Ga naar inhoud


Officiele Philips ontvangers lopen masaal vast, Canal Digitaal laat klante


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Nou heb ik mijn vriend in Rotterdam overtuigd om zijn kabel op te zeggen en op satelliet over te stappen.

Hij heeft gekozen voor een officieel goedgekeurde ontvanger Philips DSR 2211.

Sinds gisteren is zijn ontvanger uitgevallen, hij geeft p14 op het display aan en verder reageert de ontvanger nergens meer op, ook niet na een half uur stekker eruit.

Hij heeft zijn dealer in Rotterdam gebeld (Abé) daar zeggen ze dat het probleem bekend is, meerdere klanten hebben dit ook, ze hebben het vanochtend aan C+ doorgegeven en ze kunnen hem niet helpen dat was alles.

 

Pardon?

 

Ik voel me schuldig dat ik hem een satelliet aangepraat heb, hier op het forum kiest niet iedereen voor c+ goedgekeurde apparatuur das duidelijk maar voor technisch niet goed onderlegde beginners moet dit goedgekeurde legale setje toch werken?

 

Wat moeten wij nu doen? zijn er bij meer mensen ontvangers uitgevallen? Kunnen wij vandaag nog een werkende ontvanger bij de dealer verlangen?

C+ bellen kost veel geld, op de website staat geen info over de uitval.

Kan ik zijn ontvanger flashen met alternative software?

 

Graag jullie tips, info en ervaringen!

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

terugbrengen, koop een aston xena of wamba, prachtige boxen, kaart erin, sats inlezen en kijken, als je nu al alternatieve sw gaat laden vervalt je garantie en heb je helemaal niets meer van de leverancier te verwachten.

Tja nadeel deze ontvangers hebben waarschijnlijk geen epg op de NL zenders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch minimaal 1 jaar garantie.

Dus als hij de bon nog heeft zou ik hem gelijk het apparaat terug laten brengen.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren gedraagt mijn 2210 zich ook anders dan 'voorheen' (relatief begrip).

Ik bemerkte inderdaad ook een aantal vastlopers, meestal als ik langs BVN (op positie 14) zapte. Gelukkig kon ik de box nog wel weer aan de praat krijgen na een reset.

Het feit dat dit goedgekeurde apparatuur is maakt het alleen maar erger; juist de werking van die apparaten zou door CD moeten worden gegarandeerd.

Een werkende ontvanger bij de dealer opvragen zal wel niet mogelijk zijn. Evenmin bestaat er alternatieve firmware voor deze decoders (DSR2210/2211/2212).

 

Ik ben zelf bang dat het allemaal te maken heeft met de recentelijke EPG-wijzigingen, en ik zie het nog wel gebeuren dat ze de hele boel terugdraaien.

 

Mocht er nog iets van leven uit jouw box te persen zijn, dan zou ik proberen de laatste firmware te laden (via het menu), en daarna de nieuwe EPG erin of eruit te laden (op de CD-website staat 'ergens' hoe dat moet, heb niet de link bij de hand).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, iedereen denkt dat als het om een Canal Digitaal ontvanger gaat hij dan perfect zal werken. Helaas is dit tot nu toe altijd het omgekeerde geweest. Als Canal Digitaal aan de ontvanger is geweest, is het meestal een half kreupele ontvanger geworden. Dit hadden we al met de Pace 500 serie, de Nokia 9500 (zolang de originele software er nog in zat). VOrige week ook nog een nieuw type box in m'n handen gehad (naam even kwijt). Ook deze was zover aangepast dat hij alleen nog naar C-digitaal kon luisteren. Dus neem gewoon een ontvanger (merk maakt niet uit) waar C-digitaal ver vandaan gebleven is. ASTON CAM er in, kaart erin en draaien maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe moet ik hem resetten?

Murdock, op nederland 1 zetten gaat niet,

het menu is niet te benaderen, knoppen werken niet, afstandbediening ook niet, ik woon in purmerend en moet hem telefonisch meedelen hoe hij moet resetten, wie heeft deze ontvanger en weet hoe je een "harde reset" moet doen?

 

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45 het is niet waarschijnlijk het updatekanaal BVN IS het updatekanaal.

Als je de ontvanger op BVN zet en de stekker eruit haalt en er weer in doet word het updateproces in gang gezet.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dus dat hij van kanaal 14 afmoet, begrijp ik het goed dat het mogelijk moet zijn om tijdens het opstarten de zaptoets te gebruiken om zo snel mogelijk van kanaal te veranderen?

Bij de volgende keer op 14 loopt de boel dan vast?

 

Jammer dat ik de ontvanger niet hier heb staan.

 

Is het niet zo dat bij een actieve update, of bij het standby for update mode dit op het display vermeld staat?

Voor zover ik nu weet staat er geen update melding na "stekker er weer in"

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of misschien de box juist met antenne erin aan laten staan voor een half uurtje oid, kijken of-ie dan de update binnen heeft en weer normaal functioneert.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...