Ga naar inhoud

C-Band: Wie ontvangt Metro TV op 37,5° west NSS10 ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

L.S.

Bedankt voor de info,

Mijn verhandeling klopt niet over de graden etc. heb ik nu gezien. de gradens van de satellieten zijn uitgedrukt op de evenaar en dat wat ik op mijn kompasje moet lezen is een heel andere zaak.

Handig die programmatjes maar de richting waar die heen wijst en de hoek worden problematisch. moet bij een hoge cipres langs, maar het moet kunnen.

Ik zag een 1.5m schotel tekoop staan zou het daar ook mee gaan? Hoe gevoelig is jouw LNB met een 1.8m schotel ?

vrgr.

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Geplaatst:

het is niet alleen je lnb maar ook de kwaliteit

van de schotel telt mee.

en vrij zicht is heel belangrijk

ik heb een chapparal corotor 17k c band lnb en een smw ku lnb

en daar kan ik het aardig mee redden

ik weet niet wie er op s4all een 1.50 schotel heeft met een c band lnb om het te testen voor je

groeten adje

Geplaatst:

In 2006 ontving ik via 55west met een 1,5m schotel en 20K lnb, de zenders Peru TV en Red Panamericana (net voldoende ontvangst). Heb deze configuratie nu niet meer ter beschikking om te testen of het nog steeds werkt (LNB zit nu vast op de 2,8m schotel).

Denk buiten de schotel en LNB ook aan de gevoeligheid van de ontvanger.

Grtz.

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

ik weet niet wie er op s4all een 1.50 schotel heeft met een c band lnb om het te testen voor je

Ik ga het binnenkort proberen. Er is nog plaats voor een 3e schotel op mijn dak. :D

Geplaatst:

Ik heb een 1,8 m schotel, weliswaar een beetje uit lijn de laatste jaren, maar sinds ie op 4195 zit, is Panamericana hier niet meer te ontvangen. Dus raad ik echt een grotere schotel (minstens 1,8 m, liever groter) aan. Kwaliteit van de LNB doet er niet zoveel toe is mijn ervaring.

Mijn ervaring is dat Adje een heel goede ontvangst heeft met zijn opstelling, dus geen garantie dat je met willekeurige 1,8 m/LNB makkelijk dezelfde resultaten boekt.

Geplaatst:

L.S.

Mede hobbyisten mijn vragen hebben inmiddels weinig meer te maken met de oorspronkelijke topic zij het dat het west is en C band en grote schotels maar misschien moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken. "Hoe spaanse zenders vangen op C band NSS806 40,5W en Intelsat 806 55,5W"

Ik heb hier nog wat vragen over en die hebben niets meer met de oorspronkelijke onderwerp te maken.

zie nieuw topic.

Vrgr Erik

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen