Gast gerard0610 Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Beste Aard44, Geweldig 1)Het downloaden is gelukt 2 Ik heb contact met de Manhattan Starkight5800. Als ik de lijst inlees krijg ik helaas nog steeds GEEN settings maar zie ik wel dat hij aan het inlezen is (groene oplopende balk). Ik zie WEL de "favorieten" groepen, de instelling van de Dreambox LNB instellingen etc. Vervolgens heb ik bij http://satcodx.rocam.com/generator.shtml een settingslijst (in dit geval 30W) binnengehaald en opgeslagen op de C. Met je programma STB Editor heb ik (d.m.v. Import) dit .SDX bestand binnengehaald. Er opent zich dan een venster met daarin diverse kolommen. In de eerste kolom staat de Satelliet (in dit geval 30W), in de 2e kolom de Transponders. Door op een van de transponders te gaan staan zie ik in de 3e kolom de kanalen met hun instellingen. Vervolgens heb ik alles geselecteerd (mbv de rechtermuis knop) en deze naar het originele venster van STB-Editor gesleept. Dit gaat dus goed. Omdat ik de Manhattan al handmatig bewerkt heb durf ik niet goed op Uploaden te klikken, want ik kan nog steeds geen back-up van de bestaande settings uit de Manhattan halen. Is het jou of iemand anders wel gelukt om een back-up van de settings te maken? Maar... ik ben al een stuk verder, met mijn grote dank aan Aard44. Groet Gerard
Gast gerard0610 Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: gerard0610 Ik zie WEL de "favorieten" groepen, de instelling van de Dreambox LNB instellingen etc. Sorry, NIET "Dreambox" maar "Manhattan", LNB instellingen. Groet Gerard
Gast aart44 Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Nou ik heb een Manhatten MX (zelfde ontvanger type) uit de kast gehaald en ben ook even aan het testen geweest met de editor. Eerst het uitlezen gaat perfekt ook kan ik daarna gewoon opslaan of een copy opslaan. Citaat: Als ik de lijst inlees krijg ik helaas nog steeds GEEN settings maar zie ik wel dat hij aan het inlezen is (groene oplopende balk). Heb je wel gekeken bij de satelieten en die aangeklikt waar je zenders in hebt staan naar ik aan neem Astra1 op 19.2 oost. Dus aan de linkerkant de sateliet aan klikken waar je zeker weet dat er zenders instaan bij mij moet ik dan de transponders aanklikken en zie daar. Ook terugschrijven naar de ontvanger is geen enkel probleem na de satelieten geedit te hebben. Er stonden er gigantisch veel satelieten in en wat hier niet te ontvangen is heb ik er uit gegooid. Dan de edit funktie in een woord waardeloos ik kan wel een aantal lijsten favorieten maken 30 stuks per lijst maar ik kan geen funktie vinden om de hele lijst te editten dus van nummer 555 naar 1 of zoiets dat gaat handmatig met de ontvanger wel. Ook de import funktie getest met satcodx sdx files werkt hier niet daar verslikt de editor zich in en moet na een tijdje afgesloten worden. Dus het lijkt me toch veel handwerk worden.
Gast gerard0610 Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Bedankt voor je test. Geweldig dat je dat voor mij en daarmee voor mijn buurman hebt willen doen. Momenteel staat de ontvanger weer bij mijn buurman omdat hij iets wilde zien. Ik zal kijken of ik ergens volgende week,de ontvanger weer hem kan krijgen om te testen op basis van je adviezen. Groet Gerard
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen