newbier Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Hallo, Weet iemand of er een ander / goedkoper alternatief is voor ms terminal server? Dus wel een programma met dezelfde functionaliteit. Alvast bedankt. Groeten Newbier
WPW Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Niet als je met MS specifieke zaken wilt draaien. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
MagicOnline Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 UltraVNC misschien? Het is in iedergeval gratis. http://www.uvnc.com/index.html CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
MagicOnline Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: Ome Merde Linux ? merDe dat zou inderdaad wel het beste zijn. De engste twee woorden die je in een zin kan gebruiken "Windows Server" CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
WPW Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Tis opzich niet zo duur als je wat kan overnemen, er ligt nog zat op de plank her en der, 5 ts-usercalls erbij en gaan met die banaan. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
newbier Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Geplaatst: 28 maart 2008 Hoi, Bedankt voor de antwoorden tot zo ver... Ts is in princiepe niet erg duur als je wat licentie's over kan nemen maar dan moet je ook windows 2003 server hebben ik heb sbs server 2003 en daar zit volgens mij geen volledige ts in. Dus moet ik ook nog een server 2003 met ts kopen en dat wordt me wat te gortig. Linux is idd een goed alternatief maar ik heb een vehuurpakket ( wat gebruikt maakt van een database firebird) draaien en ik denk niet dat dat gaat draaien onder linux. Maar heb hier geen ervaring in. Met de verhuursoftware is het probleem dat als het lokaal draai het prima snel gaat. Maar als ik via internet de database benader het 4 a 5 seconde duurd voordat een huurobject op de bon staat. Ik heb ook al de database eregns anders gehost met meer up maar dan ook te langzaam. Dus als alternatief TS.... De makers van de software hebben geen oplossing.. dus moet zelf aan de slag zodoende Groeten Newbie
MagicOnline Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 firebird draait zowat op alle platformen, dus ook onder linux. http://www.firebirdsql.org/index.php?op=files&id=fb210_RC2 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
NINjak Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 VNC is alleen maar om een pc op afstand over te nemen als je echt met meerdere mensen tegelijk op een terminal server/desktop gaat/wil gaan werken is VNC dus geen optie. Als je mensen op window programma's wil laten werken waar evt. geen linux alternatief voor zijn of niet wil laten gebruiken dan weet ik zo 123 geen optie. Anders zou NX Server wat kunnen zijn en mischien dat er met een virtualbox (zeg maar gratis VMware) er nog wat op windows gebied te doen is.
WPW Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: newbier ik heb sbs server 2003 en daar zit volgens mij geen volledige ts in. Moet erin zitten, kijk maar eens onder systeem beheer e.d. anders met software toevoegen terminal server en licentie beheer erbij zetten en activeren, je hebt tog 90 dagen de tijd om licenties te kopen dus zat tijd om te experimenteren. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 Origineel bericht van: MagicOnline De engste twee woorden die je in een zin kan gebruiken "Windows Server" @topicstarter: Als geen specifieke ms programma's nodig bent dan zou dit iets voor je kunnen betekenen:LTSP
JaNuZz Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Origineel bericht van: WPW Origineel bericht van: newbier ik heb sbs server 2003 en daar zit volgens mij geen volledige ts in. Moet erin zitten, kijk maar eens onder systeem beheer e.d. anders met software toevoegen terminal server en licentie beheer erbij zetten en activeren, je hebt tog 90 dagen de tijd om licenties te kopen dus zat tijd om te experimenteren. Windows 2003 SBS kan geen terminal server in applicatie-modus doen (tis tenslotte ook een DC..) daarvoor zul je een extra windows2003 server moeten installeren.http://www.microsoft.com/downloads/thank...;displayLang=en Je zou eens kunnen denken om wat virtuele machines op de server te installeren en die van afstand door je clienten te laten benaderen (VDI)
WPW Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: JaNuZz Windows 2003 SBS kan geen terminal server in applicatie-modus doen (tis tenslotte ook een DC..) daarvoor zul je een extra windows2003 server moeten installeren. DC hoef je niet te gebruiken hoor, maar denk dat dit een CD kwestie is aangezien ik dieverse sbs'jes met TS in apps mode heb draaien en die komen van een speciale MS distri pack af, openlicense aanvragen en draaien maar. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
JaNuZz Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Domain controller hoef je niet te gebruiken??? Een sbs 2003 server moet altijd DC zijn! .... (hoe wil je anders exchange gaan draaien? ) , en sbs2003 kan ook geen terminal server in applicatie modus draaien. Als je sbs'sjes in apps mode hebt draaien, dan zal dit met sbs2000 zijn, die dat wel kon, sinds 2003 kan het niet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen