Gast Forza Milan Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Ok, here we go ... heb dit probleempje ... heb de zoekfunctie gebruikt en ook de database (zit wel leuk in elkaar, zal er nog veel van kunnen genieten wat er zitten echt wel leuke dingen bij die ik MOET uitproberen:D) ... Dit ter zijde ... ik heb idd een probleem bij het opstarten van mijn pc (zit nu ffe op de laptop) ... gisteren kreeg ik op mijn scherm, virus hier, virus daar, download dit, download dat ... ik heb dan maar wat van die progjes (geen belangrijke, zoals google toolbar bv) eraf gehaald ... nadat ik de pc herstart had, doet hij een schijfcontrole (ja dat blauwe scherm tot de 100% voltooid is) en dan start ie op ... van het moment dat hij in xp zit, herstart die dus automatisch :s ... ... ik heb wel in de database dit gevonden: Systeemherstel oproepen als Windows XP niet wil starten ! Maak een keuze... Deze pagina afdrukken Email naar een vriend Opmerking plaatsen Start Windows XP opnieuw op en druk tijdens de start op 'F8' om het opstartmenu op te roepen. Kies ervoor om op te starten in de Veilige modus met opdrachtregel. Meldt u aan met een administrator-gebruikersaccount. Vervolgens typt u het volgende op de opdrachtregel: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Druk op Enter-->de herstelprocedure wordt gestart. BJ maar ja ... bij mij vraagt hij of hij de pc onder windows, normaal procedure wil opstarten en dan gaat ie gewoon door tot windows XP ...heb geen andere opties ... ok, in mijn blauw scherm heb ik hetvolgende van fout (het verschilt wel) bv fat 32 of1d - 1804 (wel altijd DIT volumenr) \bootex.log eerste kluster ongeldig \windows\dump810D.tmp i kruislings aan kluster 3189164 gekoppeld de vermelding wordt afgebroken die fout dat 1 file kruislings is verbonden aan een ander kluster geeft ie dus ook altijd in de foutmeldingen ... soms zegt ie ook, software.log is ongeldig ... weet iemand raad? ... cheer!s
cjg Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 mmmmm... Al eens chkdsk/f erop losgelaten ?! Gr CJ. Astra 19.2 / Hotbird 13 Humax 5300 & Topfield PVR 5500 Schotel 80 cm Quad LNB / Disecq Aston 1.07 , X-Cam
Gast ozzo Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Mocht je nog een tweede PC hebben staan, hang dan even die HD aan de IDE/SATA kabel die bijv. naar je DVD spelers loopt. Laat dan XP opstarten van de HD van die andere PC en voer een SCANDISK uit op de "brakke HD". Of open een "DOS" window en execute 'chkdsk X:' waar de x staat voor de drive letter van de brakke HD. Zorg WEL voor een goeie, up-to-date, virusscanner op de andere PC !
Gast Forza Milan Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: ozzo Mocht je nog een tweede PC hebben staan, hang dan even die HD aan de IDE/SATA kabel die bijv. naar je DVD spelers loopt. Laat dan XP opstarten van de HD van die andere PC en voer een SCANDISK uit op de "brakke HD". Of open een "DOS" window en execute 'chkdsk X:' waar de x staat voor de drive letter van de brakke HD. Zorg WEL voor een goeie, up-to-date, virusscanner op de andere PC ! heb gewoon een laptop ... hmm ik denk niet dat het een goed idee is dat ik een pc openmaak ... is er geen andere oplossing? het zal dan wssk een virus zijn die op mijn pc is terrecht gekomen ... alle, dat lees ik tussen de lijnen uh ik kan wel eens proberen een dos window te openen (geraak ik daar in bij het opstarten zonder schade aan te richten?) nadien moet ik dan execute chkdsk C: ingeven? .. probeer het later zeker eens moet nu even gaan werken cheers ...
jeevanhoof Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Toch nog maar eens proberen met F8. Normaal moet je dan in veilige modus kunnen opstarten. Je moet wel F! indrukken voor windows begint op te starten. Je kan ook opstarten via de windows CD en dan kiezen om windows te herstellen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Forza Milan Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: jeevanhoof Toch nog maar eens proberen met F8. Normaal moet je dan in veilige modus kunnen opstarten. Je moet wel F! indrukken voor windows begint op te starten. Je kan ook opstarten via de windows CD en dan kiezen om windows te herstellen. mvg er is idd een boot functie maar zowel de optie (vanaf de hdd starten) als de xp cd erin zwieren, haalt niets uit :s misschien als je me even zegt hoe ik in dos terrecht kan komen, probeer ik daar eens een check zoals hierboven werd aangegeven ... cheers
verkerkbr Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 heb gewoon een laptop ... hmm ik denk niet dat het een goed idee is dat ik een pc openmaak ... is er geen andere oplossing? het zal dan wssk een virus zijn die op mijn pc is terrecht gekomen ... alle, dat lees ik tussen de lijnen Ik heb hier enige systemen gehad met soortgelijke problemen. Nu haal ik altijd eerst de belangrijke bestanden eraf door systeem te laten opstarten met een Linux Live CD (laatste versie van Knoppix bijvoorbeeld). Om daarna te kijken wat er aan te doen is. Het vreemde is, als het Windows systeem laat opstarten vanaf de Knoppix CD en dan betreffende drive of partitie mount met Linux en vervolgens de zaak afsluit. Ik doe er verder helemaal niets mee, anders dan enige bestanden op betreffende partitie bekijken. Na deze eenvoudige handeling blijkt in een aantal gevallen Windows daarna weer normaal op te starten. Dus als de partitie benaderd wordt zonder gebruik door het Windows systeem dan lijkt dit de mogelijke problemen op de partitie op te lossen. Het hoe en waarom kan ik niet verklaren. Maar het is opvallend dat dit werkt. En het is eenvoudig te proberen. Overigens de belangrijke bestanden eraf halen doe ik door in Knoppix een Samba server in te stellen en deze te laten starten om daarna belangrijke bestanden te verplaatsen/kopieren naar een ander systeem. In een aantal gevallen is het eenmalig opstarten met de Knoppix CD voldoende om het Windows systeem daarna weer normaal te laten werken ! Zou dit in ieder geval even proberen. Groet, Bram
lock Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Start/ uitvoeren/ typ: cmd "That's another fine mess you've got me into"
Gast ozzo Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Tja, da's nou juist het probleem, hij komt niet in XP om dat te doen. Als ie een FAT32 partitie heeft dan kan ie gewoon een bootflop maken en dan daarvanaf het chkdsk commando geven. Bij NTFS wordt dat ff anders....
Gast Forza Milan Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Origineel bericht van: verkerkbr heb gewoon een laptop ... hmm ik denk niet dat het een goed idee is dat ik een pc openmaak ... is er geen andere oplossing? het zal dan wssk een virus zijn die op mijn pc is terrecht gekomen ... alle, dat lees ik tussen de lijnen Ik heb hier enige systemen gehad met soortgelijke problemen. Nu haal ik altijd eerst de belangrijke bestanden eraf door systeem te laten opstarten met een Linux Live CD (laatste versie van Knoppix bijvoorbeeld). Om daarna te kijken wat er aan te doen is. Het vreemde is, als het Windows systeem laat opstarten vanaf de Knoppix CD en dan betreffende drive of partitie mount met Linux en vervolgens de zaak afsluit. Ik doe er verder helemaal niets mee, anders dan enige bestanden op betreffende partitie bekijken. Na deze eenvoudige handeling blijkt in een aantal gevallen Windows daarna weer normaal op te starten. Dus als de partitie benaderd wordt zonder gebruik door het Windows systeem dan lijkt dit de mogelijke problemen op de partitie op te lossen. Het hoe en waarom kan ik niet verklaren. Maar het is opvallend dat dit werkt. En het is eenvoudig te proberen. Overigens de belangrijke bestanden eraf halen doe ik door in Knoppix een Samba server in te stellen en deze te laten starten om daarna belangrijke bestanden te verplaatsen/kopieren naar een ander systeem. In een aantal gevallen is het eenmalig opstarten met de Knoppix CD voldoende om het Windows systeem daarna weer normaal te laten werken ! Zou dit in ieder geval even proberen. Groet, Bram merci voor je antwoord ... maar ik vrees dat ik te dom ben om dit allemaal te begrijpen ... kan je even stap voor stap zeggen wat ik moet doen? cheers
verkerkbr Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Goede middag, het heeft zeker niets met dom te maken, maar met onbekend. De bekendste Linux Live CD heet Knoppix. Dit Iso bestand kun je gratis downloaden op vele sites en op een CD zetten. Knoppix.de, download, geeft grote aantal servers Wel de laatste versie kiezen. Is er in CD formaat of DVD. Hier even opletten als systeem uitsluitend een CD drive heeft. Met deze Linux Live CD start je het systeem geheel op vanaf de CD. Wel de Bios in stand zetten voor opstart volgorde van de CD. Dit is bijna altijd wel het geval en hoef je de instelling in de Bios zelfs niet aan te passen. Dus het Windows systeem op de harde schijf wordt op deze wijze in het geheel niet gebruikt. Op de Desktop verschijnen na het opstarten dan de partities (iconen) van de harde schijf. Klik deze aan een geef het commando mount (verbinden). (Icoon krijg dan een groen driehoekje) Daarna de betreffende partitie aanklikken en je kunt zien wat er op staat. Als je de bestanden allemaal kunt bereiken onder het Knoppix (Linux) systeem, dan ligt het probleem aan het Windows besturing systeem en niet aan de HD. Mijn ervaring hierbij is, als je dit gedaan hebt en je sluit daarna af. Dat daarna het Windows system ineens weer wel opstart in een aantal gevallen. Waarom weet ik ook niet ! Is dit niet het geval, dan kun je belangrijke bestanden verplaatsen door het invoeren van instellingen voor een netwerk en de bestanden verplaatsen naar een ander systeem. Ook weer geheel buiten een niet werkende Windows om. Dit is iets ingewikkelder en vraagt wat meer uitleg. Verder gaat het opstarten vanaf de CD natuurlijk wel wat trager. Knoppix heeft een zeer goede hardware herkenning, waardoor het in de meeste gevallen zonder meer is op te starten vanaf de CD op een willekeurig systeem. Je omzeilt hiermee alle problemen die mogelijk aan het Windows OS te wijten zijn. Mochten er nog verder vragen zijn, dan maar even via PM. Groet, Bram
WPW Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Of een BartPE cd maken, die kan wel een chkdsk op ntfs doen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Forza Milan Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 als je me even zegt hoe ik zo'n cd kan maken? ok ik ben nu even die knoppix aant downen ... mag ik die gewoon via nero branden of heb ik een alternatief progje nodig? cheers
verkerkbr Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: Forza Milan ok ik ben nu even die knoppix aant downen ... mag ik die gewoon via nero branden of heb ik een alternatief progje nodig? cheers File > keuze > burn (branden) van image en kies het gewenste iso bestand. Dat is alles. Op Knoppix CD staat overigens ook een brandprogramma genaamd K3b. Succes
verkerkbr Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Nog even ter aanvulling: je kunt bij het opstarten van Knoppix achter de Knoppix prompt nog toevoegen knoppix lang=nl dan krijg je een en ander in de Nederlandse taal. Verder is het goed om even te weten dat de file structuur dezelfde boomstructuur heeft als internet: /home/bram/documenten/sat4all of zoiets. Daarom kun je een browser gebruiken voor de eigen computer bestanden maar ook direct voor internet. De partities hebben geen aanduiding als C: D: of andere letter aanduiding. Bij gebruik van DHCP kun je waarschijnlijk zonder instellingen direct internet bereiken. Je kunt een belangrijk bestand derhalve ook naar elders of je eigen adres mailen. Bij gebruik van een vast IP adres moet je de gegevens invoeren onder netwerkinstellingen. Wil je de belangrijke bestanden via netwerk naar andere computer verplaatsen, dan moet echter samba worden ingesteld en opgestart. Belangrijk is dat je in ieder geval de files kunt zien als teken dat de HD nog intact en bereikbaar is. Onvervangbare vakantiefoto's en belangrijke bestanden kunnen op deze wijze eenvoudig worden gered ! Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen