wil ik je meegeven dat niet alle multiplexen even "hard" uitzenden bvb de RTL's en de zenders van SBS zijn veel zwakker dan de Publieke en regionale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KW1234
Idd een buitenantenne is zeker noodzakelijk! Ook wil ik je meegeven dat niet alle multiplexen even "hard" uitzenden bvb de RTL's en de zenders van SBS zijn veel zwakker dan de Publieke en regionale.


Onzin, alles wordt even hard uitgezonden. soms is er 1 harder als er meer storing te verwachten is uit het buitenland. Wel is de foutcorrectie niet gelijk van alle kanalen. 2 hebben 1/2 en 2 hebben 3/4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...