Ga naar inhoud

[Windows XP] Pc autorestarts

Aanbevolen berichten

Gast Forza Milan
Geplaatst:

hmmm heb zo'n cd gemaakt ... de reden dat ik zo lang gewacht heb op mijn antwoord is dat mijn muis en keyboard nu ook vastgelopen zijn ... dan heb ik ergens op zolder na lang zoeken nog een interim keyboard en muis van de jaren zestig :P gevonden ... bij de eerste start werkte die ... na de reboot (met knoppix cd erin) deed ie ook niets meer ...

ik denk dat ik mijn pc maar eens ga formateren ... maar raar genoeg, in de database staat er niet hoe je dat moet doen ... kan iemand me even op weg helpen want ik herriner me eens dat ik er zo maar aan begonnen ben en dat ik twee partities op mn harde schijf had gemaakt ... dit wil ik nl niet ... als jullie me even op weg helpen, doe ik het zo wel ...

cheers!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Forza Milan
hmmm heb zo'n cd gemaakt ... de reden dat ik zo lang gewacht heb op mijn antwoord is dat mijn muis en keyboard nu ook vastgelopen zijn ... dan heb ik ergens op zolder na lang zoeken nog een interim keyboard en muis van de jaren zestig :P gevonden ... bij de eerste start werkte die ... na de reboot (met knoppix cd erin) deed ie ook niets meer ...

ik denk dat ik mijn pc maar eens ga formateren ... maar raar genoeg, in de database staat er niet hoe je dat moet doen ... kan iemand me even op weg helpen want ik herriner me eens dat ik er zo maar aan begonnen ben en dat ik twee partities op mn harde schijf had gemaakt ... dit wil ik nl niet ... als jullie me even op weg helpen, doe ik het zo wel ...

cheers!

Eenvoudig

Start
Uitvoeren
Format C:

En dan de originele schijf bij de hand en weer opnieuw installeren die hap

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Er zijn ook cd's met utility's erop die je schijf kunnen formateren en bv. ook indelen. Je kan het natuurlijk ook vanuit knoppix doen alleen is dat wat "moeilijker".

"Hirens BootCD" is een zeer complete cd met allemaal mooie tools erop zie hier http://www.hiren.info/pages/bootcd wat er allemaal op staat.

Ook is de "Ultimate Boot CD" http://www.ultimatebootcd.com/index.html een leuke cd, met veel makkelijke tools en wel makkelijk(er) te downloaden aangezien hier alleen tools op staan die vrij zijn om te gebruiken dat is bij Hiren's iets anders.

Het zijn zijn sites met info en/of (hulpzame) tools dus ik hoop dat deze gewoon gepost mogen worden!

Gast Forza Milan
Geplaatst:

dank je voor de info ... maar ik geraak niet meer in mijn start ... mijn pc autorestarts ... kan ik 1 van die progjes downloaden, gewoon in mn dvd unit steken, en dan formateren of moet het via windows?

cheers

Geplaatst:

Die cd's zijn autostart dus windows heb je helemaal niet nodig wat juist zo prettig is. CD erin pluggen en van cd opstarten dat is alles.

Ik zag dat je nu er ook een USB versie ipv. een cd van kan maken. Zelf ga ik dit nog wel eens doen want dat is altijd makkelijk voor het meenemen, voor als de cd-rom gek doet of om hem zo in me auto te kunnen gooien.

Gast Forza Milan
Geplaatst:
Origineel bericht van: NINjak
Die cd's zijn autostart dus windows heb je helemaal niet nodig wat juist zo prettig is. CD erin pluggen en van cd opstarten dat is alles.

Ik zag dat je nu er ook een USB versie ipv. een cd van kan maken. Zelf ga ik dit nog wel eens doen want dat is altijd makkelijk voor het meenemen, voor als de cd-rom gek doet of om hem zo in me auto te kunnen gooien.

welke van die tools moet ik downen? 1 (of alle) bootmanagers? of kan ik het gewoon doen met de dos navigator? ik zie ook ms dos boot disks staan ...

cheers!
Geplaatst:

Gewoon de ISO van UBCD downloaden, die met een programma (zoals bv. nero) op cd branden (of even door iemand anders laten doen), in je cd-rom doen, opstarten en dan staan er allemaal tools in een menu op je te wachten om op je pc los te laten.

Je zou je hd helemaal schoon kunnen maken met "Darik's Boot and Nuke" maar dan is echt alles eraf dus pas doen als je zeker weet dat je niks gaat missen. Hij is even bezig maar dan staat er echt niks meer op.

Met "Cute Partition Manager" kan je redelijk makelijk op je hd en partitie aanmaken om windwows erop te kunnen knallen. Wil je er meer aanmaken kan dat ook maar je kan dat dan ook doen als windows erop staat!

NOTE:

"Darik's Boot and Nuke" ia perfect voor mensen die hun systeem willen verkopen en er echt niks achter willen laten. En nee, een format en een nieuwe installatie van wat dan ook is niet goed genoeg. Programma's zoals bv. GetDataBack vinden echt alles terug.

Gast Forza Milan
Geplaatst:

ja mensen wink mijn topic heeft nu uiteindelijk nog weinig te maken met mn vraag nu ...

maar de boot cd steekt in de dvd/cd unit ... maar mn twee keyboarden werken niet ... denk dat het virus of whotever overgegaan is die instrumenten ... ik kan dus geen format doen ... is er zo iets als een auto format cd ofzo dat het automatisch doetzonder mn keyboard of muis te gebruiken ... dit is echt geflipt ... hoop dat de duivel niet in het spel zit .. mn pc is nog vrij recent, wil em echt niet wegsmijten ... :s

cheers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen