Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik heel eerlijk ben zit ik helemaal niet te wachten op HD.

Vind het beeld prima zo als het is.

Hoogstens wat meer bitjes per stream er bij, dat zou fijn zijn.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Te Gek !!!

Gaan ze nu ook Ghost busters, True lies en alle andere films

30.000 keer in HD herhalen ,?? sick

Hart van Nederland en Shownieuws in HD lijkt me ook wel leuk.. :D

Of GTST ,,,,,,

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Wat betreft die paar kwartjes of euries wat het extra kost; deze discussie bestaat alleen hier in Nederland.

Ik geloof niet dat het om die paar kwartjes gaat.

Publieke zenders die uit een belastingpot gefinanciert worden, zouden geen 2 klassen systeem mogen handhaven: Standaard resolutie voor het gewone volk en hoge definitie voor de elite.

Zou te gek om los te lopen zijn.

Maar het zou me niet verbazen als het ging gebeuren in NL. :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
@W3ird_N3rd,

het is de bedoeling - volgens het persbericht - dat de HD kanalen naast de normale SD kanalen uitgezonden gaan worden. Geen noodzaak dus dat iedereen persé een HDTV of MPEG4 decoder moet hebben. Diegene die het willen zien en de portemonnee open willen trekken, kunnen toegang krijgen.

Dat is precies wat ik zei. En dus ook de reden dat ik niet geloof dat er in 2010 tien HD kanalen zouden komen. Het kost extra bandbreedte en de SD-kanalen moeten gewoon aangehouden worden, wat dus een heel andere situatie is dan je destijds had met kleurentelevisie.
Citaat:
Zo'n constructie zou bijv. een jaar of 3-5 kunnen duren, daarna kunnen de SD kanalen langzaam uitgeschakeld gaan worden.

Ik voorspel dat RTL en SBS nog minimaal tot 2020 in SD uit blijven zenden (met eventueel HD simulcast) en de publieken tot 2023-2030.
Citaat:
Wat betreft die paar kwartjes of euries wat het extra kost; deze discussie bestaat alleen hier in Nederland. Als je op buitenlandse forums discussie's over HDTV leest is iedereen zielsgelukkig dat het ingevoerd wordt, louter enthousiasme. Hier in Nederland daarentegen ontaard het steevast in azijngepis over de prijs.

Hoor je mij klagen over de prijs? Ik heb mijn twijfels of ik het geld ervoor over ga hebben, maar ze mogen vragen wat ze willen. Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat ze in 2010 met tien HD-kanalen komen, volgens mij gaat het ze veel meer tijd kosten.
Citaat:
20.000 euro voor keukens en vakantie's is hier geen enkel probleem, 2 euro meer voor beter beeld is echter "schandalig". Wat dat betreft schaam ik wel eens om Nederlander te zijn, een gierigere volksaard als we hier hebben bestaat er niet.

Dan ken je mij niet.. Ik heb geen dure keuken of auto en zuip me ook niet blut in de kroeg. Ik speel in geen enkele loterij, drink niet, koop geen dure "design" spullen en ga zo maar door. In een hobby gaat wel eens wat geld zitten, maarja, je kent dat.

Er zijn vast genoeg mensen voor wie die vergelijking opgaat, maar voor mij niet. Ik zou trouwens een stuk sneller zo'n abonnement nemen als ze het niet steeds met een jaar zouden verlengen.

Met (veel) betalen zou ik op zich geen probleem hebben. Een (kleuren) TV licence voor de BBC kost £135.50 per jaar ofwel 173 euro wat neerkomt op €14,42 per maand. Als het moest zou ik het met plezier betalen (het is dat we de 2D-beam hebben, maar waarom kan je niet gewoon voor €15 of zeg dan €20 een abo op alle BBC zenders nemen in het buitenland?) want daar kijk ik dan ook nog eens naar. En dan mag het best geld kosten. Dr. Phil en Goede Tijdverspilling Slechte Troep prutsdrama in HD dan weer hoeft voor mij niet. Nou ok: als ze van GTST een afgeslankte versie maken en alle shots waarin Inge Schrama niet zichtbaar is eruit knippen en dat in HD uitzenden kijk ik daar wellicht dan naar.

Ergens rond 2003 was ik nog laaiend enthousiast over HDTV (ik was er relatief vroeg bij ja), en het blijft een mooi plaatje. Al die jaren begreep ik niet waar Nederland en in feite heel Europa op aan het wachten was. Op een ander forum stond ik min of meer als "HD-expert" bekend. Ondertussen heb ik tijd gehad om af te koelen. Al jaren zie ik op TV en dergelijke dezelfde uitleg. Pas weer bij kassa, ik geloof een hw.info dude die komt uitleggen dat HD tot 5x scherper is. Dat wist ik 5 jaar geleden ook al. Ik heb me er allang bij neergelegd dat we nog heel lang in SD gaan kijken, en kan ook niet meer wild enthousiast over HD worden. Als ik iets in HD kan kijken, leuk, als het alleen in SD beschikbaar is maar ik wil het wel zien, dan kijk ik het in SD. Ga echt niet op een HD-versie wachten en waarschijnlijk ook niet extra voor betalen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

SBS broadcasting is van plan.

Daar kan mi het artikel al stoppen, want ik ben al benieuwd of RTL en de publieke omroep hier al van op de hoogte zijn.

Investeren in HD kost tientallen miljoenen.

SBS wil een eigen kabelmaatschappij.

SBS wil eigen themakanalen.

Ze zijn nogal wat van plan,zeg.

Ze vergeten alleen dat ze ook programma's moeten maken om al die zendertijd te vullen.

Dus veel herhalingen en vooral veel SMSen,en dat straks een beetje geupscaled voor maar €3 extra per maand.

Als ik straks de publieke zenders in HD wil kijken, wens ik niet nog eens extra voor een inferieure campingzender te betalen.

Ik vertrouw er op dat de overheid zeker de publieke en commerciële zenders uit elkaar zal blijven houden.

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Wat betreft die paar kwartjes of euries wat het extra kost; deze discussie bestaat alleen hier in Nederland. Als je op buitenlandse forums discussie's over HDTV leest is iedereen zielsgelukkig dat het ingevoerd wordt, louter enthousiasme. Hier in Nederland daarentegen ontaard het steevast in azijngepis over de prijs.
20.000 euro voor keukens en vakantie's is hier geen enkel probleem, 2 euro meer voor beter beeld is echter "schandalig". Wat dat betreft schaam ik wel eens om Nederlander te zijn, een gierigere volksaard als we hier hebben bestaat er niet.

Dat is een beetje te kort door de bocht, denk je ook niet?
Waarom meer betalen om de rotzooi die de Nederlandse zenders uitzenden in HD te mogen zien.
Van mij mogen ze gerust 5 euro vragen als ze maar met betere programma's gaan komen.
De Nederlander is niet gierig maar wil gewoon niet besodemietert worden en eist waar voor zijn geld.
Nou die waar is er nog steeds niet. smirk
Geplaatst:

Even iets anders, dit is toch een satelliet forum, nergens heb ik kunnen lezen dat dit HD per satelliet zou gaan. Het zal waarschijnlijk alweer alleen per kabel worden ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Er zijn hier ook sub fora met de dvb-t en dvb-c als catagorie te vinden.

Maar verder heb je helemaal gelijk hoor. smile

Een klein doelgroepje zoals de satelliet kijker zien die grote bedrijven al gauw over het hoofd.

Geplaatst:

HDTV samenwerking, weer een mooie smoes om geld uit de zakken te kloppen bij de kijker. De meeste zullen wel zeggen "wat is nou 2 a 3 euro", maar het is weeeer 2 a 3 euro. En wat is het volgende? Doe gewoon een paar sbs en rtl (herhaal)zenders minder en er hoeft niets bij. Het bespaard eerder. 2 publieke, 2 rtl en 2 sbs zenders is ruim voldoende. En dan is er misschien ook minder brol op de tv.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:
Origineel bericht van: Its_Johan
Even iets anders, dit is toch een satelliet forum, nergens heb ik kunnen lezen dat dit HD per satelliet zou gaan. Het zal waarschijnlijk alweer alleen per kabel worden ?

Ik kan me niet voorstellen dat RTL zegt "de HDTV streams stellen we alleen beschikbaar voor de kabelaars".

Dat doen ze met de huidige SD streams toch ook niet? Het lijkt mij dus geheel aan CDS om straks de HD varianten wel of niet door te geven.
Gast Rob út Fryslân
Geplaatst:

Daarvan weet je nu al dat CDS dat alleen kan doen als de prijzen drastisch omhoog zouden gaan.

En dat daar dan een hoop gejank uit voort gaat komen kunnen we nu ook al voorspellen.

De gemiddelde schotelbezitter gaat voor de goedkoopste prijs.

Geplaatst:

Inderdaad, ik geloof niet dat CDS de HD kanalen voor 30 eurocent per maand gaat aanbieden....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Gast passie35
Geplaatst:

Ik heb er wel € 10,- in de maand extra voor over als de PO en de commercielen overgaan op HDTV ! Als je eenmaal HDTV gezien hebt is SD niet meer om aan te zien.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Daarvan weet je nu al dat CDS dat alleen kan doen als de prijzen drastisch omhoog zouden gaan.
En dat daar dan een hoop gejank uit voort gaat komen kunnen we nu ook al voorspellen.
De gemiddelde schotelbezitter gaat voor de goedkoopste prijs.

Ik heb dat wel eens meer aangegeven; als over x-jaar alles in HDTV wordt uitgezonden kan een satellietprovider gewoon niet meer concurreren met kabelaars in een dichtbekabeld land, want de laatsten hoeven geen extra bandbreedte in te kopen, dat ligt er al.

Of Astra moet de transponder huurprijs drastisch verlagen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
OK, ik neem het natuurlijk op voor de Duitse omroepen want ik woon hier nu eenmaal en ben misschien niet objektief.
Waar zal ik beginnen:

Een programma aanbod om van te watertanden in de bestmogelijke beeld- en geluidskwaliteit. ARD en ZDF zijn nu hun transponders aan het opruimen om nog meer bandbreedte ter beschikking te stellen.
Veel TV programma´s voor analoge satelietkijkers, nog meer programma´s voor digitale satellietkijkers.
ARD, ZDF, ARD3 (voor ieder Bondsland), Phoenix, 3SAT, Kinderkanal, BR Alpha, ARD Digital met EinsExtra, EinsPlus, EinsFestival. ZDF Digital met ZDF TheaterKanal, ZDF Info, ZDF Doku, Deutsche Welle, Arte. Ongeveer 60 radio zenders met 320 kBit/s, Dolby Digital, HDTV testuitzendingen, afzonderlijke kanalen voor Olympische Spelen, WK/EK voetbal, gratis DVB/t, DVB/h, ca. 30 ADR Radiokanalen, gesproken woord voor blinden tijdens films. Deutschlandfunk, Kultur Radio Berlin via lange golf, DW Radio via korte golf analoog en via DRM.

Het hele aanbod is vrij te ontvangen voor iedereen in binnen en buitenland.

Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat aanbod in beeld, geluid en programma kwaliteit vind ik niet te evenaren. En zeker niet voor die €uro 50,00 per kwartaal.

Inderdaad, als alle zenders dezelfde technische kwaliteitsstandaard aanhielden als de Duitse publieken, hadden we héél wat minder te zeuren ... misschien wel over de nasynchroniatie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen