Ga naar inhoud

Handleiding voor het editen van de Philips kanalen met het programma DecLink v0.97!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Kees22, ik heb je de benodigede info en het programma toegezonden.<P>@jws, als ik de snelheid probeer te veranderen als de ontvanger in service mode is krijg ik 'n 'Time-out' error! Dit probleem kan overigens ook best aan mijn pc liggen, ik zal hier toch nog even mee gaan knutselen.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 27-07-2001: Message edited by: Redcat ]

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@savp, geef me maar even je e-mail adres per PM dan stuur ik je de editor wel even toe.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Eindelijk een programma wat het mogelijk maakt de kanalen op die plaatsen te zetten waar men ze wil hebben! Graag een mail of een link, want dit is echt een must.<P>Wykat

Geplaatst:

kan je het per email ook naar mij toe maile. rasim.belmahdi@hetnet.nl

Geplaatst:

@rachid, het programma is naar je onderweg!<P><BR>@Wykat, als je dit programma wilt hebben, zul je me toch echt je e-mail adres moeten sturen via PM of hier gewoon posten!<BR> <BR>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Hoi Redcat,<BR>Bedankt voor je uitleg. Ik snap echter een ding niet aan dit hele verhaal. Het zal best wel stom van me zijn, maar ik ben mezelf ook pas sinds kort aan het verdiepen in de Philips 5816 als het verder gaat dan films kijken.<BR>Wat voor meerwaarde heeft deze risico volle klus boven mijn kanaallijst gewoon te editen met mijn menu in mijn tuner.<BR>Ik kan dan ook kanalen deleten en verplaatsen. Of zie ik het verkeerd en kan ik hem dan zenders laten zoeken terwijl bv de radio stations worden overgeslaan?<BR>Dan zie ik nl het voordeel wel om de 1000 kanalen beter te benutten.<BR>Groetjes Remco40

Geplaatst:

Redcat,<P>Een andere zeer interesant mogelijkheid is om de EPROM te updaten. Hiermee krijg je de mogelijkheid van de zg. Multi-EPG. Door enkele bitjes te veranderen kan je de franse & spaanse EPG aan (en zien wat voor geinige dingen ook nog kunnen met zo'n seca box)<P>Bij mij duurt het uitlezen van eprom zo'n 40s op 9600 (hoger gaat niet met de 5816/03G). Ik lees uit met de 'i2c'mogelijkheid.<P>Later<P>Marcel

Geplaatst:

@Remco40, daar heb je wel gedeeltelijk gelijk in.<P>Het is pas echt interessant als je twee satellieten kunt ontvangen (ASTRA & Hotbird).<P>Daarbij komt natuurlijk het voordeel naar voren dat je met de editor de mogelijkheid hebt om de Radio-, Datakanalen en kanalen met andere coderingssystemen uit te sluiten bij het scannen. Hierdoor kun je alle FTA en SECA kanalen op de Philips vastleggen zonder dat je over de 999 beschikbare posities uitkomt.<P>Verder is het in het kader van de zoektocht naar de landen/regio code 'n goed hulpmiddel.<BR>Tevens kun je simpel achter de juiste PBM's van 'n provider komen.<P>Wat ik overigens wel 'n beetje vreemd vind is dat de site van de ontwerper van deze editor is verdwenen en niemand weet of hij ook op 'n andere URL zit, of dat hij gestopt is met het project, misschien onder bedreiging van de Europese C+ organisatie!<P>@marcelrv, kun je me ook vertellen welke bits ik moet veranderen om de multi EPG te krijgen?<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Ja, dat zou ik kunnen maar dan krijg je het voor alleen voor mijn type deco.<P>Werkwijze is als volgt:<BR>1) download the eeprom info (eeprom.bin)<BR>2) Vergelijk de content met de multiepg eeprom (zie link onder) voor mij waren er dus slechts 4/5 byte anders<BR>3) pas de eeprom.bin aan <BR>4) upload the eeprom info.<P>the 'correct' multi epg info kan je vinden op<BR><A HREF="http://pub56.ezboard.com/fwebshidartafrm2.showMessage?topicID=174.topic" TARGET=_blank>Philips Development board</A>

Geplaatst:

Hmm. Sorry voor het late antwoord (mijn proxy toonde de cache en daarom zag ik het antwoord niet).<P>email is Wykat_20@europeonline.com<P>alvast bedankt.

Geplaatst:

@Whykat, het programma is naar je onderweg!<P>Laat me nog even weten of je nog rare dingen tegenkomt bij het gebruik van dit programma.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Hoi Redcat,<BR>Ik heb mijn channel list geedit met declink V0.97 zoals jij in de handleiding hebt beschreven. Het werkt super.<BR>Het enige probleem dat ik tegen kwam was dat ik met een hogere snelheid dan 9600 baud niet in de se-mode kon komen. Het duurde dus wel erg lang om de lijst weer terug in mijn flash te laden. Maar dat was dan ook het enige minpunt. Een ding snap ik echter nog niet. Ik werk met 2 lnb's (astra en hotbird).<BR>Dit programma gaat uit van de bestaande TPT.<BR>Waar haal ik een complete TPT vandaan voor 2 satelieten. Met gewoon laden kom ik er dan immers met 999 kanalen niet. Zelfs als ik eerst astra edit en daarna hotbird in ga laden dan redt ik het niet. Of laad hij dan toch de complete TPT al in al kan ik niet alle kanalen binnenhalen. Of is het misschien mogelijk om 2 verschillende TPT's te combineren? Dan zou ik bijv. eerst een complete TPT van Astra kunnen maken. Dan alles wissen. En dan een complete van Hotbird. Misschien dat jij een oplossing weet.<BR>Groetjes Remco40

Geplaatst:

Hallo,<BR>ik ben d.m.v. een search opdracht aan het zoeken geweest maar ik kan geen uitleg vinden waar uitgelegd wordt welke combinatie je moet gebruiken.<BR>Wie kan mij helpen aan deze info..<BR>Bedankt!<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Nike:<BR><STRONG>dit is wel te wijzigen.<BR>Er is een posting in waarin uit gelegd wordt welke combinatie op je afstand bediening je moet indrukken om de lijsten in C+ volgorde te kunnen bewerken.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P> rolleyes.gif" border="0

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

@philips<P>Ik heb ook even terug gekeken en eerlijk gezegd heb ik het niet snel terug gevonden<P>Ik weet nog wie het gepost heeft en zal vragen of hij nogmaals in de faq /philips forum wilt plaatsen.<BR>greetings.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.