AEO Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Hallo, Ik wil een vijfde lnb gaan toepassen, maar ik heb wat problemen met de diseqc schakelaars. Ik heb wat rondgezocht maar nog niets kunnen vinden, daarom deze vraag. Ik heb een Topfield 7700 HD PVR. Deze kan volgens de gebruiksaanwijzing zowel diseqc 1.0 als 1.1 aansturen. Ik vroeg mijn satelliethandelaar om een diseqc 1.1 schakelaar voor 4 posities. Maar die moest hij bestellen, en de volgende dag had hij een 2.0, en hij vertelde mij dat dir hetzelfde was als een 1.1. Ik had alles volgens schema aangesloten, maar het werkte niet, alleen de eerste schakelpositie gaf signaal door, de overige 3 niet! Volgens het schema moet eerst de diseqc 1.1 aangesloten worden, en daarachter de 1.0. Mijn vraag is dus, of ik dan wel een 2.0 kan toepassen, of dat het probleem misschien bij mijn ontvanger ligt? De diseqc 2.0 heb ik weer aan mijn satelliethandelaar terug kunnen geven. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Gast privatos Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Satconn 10/1 gaat jou uit de zorgen helpen. Tot 10 posities met diseqc 1.1 Moet wel juist geprogrammeert zijn door de handelaar. Standaard staat hij namelijk voor gebruik met diseqc 1.2 Succes.
Albert_H Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Je satboer moet zijn DiSEqC kennis even op peil brengen. Zoals je zelf al aangeeft heb je een 1.1/2.1 nodig die je dan voor de 1.0/2.0 schakeld die je al hebt hangen. In andere woorden je hebt een uncommitted (1.1) en een committed (1.0) nodig. De 2.0 is gelijk aan de 1.0 met wat extra dat niet gebruikt wordt. Zo is de 2.1 gelijk aan de 1.1. Theoretisch maakt het niet uit of je 2.x of 1.x schakelaars gebruikt. In de praktijk blijken sommige images voor de Dreambox problemen te heben met 2.x schakelaars. Of dat voor de Topfield ook zo is weet ik niet maar ik verwacht het niet. Albert_H. PS. Er zijn ook andere oplossingen zoals privatos net aangeeft, maar als jou satboer die moet programmeren en je moet even kijken hoe het er prijstechnisch uitziet en wat je eventueel nog verder wilt uitbreiden. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
AEO Geplaatst: 27 maart 2008 Auteur Geplaatst: 27 maart 2008 Bedankt voor de reakties. Ik ga wel ergens anders een deseqc 1.1 kopen. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen