Ga naar inhoud


Astra 3 niet compleet te vinden


Erik S.

Aanbevolen berichten

L.S.

 

Ja ik denk dat ik de goeie satelliet heb.

ik heb 3 LNBs in de schotel hangen hotbird 85-90% Astra 1 90%

Astra 3 zit tegen 1 aan. De ontvanger heeft een aantal kanalen gevonden die op astra 3 zitten.

10803 RTL tele...

en iets met nummers;

7xxx enz

en een aantal met.

redhot xx

De kanalen zal ik nog even nakijken.

Ik heb de ontvanger nu aan de computer hangen.

 

Bij mijn vader zet ik binnen 5 minuten zijn schotel neer met een perfect beeld die heeft een iets kleinere triax ik denk 60-70cm 2 LNBs. met een andere ontvanger. (zal zijn ontvanger nog eens aan mijn schotel hangen)

 

Nu ben ik op zoek naar een programma/kanalen lijst en firmware voor "Visionnet FCIS7000 combo" de huidige software is versie m2.69 heb ergens nieuwere versies gevonden op internet maar ik weet niet ZEKER of dat geschikt is voor mijn ontvanger dat combo staat er steeds niet bij.

 

Heb inmiddels ook een schotel van 2m maar dat is wel erg grof geschut om astra 3 te ontvangen.

 

Ik geef nog niet op wordt vervolgd.

Groeten

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ongeveer eenzelfde probleem.

Situatie:

4-lnb's op m'n schotel:

- Astra 1, 2, hotbird goede ontvangst

- Astra 3 gedeeltelijk goede ontvangst

- goede ontvangst regionale omroepen

- geen ontvangst van themazenders

- geen ontvangst van discovery hd-transponder

- prima ontvangst HD5

 

Iemand enig idee?

 

 

 

Ik heb zojuist een 4-lnb-kop-houder op m'n BISAT-antenne geplaatst en heb prima ontvangst van Astra 1, 2 en Hotbird. Astra 3 doet ie ook prima, maar niet alle transponders.

 

De regionale omroepen heb ik goed (met goede signaalsterkte

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

L.S.

 

Tatterataaaaa Hoera hoera.

 

Ik denk na ongeveer een jaar heb ik eindelijk de regionalen binnen op astra 3.

Bedankt nog voor alle tips en ondersteuning.

Toch wil ik even melden wat er aan de hand was. Tips voor andere "zoeker"

 

Ik kreeg de (tweede)tip;

Afstemmen op 11914 H 27500 en dan draaien tot je beeld hebt.

 

Maar 11914 Ik kon dit niet vinden op mijn Visionnet FCIS7000 combo. wat blijk bij het zender zoeken staat linksonder in het hoekje een rood stipje met TP. Nu weet ik wat het betekent je kunt het overeenkomstig rode knopje drukken en daar kun je dus genoemde frequentie en bandbreedte invullen. (je moet het net even weten!)

 

Derde tip van mijn kant.

De visionnet FCIS7000combo Kun je automatisch alle satellieten laten zoeken. MAAR dan vindt hij de zenders van de toegevoegde Transponder NIET. Als je per satelliet zoek vind ie ze wel.

Hoe dat precies komt weet ik niet.

 

Vierde tip van mijn kant.

Ik heb twee triax 88 één met één universele multi beugel van aluminium met een quad en twee twin LNB en ik kon Astra3 niet goed binnen krijgen. Wat bleek het geval? bij het nameten van de afstand van de LNB houder stang tot een vast punt blijkt de oude met 3 lnb's 3 cm gezakt te zijn dan zit de lnb niet meer in het brandpunt stel ik me voor.

Ik heb nu een orginele triax multi houder opgehaald en 4 lnb's gemonteerd Astra 1 en 3 zitten hierop tegen elkaar aan.

en ik heb de LNB houder stang versterkt met twee stangen van de lnb naar de schotel zodat ie niet doorbuigt.

 

 

Tip vier van mijn kant;

BLIJF RUSTIG, pak geen moker om het zaakje aan gort te slaan (heb ik diverse keren overwogen).

DE AANHOUDER WINT.

 

Groeten Erik.S.

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...