Satdorus Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Stelling1: Nederlanders zijn Hollanders. Stelling2: Hollanders zijn Nederlanders. Wat vind U? Wat bent U? Hollander, Nederlander of toch iets anders? Wat zijn in Belgie de verschillen?
1pm Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 ik ben een zd limburger halve belg , halve duitser, en dus halve hollander Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gene 1225 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Alle Hollanders zijn Nederlanders . Alle Nederlanders zijn geen Hollanders . Alle Vlamingen zijn ( voorlopig nog ) Belgen . Alle Belgen zijn geen Vlamingen . Hollanders plassen in Antwerpen tegen de basiliek . Nederlanders doen dat niet . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
leo1949 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Hollanders komen uit Noord en Zuid Holland. Holland is een verbastering van Holtland/Holdland wat Houtland betekent. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
paardengek Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 En hier meld zich nog een Fries. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Fiene56 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Rasechte achterhoeker geboren en getogen dus heel ver oost gelderland. De hollanders wonen toch in het westen in noord en zuid holland ? Mijns inzien zijn de 2 hollands gewoon 2 provincies van nederland. De fransman zegt dan ook "les pays bas" (de lage landen) dus nederland. Op de kentekenplaat staan ook nl voor nederland en geen H , want die is al vergeven. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
leo1949 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: Fiene56 geen H , want die is al vergeven Kunnen we altijd nog gaan voor NH en ZH Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
mapi Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Als Limburger is het een belediging als je Hollander zegt tegen me.... Zeg maar eens tegen een Vlaming dat hij Waal is .. Overigens, Als ik in Scheveningen op het terras zit met wat Limburgse vrienden klaagt de ober achter onze rug over die Klo''te m"ffen . Als ik in Duitsland ben zeggen ze Käsekop tegen me En sommige Belgische vrienden noemen me unnen Alve Ollander. . Voor sommige is iedereen boven Sittard een Hollander...ook de Friezen , Sorry Merde e.a . In Maastricht ben ik een Boer, zij zijn weer sjengen en uit Kerkrade zijn weer Halve Duitsers In Valkenburg zijn ze Bök en zo kan ik de ronde wel maken..... Ik weet alleen zeker dat ik een SAT4ALLER ben Voor de rest . Euregioaan of Europeaan of zoiets misschien ? Zo kunnen we in heel NL wel de vergelijking maken, toch ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
jamrox Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 ik ga voor stelling 2 ik voel me nederlander en gelderlander maar zeker geen hollander. Jamrox
WPW Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Igch bien eijner berliiner gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
El_Bandito Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Ik ben een Brabander, dus een inwoner van de voetbalhoodfstad van Nederland. Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
looney2 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Één ding is zeker: De wijzen komen uit het OOSTEN. Dat is in de bijbel al uit gelegd. :D. :D. :D. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
vincent1971 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Als iemand Hollander zegt vraag ik of die een Hollands paspoort heeft. Ik zelf vind het een belediging als iemand mij een Hollander noemt. Noem mij maar gewoon een Tukker... Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 leuke vraag... maar ook een geschiedkundig relevante vraag over de onderdrukker en onderdrukten het koninkrijk der nederlanden als souvereine staat met meerdere provincien (inclusief belgische provincien) bekent sinds de opstand met voortvarende en welvarende steden en provincien die onder het mom van saamhorigheid (bufferzones en achterland) andere en andersdenkenden provincien met geweld in toom hielden. na veel heen en weer, hebben wederom de meest voortvarende en welvarende noordelijke provincien NH en ZH de anderen onder de noemer nederland, decennia onderdrukt en uitgeknepen. de plaatselijke - provinciale identiteit is dus deels vergiftigd door ongenoegen en onderdrukking die de hollander veroorzaakte. de nationale trots is ondanks dat wel aanwezig maar uit zich dus; in het statement: ik ben nederlander en meer nog: ik ben geen hollander. het rare doet zich echter voor dat in het buitenland die reclame voor hollanders en holland zich volledig heeft doorgevreten in de taal. raar toch? ofschoon de duitser uit bayern, extreem trots, zich niet laat kenschetsen als schwabe maar wel gelukkig is als hij als duitser in een interland voetbal wedstrijd als duitser wordt uitgescholden door nederlanders met een afwijking. cheers Thunderstruck AC~DC
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen