Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil een tweede net werkkaart plaatsen in mij PC

op de éérste draait een vpn verbinding

de tweede wil ik gebruiken om een hotspot uit te kunnen lezen via een inbel verbinding.

wie weet of dit kan of heeft Tips hoe dit moet.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

wat bedoel je met een inbel verbinding, ik versta daar een verbinding via telefoonnet onder maar dat zal wel niet.

Die vpn verbinding is die altijd permanent up of gaat daar ook je internet verbinding doorheen?

Kortom: hoe moet je die hotspot bereiken: via internet, wlan, lan of nog weer anders?

Geplaatst:

Kan zonder meer, je zal alleen effe wat met 'route add' moete spelen als je default route over de vpn loopt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

vpn verbinding gaat ook internet door

door de tweede gaat ook internet maar ik wil via PC anywhere in kunnen loggen op de Hotspot ik kan deze allen maar uitlezen via een netwerkkaart(lan) en omdat de eerste al bezet is dacht ik ......

ik kan nu al via de PC anywhere op deze pc komen maar wil de tweede netwerk kaart dus gebruiken om de Hotspot op die PC te kunnen uitlezen.

hoop dat jullie het snappen ??

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Je moet gewoon pc anywhere connectie over 1 kaart kunnen bouwen ondanks dat daar ook al een vpn op actief is.

Het 1 sluit het ander niet uit. Als je de zaak wat versnellen wilt zou je onder geavanceerde tcp/ip instellingen van de vpn verbinding default gateway externe netwerk uit kunnen zetten.

Hierdoor gaat extern verkeer bv naar de hotspot of surfverkeer niet door de vpn gateway afgehandeld worden maar door je eigen router bij je op locatie.

Geplaatst:

nee dat gaat dus niet werken ik heb voor het uitlezen een netwerk aansluiting op de pc nodig maar die is al bezet voor de vpn verbinding als ik deze dus verwijder kan ik er niet meer op de PC komen

Mvrgr Sigma

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
nee dat gaat dus niet werken ik heb voor het uitlezen een netwerk aansluiting op de pc nodig maar die is al bezet voor de vpn verbinding als ik deze dus verwijder kan ik er niet meer op de PC komen

Dat is een routerings probleem omdat je VPN de default gateway overneemt (kijk maar bij de tcpip eigenschappen van de vpn), deze moet je uitzetten en dan met 'route add' apart effe aanmaken zodat je vpn verkeer over de vpn loopt en de rest erbuiten, dan heb je aan 1 kaart genoeg.

Geplaatst:

ik denk niet dat dit de oplossing is en of dat ik dit wil

het is voor mij alleen van belang dat ik in kan loggen op de router van de Hotspot deze hangt los van de vpn verbinding aan internet en dat willen we ook zo houden

de tweede kaart is dus alleen om te kunnen in loggen op de router van de hotspot via de PC waar ik op kan inloggen via de vpn verbinding.

mogelijk leg ik het niet goed uit

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Je wilt over dezelfde lijn waar de vpn overgaat naar een pc inloggen op een router die ook aan die pc hangt?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
ik denk niet dat dit de oplossing is en of dat ik dit wil

No hard feelings maar: ik snap dit niet zo goed en heb eigenlijk een profesional nodig maar die kan of wil ik niet betalen daarnaast vertrouw ik alleen mijzelf.

Wat ik eigenlijk zoek is een nijntjeoplossing die ik zelf kan implementeren.

succes ermee!!!
Geplaatst:

slechte dag of zo ik had gehoopt op hulp hier!!!!!

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Sorry voor mijn pittige reactie maar zonder duidelijke situatie schets trapte je me vol op mijn irritatie blush

Die poort 3 en 4, zit daar ook een fixed ip op die verschilt van poort 1 en 2?

Geplaatst:

zal het proberen uit te leggen

dsl line met een vast IP naar modem daar achter staat een Sonicwall deze gaat naar de PC en er loopt een utp kabel naar de Router Hotspot deze heeft 4 netwerk uitgangen 1 en 2 zijn voor Plublic en 3 en 4 zijn voor eigen gebruik je kunt alleen in de router komen via 3 of 4

dus 3 of 4 moet ook op de PC aangesloten zijn nu was mijn vraag kan ik hier voor een tweede kaart in de PC plaatsen

en als ik dan inlog op deze PC en ga naar de verbinding van 3 of 4 om in te loggen

deze hebben uitraard een verschillend IP adres

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

ja alle poort combienaties hebben een eigen IP adres

het is ook onmogelijk om via het plublic net werk adres in het eigen gebruik adres te komen

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Stel dat de sonic adressen uitdeelt in de 192.168.1.x range

en de hotspot heeft bv op port 1 en of 2 een 192.168.1.10 of 192.168.1.11

Je tweede netwerkkaart kan werken maar dan moet je op port 3 /4 van de hotspot een static ip adres van bv 10.0.0.1 kunnen definieren.

De tweede lan in je pc geef je dan bv static 10.0.0.1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen