Ga naar inhoud

C-Band: Wie ontvangt Metro TV op 37,5° west NSS10 ?

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

C-Band: Wie ontvangt Metro TV uit Ghana op 37,5° west, NSS10 ?

Indien ja, hoe groot is je schotel en gevoeligheid/temp. van de LNC.

Deze zender is een klant van mij en ik wil eens kijken wat ze ervan bakken.

Als ik Lyngsat moet geloven zou dit al met een schotel van 1,20 - 1,50 mtr. gaan. Metro TV zelf heeft het over 3,20 - 3,50 mtr op hun eigen website. KLIK.

Geplaatst:

Citaat:
C-Band: Wie ontvangt Metro TV uit Ghana op 37,5° west, NSS10 ?

Ik niet jammer genoeg, mischien " Dishdriver"

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

Hoi,

Ik ontvang Metro Movies loeihard met een 3 meter Unimesh schotel en een vrij slechte LNB. Locatie: hartje Nijmegen.

groetjes,

Paul.

Geplaatst:

Ook in de omgeving van Roermond is Metro Tv te kei goed te ontvangen met een 2,8m schotel en een 20K LNB.

Greetz

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

OK..interessant...ik heb hier nog een 1,50 mtr prime focus liggen en vraag me af of het daarmee ook zou gaan.

Ik woon ten zuiden van Frankfurt/M, net iets boven Heidelberg.

Geplaatst:

Ook hier in de Europoort Zuid holland op een 1,50 met een 15 K lnb zeer goed binnen.

70-75% op een echo 7000 .

een dijk van een signaal is geen probleem .

herman

Geplaatst:

Hier inderdaad ook geen enkel probleem op 1,8 m en standaard Chaparral corotor. M.b.t. de beeldkwaliteit kan je aan die klant nog wel een opdrachtje slijten denk ik ...

Geplaatst:

L.S.

Ik zie enkele reacties van mensen met grote schotels en op het dak van een flat.

Hoe zou dat zitten in het noorden van het land t.h.v Groningen niet al te hoog.

Hoe moet je vrij zicht hebben.

Hoe noordelijker hoe meer last van de bolling der aarde. Ik heb naar het zuidwesten weinig zicht als je zo'n grote schotel koopt met toebehoor en het functioneert niet, heb je der ook niks an.

Gaat mij om een Peruaanse zender.

groeten

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik S.
L.S.

Ik zie enkele reacties van mensen met grote schotels en op het dak van een flat.
Hoe zou dat zitten in het noorden van het land t.h.v Groningen niet al te hoog.

Hoe moet je vrij zicht hebben.
Hoe noordelijker hoe meer last van de bolling der aarde. Ik heb naar het zuidwesten weinig zicht als je zo'n grote schotel koopt met toebehoor en het functioneert niet, heb je der ook niks an.

Gaat mij om een Peruaanse zender.

groeten

Voor Groningen geld een elevatie van ± 17.5º dus als je onder die hoek in westelijke richting vrij zicht hebt , zou het moeten gaan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

L.S.

We hadden een zender, pan americana op HB13 maar zit daar niet meer. vond ik ergens op een site iemand die het wel onvangt. op een sat veel westelijker met een 1,8 schotel.

Ik kan de zender niet vinden in de lijsten wel RED global op intelsat 805 55,5W

de link die je aan geeft, geeft mooi de richting etc. maar als ik doorga naar de uiterste westelijke zender bijft het program mooi de richting geven maar volgens mij zit ie dan wel achter de horizon 100W ? Volgens mijn logica kan de richting waar m'n schoteltje naar moet kijken nooit voorbij 90W komen(plus iets omdat ik niet in london woon). De satellieten hangen toch op de evenaar dus als ik 90W (op m'n kompasje) kijk, dan kijk ik parallel aan de evenaar.

Misschien denk ik te moeilijk. een leek in een satelliet kast!

moet nog maar es even wat speuren hoe het ook al weer zat.

Ik knutsel eerst nog wel even (heb nu zelfs moeite om astra 3 erop te krijgen maar ja, ander topic)

vrgr

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Geplaatst:

Volgens dishpointer kom ik op max 70 graden met een elevatie van .5 graden.

En dat is aan de noordzeekust.

Geplaatst:

ik heb net even gekeken op 55 west en Panamericana TV is daar te

vinden schotel 1.80 c/ku band heb je wel nodig

groeten adje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen