Ga naar inhoud


Waarom vervalt de Edit funtie naar een bepaalde tijd?


Spiderman1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vraag mij af waarom de edit functie van een post naar een bepaalde tijd vervalt. Deze functie vindt ik juist fijn omdat je dan de mogelijkheid hebt om een post bij te werken.

 

Weet iemand de reden en is het misschien mogelijk om deze funtie te aktiveren voor onbepaalde tijd?

 

Mvg,

Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kan iemand met de userstatus zijn post maar een bepaalde tijd bewerken. Wij (moderators) hebben door onze status WEL die mogelijkheid omdat wij in staat moeten kunnen zijn om berichten te corrigeren of te wissen. Als users die status zouden hebben dan kunnen ze hun verhaal steeds maar blijven wijzigen en dat is niet de bedoeling. Na het plaatsen heeft elke user voldoende tijd om zijn of haar posting na te lezen en er nog eventuele wijzigingen aan toe te voegen. Is de tijd verstreken dan kun je als user natuurlijk gewoon een bericht aan dat eerste bericht toevoegen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Helaas kan iemand met de userstatus zijn post maar een bepaalde tijd bewerken. Wij (moderators) hebben door onze status WEL die mogelijkheid omdat wij in staat moeten kunnen zijn om berichten te corrigeren of te wissen. Als users die status zouden hebben dan kunnen ze hun verhaal steeds maar blijven wijzigen en dat is niet de bedoeling. Na het plaatsen heeft elke user voldoende tijd om zijn of haar posting na te lezen en er nog eventuele wijzigingen aan toe te voegen. Is de tijd verstreken dan kun je als user natuurlijk gewoon een bericht aan dat eerste bericht toevoegen.



Hoi,

Ik begrijp jouw standpunt wel maar ik ben het er niet helemaal mee eens.

Ik zou het bevoorbeeld pretting vinden dat als je bijv. met een projectje bezig bent dat je de post hiervan kunt bijwerken zodra je vorderingen hebt geboekt. In dit geval voorkom je bijv. dat je 100 reacties door moet nemen alvoren je weer helemaal op de hoogte bent.

Door de post bij te werken voorkom je dit.

Nogmaals, ik begrijp je standpunt maar ik denk ook dat dit de database tengoede komt.

Mvg,
Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zoals ozzo al zei ook om jezelf te beschermen.

Bv. Je hebt een bepaalde stellingname dat de gemiddelde man 1.82 mtr is op 01.01.2008. Op 25.03.2008 beweer je dat het 1.84 is en verwijst meteen naar je eerdere stellingname. Daar staat echter 1.82 en om te vermijden dat je dit dan even snel verandert is dit niet meer mogelijk. Je kunt natuurlijk altijd een Mod via Pm of wat dan ook vragen je uitspraak alsnog te corrigeren. De Mod zal dit dan met een toegevoegde regel bemerking doen.(Denk ik)

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat is het punt. Als iemand ongelimiteerd zijn posting bij kan werken dan kunnen soms problemen ontstaan in bijv. TE KOOP.

Iemand komt zijn afspraken niet na en veranderd de posting om uit de problemen te blijven en dat soort dingen.

 

Tevens is de bedoeling vaneen board als het onze om de diverse forums te voorzien van informatie en niet om alles wat we schrijven te kunnen corrigeren. Tevens voorziet de boardfunctie NIET in de mogelijkheid om gecorrigeerde berichten als 'nieuw' aan te merken en zouden er op die manier nooit geen nieuwe berichten meer komen, alleen gewijzigde, en zoek dat dan maar eens uit.

 

Dat het soms lastig is kan ik me voorstellen, daarom is het zaak om alles nog een keer goed door te lezen direct nadat je je bericht geplaatst hebt.

En uiteraard kun je een moderator via PM vragen om eventueel een wijziging door te voeren in een bericht als dat NIET specifiek met een nieuw berichtje goedgemaakt kan worden.

Let daarbij WEL op dat je een moderator benaderd die rechten heeft in dat bepaalde forum. De namen staan onderin de forums dus dat is geen probleem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik leg mij hier bij neer, maar wil nog wel even aangeven dat dit bij vele forms wel mogelijk is en kan niet zeggen dat het er onoverzichtelijk van wordt maar juist makkelijker omdat de eerste post bijgewerkt wordt waardoor je niet 100 post hoeft door te lezen.

 

De mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun post vindt ik, de reden die jullie hier geven lijkt mij dat Sat4all weinig vertrouwen in de leden heeft.

 

Maar goed dat is mijn mening!!

 

Mvg,

Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Osso,

 

De reden die jij aangeeft maakt idd meer duidelijk waardoor er niet gekozen is voor deze functie. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Mijn voorlaatste post zie die dan maar als ongelezen.

 

Mvg,

Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je posting veranderen heeft alleen zin zolang nog niemand op je posting heeft gereageerd.

Als ik antwoord op een stelling uit je posting en een dag later verander je je stelling in je eerste posting is mijn reply op je eerste originele posting daarmee nog niet veranderd.

Daardoor wordt voor nieuwe lezers van de thread het geheel onleesbaar.

 

Je zou kunnen kijken of het mogelijk is in de boardsoftware de edit functie zo lang mogelijk te maken tot er iemand heeft gereageerd op je post.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

ben nieuwsgierig bij welke forums wel ongelimiteerd gewijzigd kan worden...

geef eens voorbeelden...

en het heeft natuurlijk absoluut niets te maken met geen vertrouwen in de leden hebben.....!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

het wordt een zootje als iedereen maar ongelimiteerd zijn/haar postings oneindig bij kan werken, zo simpel is dat....

 

Juist daarom ben ik moderator geworden. Nu kan ik lekker aanklooien en de stiekum de postings veranderen. hihihihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ozzo,

 

 

Jullie stelling in deze is duidelijk, e.e.a. zou erg onoverzichtelijk kunnen worden. Het veranderen van een stelling zou ik ook nooit zelf doen om die reden. Wat ik wel eens tegenkom is een foutje in een berekenig o.i.d.. In dat geval zou het wel handig zijn om een verandering in het bewuste stukje tekst te kunnen aanbrengen. Nu moet je dit later doen en komt het de duidelijkheid ook niet ten goede.

 

Wat is hier de gulden middenweg laugh , maar nogmaals, ik begrijp jullie standpunt, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Je posting veranderen heeft alleen zin zolang nog niemand op je posting heeft gereageerd.
Als ik antwoord op een stelling uit je posting en een dag later verander je je stelling in je eerste posting is mijn reply op je eerste originele posting daarmee nog niet veranderd.


en daarvoor is er ook een quote functie op een forum.
Daardoor staat de stelling waar je op reageerd vast.
Word de eerste post aangepast blijft het toch zichtbaar in de quote

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Spiderman1974
Oke Osso,

De reden die jij aangeeft maakt idd meer duidelijk waardoor er niet gekozen is voor deze functie. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Mijn voorlaatste post zie die dan maar als ongelezen.

Mvg,
Spiderman

Die voorlaatste post had je nu dus kunnen editten en/of verwijderen. Je laatste post was amper 3 minuten later en dan is de editfunctie nog niet geblockt. wink Zelf ook consequent blijven dan hè...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu moet je dit later doen en komt het de duidelijkheid ook niet ten goede.

 

ALS het te laat is om te editten dan kun je me altijd een PM sturen o.i.d. dan kan ik nog editten voor je ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...