Ga naar inhoud


Prijsverhoging


premium

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nog niet helemaal, want wanneer je wat verder klikt staat er weer Euro 4.16/per maand (euro 49,92)

 

Bron

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: wanderer
Heb pas geleden op de bekende marktplaats nog gekocht:
1 schotel met rotor en lnb
20 m coax
1 xena 1700
wel zelf slopen
maar moest er 75€ voor betalen
ophangen, afstellen, kaart erin en kijken, dus 100€ of zelfs 500€ vind ik overdreven....



@wanderer,

De kaart alleen al kost 118,90 Euro.
79 Euro aanschaf + 29,95 Euro registratie + 9,95 Euro activatie = 118,90 Euro.

Bovendien moet je natuurlijk wel van nieuwe artikelen met garantie uitgaan.
De gemiddelde klant die kiest tussen Kabel/Digitenne/Satelliet
kan/zal niet een oude reeds bestaande installatie elders gaan slopen
en weer bij zichzelf opnieuw monteren en instellen.

Bij (analoge) Kabel/Digitenne is een ontvanger veelal gratis (speciale regeling)
of zelfs helemaal niet nodig.
Volgens CanalDigitaal kost een simpele standaard ontvanger, de Philips DSR 2211,
inclusief smartcard en DUO twin LNB 319 Euro.
Tel daarbij de registratie- en activatievergoeding ad 39,90 Euro.
Tenslotte zijn er nog de kosten voor de installateur van zeg zo'n 75 Euro.
Totaal 319 Euro + 39,90 Euro + 75 Euro = 433,90 Euro.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
CDS-Easy pakket.... 99 Euro voor ontvanger+schotel en Duo-LNB en coax kabel... Hoeze dan bijna 500 Euro(!)


@Littlesat,

Bij het CD-Easy pakket zijn er (ook) nog bijkomende (verplichte) kosten.
Registratie- en activatievergoeding 29,95 Euro + 9,95 Euro = 39,90 Euro.
Installatiekosten 140 Euro (normaal tarief) minus 75 Euro korting = 65 Euro.
Verplicht 2 jaar afname Familiepakket 24 x 12,95 Euro = 310,80 Euro.

Totaal 99 Euro + 39,90 Euro + 65 Euro + 310,80 Euro = 514,70 Euro.
Hoezo dan 99 Euro?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
dus 100€ of zelfs 500€ vind ik overdreven....


Hm, mijn woksetje

Echostar 5020:....500,-
Bisat:............150,-
CAM:...............80,-
CDS kaartje........79,-
Switches en lnb's.175,-

Kom toch al aardig in de buurt van de 1000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Elke prijsverhoging (de hoogte ervan doet er niet toe) is een eenzijdige verandering van de overeenkomst die je hebt met CDS. Dus mag je onmiddellijk opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Benny Lava
Origineel bericht van: Pacman
Origineel bericht van: wanderer
dus 100€ of zelfs 500€ vind ik overdreven....


Hm, mijn woksetje

Echostar 5020:....500,-
Bisat:............150,-
CAM:...............80,-
CDS kaartje........79,-
Switches en lnb's.175,-

Kom toch al aardig in de buurt van de 1000.


Het ging om een vergelijking met Digitenne, dus niet om een dure twin ontvanger met een dikke harddisk, geen meervoudige LNB's en dus ook geen switches. Je hebt een eenvoudige CanalDigitaal-box voor 110 euro. Kaartje en schoteltje erbij zit je rond de 200 tot 250 euro max.

Tussentijdse prijsverhogingen mogen wel degelijk, als ze maar niet exorbitant hoog zijn. Ik meen dat ze ook op de een of andere manier moeten worden aangekondigd, maar dat mag ook bijvoorbeeld in een tijdschrift of via de website.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 83 per maand verhoging, ofwel 10 Euro per maand zijn zo'n 5 jaar geleden al aangekondigd.... Namelijk elk jaar per 1 Mei gaat het SetTop pakket met een tientje per jaar omhoog... Dit is vaste prik (was dat nog niemand opgevallen soms???) Dit met als doel het SetTop pakket over de jaren uit te faseren. Percentueel gezien lijkt het een onredelijke verhoging (howel de verhouding elk jaar minder wordt...) maar relatief gezien valt het toch wel mee... Voor die 83 cent per maand drink je nog geen biertje in de kroeg. Echt zeer krenterige reakties telkens hier...

 

Voor mij mogen ze het SetTop pakket per direct afschaffen en het basispaket daarmee gelijk maken aan Digitenne (6.95 dus - is het dan wel weer concurrerend????). Dus SetTop 2 Euro omhoog (tov nieuwe prijs) en Basis (en andere paketten) 2 Euro omlaag. Ik ben benieuwd hoe de sfeer dan hier wordt...

 

Ik weet niet hoeveel SetTop Pakketjes CDS nog heeft (kan helaas niet in de keuken kijken)... maar als alle settoppers niet opzeggen wie weet kan er dan nog wel een extra transponder bij?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Totaal 99 Euro + 39,90 Euro + 65 Euro + 310,80 Euro = 514,70 Euro.
Hoezo dan 99 Euro?

En dan na die 2 jaar downgraden naar settopbox wat je dan €6,67/maand zal kosten, dan ben je alles bij elkaar na een aantal jaren echt stukken goedkoper uit dan Digitenne. 1127997-lachen.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Ik weet dat het een oude en veel gevoerde discussie is, maar waarom zijn wij in europa zo'n beetje de enige die voor TV/Radio zowel op sat als op dvb-t moeten betalen?? Ja, ja ik weet het auteursrechten enzo...

Terwijl providers die vroeger zwaar op slot zaten (BBC, ITV etc) nu fta gaan zitten wij met hoge kosten, ik dacht dat we een verenigd europa hadden, waar we over elkaars grenzen en culturen heen kijken, maar nee de NL grens/cultuur zit achter een decoder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
Ik weet dat het een oude en veel gevoerde discussie is, maar waarom zijn wij in europa zo'n beetje de enige die voor TV/Radio zowel op sat als op dvb-t moeten betalen?? Ja, ja ik weet het auteursrechten enzo...
Terwijl providers die vroeger zwaar op slot zaten (BBC, ITV etc) nu fta gaan zitten wij met hoge kosten, ik dacht dat we een verenigd europa hadden, waar we over elkaars grenzen en culturen heen kijken, maar nee de NL grens/cultuur zit achter een decoder....

Omdat wij zo'n enorm kabelland zijn. De omroepen en (kabel)distributie zijn sterk van elkaar afhankelijk. Een kabelaar kan het bijna niet maken om RTL of SBS niet in te kopen, en SBS en RTL kunnen het zich niet veroorloven om niet beschikbaar te zijn bij de 2 grote kabelaars (Zesko en UPC). Toch is de positie van RTL en SBS nog iets sterker: waar Zesko of UPC haast ten onder zouden gaan aan Digitenne als ze geen RTL of SBS meer doorgeven, kunnen SBS/RTL, zij het met moeite, nog een tijdje overleven met één grote kabelaar minder. Veel mensen stappen in dat geval gewoon over op Digitenne. Maar de kabelaars zouden zeer onredelijke eisen moeten stellen voor dat kan gebeuren.

Maar uiteindelijk zijn ze van elkaar afhankelijk, de omroepen en de grote kabelaars. CanalDigitaal en in mindere mate Digitenne hebben echter een vrij slechte onderhandelingspositie. Als CanalDigitaal geld gaat vragen aan RTL/SBS voor doorgifte dan zullen RTL/SBS ze gewoon laten stikken. In andere landen zijn de commerciëlen al blij als ze at all op de satelliet kunnen, en betalen voor hun eigen FTA doorgifte. In Nederland is dat dus niet interessant.

Zeer grote partijen hebben in dit geval gewoon ontzettend veel meer macht dan kleintjes. Je ziet RNN7 als kleine omroep ook moeite hebben om op de kabel te komen, dus omgekeerd werkt het ook.

Feit blijft dat vrijwel alle Nederlanders RTL/SBS willen en vrijwel alle Nederlanders een sterke voorkeur voor de kabel hebben, en dat geeft deze partijen zoveel macht.

In Duitsland werkt het heel anders: zou ProSieben daar opeens niet meer op de kabel zitten, dan zal de gemiddelde Duitser wat Duitse scheldwoorden uitspreken, de kabel opzeggen en een schotel ophangen. En gaat een zender in Duitsland achter de decoder, dan zal er gewoon niet meer naar gekeken worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...