Ga naar inhoud


Planet wap400 wifi


Aanbevolen berichten

gegroet, ik zit met het volgende probleem, ik heb hier een planet wap 4000 draadloze router, nu heb ik deze router overgenomen van een oude gebruiker, deze router werkte, nu wil ik het beveiligen en configureren en wil ik inloggen in de router, alleen het standaard ip adres werkt niet, heb het toestel al gereset met de reset knopje, met kabel op mijn laptop aangesloten om zo doende het te configuereren maar ik kan er maar niet in komen, hij geeft ook geen gateway adress weer, wat moet ik doen om te achterhalen wat het ip van de router is om hem zodoende te configureren, graag tips en trucks hoe nu verder te gaan, want zo kan ik er niets meer, alvast u dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank je maar de handleiding had ik al gevonden, en daar lukte het ook niet mee, ik sluit de router aan op me laptop met een kabel, heb de router al gereset maar ik kan niet achterhalen wat het ip adres is om in te loggen in de router, is er niet een manier om dat te achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb via ipconfig achterhaald dan krijgt de laptop een 169 adres, dat schijnt een probleem te zijn op communicatiefout, het ip scan gedaan in die range maar vind niets, hoe kan ik in mijn router inloggen, weet niet wat ik moet doen, heb nu gewoon de router met een kabel op mijn laptop gezet, en probeer in te loggen maar wat is nu raadzaam om te doen. alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

169 betekent dat je laptop geen dhcp adres krijgt, waarschijnlijk staat dat uit op die wap van je. Je moet dan je laptop zelf een adres geven wat in het bereik van je wap ligt, als je dat niet weet moet je dit gokken door dieverse adressen te proberen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft hem gereset als hij dan niet automatisch een IP krijgt is het simpel dan is hij kapot.

Maar proberen hem nogmaals een harde reset te geven een seconde of 20 met een paperclip er in doet hij het dan nog niet vrees ik dat hij overleden is anders moet hij auto een IP krijgen. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
doet hij het dan nog niet vrees ik dat hij overleden is anders moet hij auto een IP krijgen. confused

Moet niet, firmware(flash) kan ergens in de fout gaan.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na er over nagedacht te hebben denk ik dat het toch ergens niet juist is aangesloten, de topicstarter heeft het maar over zijn laptop.

En op die manier krijgt hij geen IP.

 

Maar heeft hij misschien een modem voor internet daar moet hij met een korte kabel op aangesloten worden en het modem deelt dan het IP adres uit dan moet hij in het modem kijken of DHCP aanstaat en ook daar kijken op welk IP de Planet router staat.

Daarna kan hij die configureren en draadloos verbinden met de laptop. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Het kan nog simpeler, stel dat hij de vaste kabel domweg in de wan aansluiting prakt?

Dan moet die kant niet op pptp oid staan en de toggle wan management aan staan anders kan je nog niks instelle :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat WAP nog steeds voor Wireless Access Point en niet voor wireless router, dus een WAN kant heeft ie helemaal niet, dat ding heeft maar 1 poort, tis gewoon een draadloze switch/hub

 

De DHCP server zal standaard wel niet aanstaan aangezien dat niet erg handig is omdat je er meestal een modem/router aanhangt die vaak al dhcp uitdelen en 2 dhcp servers op het zelfde netwerk gaat niet...

Zoals WPW al eerder zei, een vast ipadres in je pc zetten in dezelfde range als de WAP4000, en de handleiding volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...