Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Origineel bericht van: Apple740 Ik heb dat wel eens meer aangegeven; als over x-jaar alles in HDTV wordt uitgezonden kan een satellietprovider gewoon niet meer concurreren met kabelaars in een dichtbekabeld land, want de laatsten hoeven geen extra bandbreedte in te kopen, dat ligt er al. Of Astra moet de transponder huurprijs drastisch verlagen. Idd, ik denk zelf dan ook dat de grens voor CDS in zicht is gekomen. Met een kleine doelgroep als de Nederlandse kijker is het straks onhaalbaar voor CDS om met de technische mogelijkheden mee te groeien en toch financieel gezond te blijven. Uiteindelijk zullen kabel en het nog vrij nieuwe iptv de markt gaan bepalen. Wat voor de hobby jammer is, want de schotel is toch meer dan alleen maar een beetje naar een standaard pakketje kijken. Voor ons is de schotel ook nog het bezig zijn en een niet stoppende ontdekkingsreis.
Littlesat Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Omdat er voor HDTV euro's gevraagd gaan worden maak ik me niet zo druk over einde CDS... Er komen dan heus wel wat transpondertjes bij voor HDTV. En op de kabel... als je denkt dat het daar gratis is of blijft. Die vragen er ook heus wel euro's voor. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast zzzzzzz Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Probleem is echter volgens mij dat een transponder huren evenveel kost, of het nu voor 6 miljoen Vlamingen of is of voor 82 miljoen Duitsers. En dan neem ik eventjes de verhoudingen van de inwoners, niet van de kijkers, die nog meer in het nadeel spelen van satelliet in Vlaanderen en Nederland. Dus ja, TVV en CDS gaan wel HD bieden, maar ik hoop dat het echt die naam waardig zal zijn. Als ik de beeldkwaliteit van Canvas op TVV vergelijk (vaak 2,4 Mbps) met die van de BBC zenders, dan vind ik die van Canvas toch wel bedroevend, wat men ook moge beweren over dat je dat "toch niet ziet" op een CRT TV. Ik zie maar al te goed dat het beeld af en toe wazig is, en fletser dan het zou moeten zijn. Terug naar de HD zendercapaciteit. Als ze die HD zenders in topkwaliteit zouden bieden (met gemiddeld 13-14 Mbps) hoeveel zouden ze dan moeten vragen in Nederland en België ? Zeer veel waarschijnlijk, en dan nog zouden ze problemen hebben om genoeg capaciteit te kunnen betalen. Dus ik vrees eigenlijk dat HD op TVV en CDS iets tussen HD en SD zal worden. De resolutie zal wel hoger liggen, maar de bitrate zou wel eens niet in verhouding kunnen zijn (8 Mbps of zo). Ik hoop dat ik mij daarin vergis, maar ik vrees dat het daarop zal neerkomen.
digitaal kijker Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 als je het bekijkt op de nieuwe transponder is dat omdat ze het opstralen vanuit die wagen in hilversum, ik zie degelijk beeld verschil met de oude transponder en de nieuwe, ik denk dat dit wel zal opgelost worden als ze op 1 transponder uitzenden weer. is dus tijdelijk de lage kwaliteit. Origineel bericht van: zzzzzzz Als ik de beeldkwaliteit van Canvas op TVV vergelijk (vaak 2,4 Mbps) met die van de BBC zenders, dan vind ik die van Canvas toch wel bedroevend, wat men ook moge beweren over dat je dat "toch niet ziet" op een CRT TV. Ik zie maar al te goed dat het beeld af en toe wazig is, en fletser dan het zou moeten zijn. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Waarvoor zou CDS dat doen dan? Voor die paar klanten die al een hd ontvanger hebben? Die mogen blij zijn met de aangekondigde HD kanalen. Met een verdere HD expansie zou cds kapot gaan aan transponder kosten en dat nadeel heeft de kabel niet. Het lijkt wel alsof iedereen cds kapot wil hebben met al die belachelijke eisen. 10 HD kanalen is voor een piepklein bedrijfje als cds inderdaad belachelijk te noemen. En ja cds is vergeleken met de providers in het buitenland piepklein met weinig klanten en dat zou dus betekenen dat de prijzen minimaal verdubbeld moeten worden willen die 10 HD kanalen haalbaar worden.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 maart 2008 Moderator Geplaatst: 29 maart 2008 Rob, aan de andere kant zal Canaaldigitaal, wanneer ze HDTV abbo's willen verkopen er baat bij hebben, wanneer het aanbod voldoende aantrekkelijk is. Door samen te werken met andere aanbieders, kunnen bepaalde programma's, die al op transponders in HDTV worden aangeboden, door toevoeging van een extra ondertiteling "gedeeld" worden, en daardoor kosten worden gespaard. En voor alle duidelijkheid, ik ben bereid, om een abbo af te nemen. Kijk op dit moment naar "The Shogun" op BBC-HD incl. Dolby-digital 5.1.! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Rob, aan de andere kant zal Canaaldigitaal, wanneer ze HDTV abbo's willen verkopen er baat bij hebben, wanneer het aanbod voldoende aantrekkelijk is. Door samen te werken met andere aanbieders, kunnen bepaalde programma's, die al op transponders in HDTV worden aangeboden, door toevoeging van een extra ondertiteling "gedeeld" worden, en daardoor kosten worden gespaard. Nee, dat kan niet of zelden door alle regionale versies. Zoals je ziet is ook Discovery en NGC HD nu niet te delen, en dat zal voor vrijwel alle zenders gelden. Helaas. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Weird Nerd heeft gelijk, het delen van zenders is niet mogelijk. Daarvoor zijn er teveel obstakels die in de weg zitten en ja subs keuze is daar een van. Mischien zie ik het te somber in, maar blijf toch bang dat het voor cds een jammerlijke doodlopende weg is. Jij wil net als ik voor kwaliteit betalen en zo zijn er nog een paar hier op het forum te vinden. De meerderheid van de cds klanten denkt daar (voorlopig) nog anders over. Een HD ontvanger met plat scherm en een paar maanden gratis HD zenders mogen bekijken zal die houding kunnen veranderen. Eenmaal HD beeld gezien dan wil je zo snel mogelijk alles op HD.
W3ird_N3rd Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Origineel bericht van: Rob út Fryslân Een HD ontvanger met plat scherm en een paar maanden gratis HD zenders mogen bekijken zal die houding kunnen veranderen. Eenmaal HD beeld gezien dan wil je zo snel mogelijk alles op HD. Dat is alleen de eerste reactie. Ik keek in 2003 al HD, en toen had ik dat ook. Nu hoeft dat voor mij niet meer. Als ik nu iets kijk in SD, dan ben ik daar ook tevreden mee. Ik maak me er verder ook niet druk meer om, als er geen HD komt, dan maar niet hoor. Het is aan de aanbieders om met een product te komen dat ik wil hebben, van 2003-2005 hadden ze dat zo ongeveer kunnen doen en had ik er flink voor willen betalen, nu zijn ze te laat en moet het dus goedkoop. Het is blijkbaar ook moeilijk om met de "juiste" content te komen. Zo heb je Discovery HD, maar daar is zover ik weet niet eens Mythbusters te zien. Wie is de mol? heeft ook vaak prachtige shots die mooier zouden zijn in.. Euhm, nee, dat kan je dus ook niet in HD kijken. Speelfilms in HD zouden dan wel weer meerwaarde hebben maar.. Nee, buiten Film1 HD is er ook niks. Echter zou een serie als Heroes wel heel.. Euhm, bij de BBC wel ja, niet hier. Ik vermaak me wel met SD, de tijd dat ik alles over "moest" hebben op HD is allang voorbij. Leuk als ik iets in HD kan vinden, zo niet, dan niet. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen