Ga naar inhoud


[all] van buiten naar dreambox ftp-en lukt niet


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ongetwijfeld al eerder gevraagd, maar ik kan niet echt het antwoord op mijn probleem vinden. Ik heb/doe het volgende:

 

Livebox (192.168.1.1) -> Draadloze router (192.168.2.1) ->

dreambox (192.168.2.4). Dit werkt perfect tot zover.

 

De router krijgt een statisch adres van de Livebox (192.168.1.2).

 

Alles wat ik tot nu toe heb geforward etc (denk aan downloaden etc..) heeft perfect gewerkt. Ik weet dus wel wat portforwarden is.

 

Alleen nu wil ik mijn dreambox vanuit buiten benaderen en heb daar poort 21 voor geopend in de Livebox en in de router. Vanuit de Livebox forward ik naar de router (192.168.1.2) en vanuit de router (192.168.2.1) naar de DB (192.168.2.4).

 

Als ik vervolgens vanuit mn werk in de IE adresbalk ftp://mijn_externe_ipadres:21 , krijg ik of niks of een inlogscherm. Als ik de inloggegevens van mn DB invul, geeft ie uiteindelijk aan dat ie geen verbinding kan maken.

Wie weet meer?

Alvast bedankt en de grt,

DC

 

PS Weet niet waar ik dit moet plaatsen.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


ftp werkt globaal als volgt:

 

via poort 20 en 21 wordt contact gemaakt en daarna wordt

afgesproken over welke poorten ze verder communiceren.

 

je kan ook besluiten om met ssh en sftp scp etcetera te gaan werken

dit is makkelijker en ook nog veiliger. zoek maar eens op google

naar putty, dat is alles wat je nodig hebt, werkt ideaal

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch vraag ik me af waarom dannyboy met ftp naar zijn dreambox wil vanaf een willekeurige internet-pc

 

als het erom gaat bestanden erop of eraf te halen (van de dreambox hdd) lijkt me die weg wel mogelijk maar snel is het zeker niet.

 

bijvoorbeeld iemand anders (of jezelf op een andere locatie) in het genot brengen van een opname, middels het per ftp downloaden van enkele ***.ts bestanden duurt errug lang

 

zeker als je een basis adsl abonnement hebt die 1:10 en meer gedeeld is zul je geen snelle download hebben omdat de upload van je thuisabonnement / aansluiting de kbps bepaald.

 

vsftp (sftp/ssh) is overigens niet makkelijk in te richten mbt de configuratie bestanden als je enkel een wikipedia uitleg ter beschikking hebt.

 

maar wel veeeeeeel beter dan enkel ftp

daar een open poort al meteen onderwerp wordt voor scanners en wood like to be hackers.

 

cheers

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou willen is van op afstand inderdaad een film opvragen (dat duurt dus lang begrijp ik) en eventueel mn softcam herstarten of iets dergelijks.

Maar is dat allemaal met sftp/ssh mogelijk i.c.m. een livebox daar ik veel negatiefs over de LB lees?

Ik heb btw 13Mb down/1Mb upstream (reeel)

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SpiekerJozef

> Wat ik zou willen is van op afstand inderdaad een film

> opvragen (dat duurt dus lang begrijp ik)

 

Inderdaad, niet interessant vanwege snelheid, Dit geldt voor alle ADSL verbindingen. Orange is trouwens minstens 1:40 gedeeld.

 

> en eventueel mn softcam herstarten of iets dergelijks.

 

Als je echt van buiten af op je Dreambox wilt inloggen (ik zou dit bv niet willen om veiligheidsredenen, maar dat is persoonlijk. of alleen vanaf bepaalde ip-addressen)

Poort openzetten in je livebox, poort forwarden naar je dreambox-ip (wel even een sterker wachtwoord kiezen voor je box!!)

Tip als je een poort openzet in de livebox firewall kies dan een poort als bv. 45000 ofzo. Daarna forward je 45000 t/m 45000 naar poort 22 met dreambox-ip

M.b.v. het programaatje Putty kun je dan via poort 45000 van buitenaf je box in.. moet je wel "even" onder de knie krijgen hoe het e.e.a. met Putty/SSH-telnet werkt.

 

> Maar is dat allemaal met sftp/ssh mogelijk i.c.m. een

> livebox daar ik veel negatiefs over de LB lees?

 

Geen ervaring mee, maar weet wel dat Orange niet tot mijn top3 providers behoord ;-)

 

> Ik heb btw 13Mb down/1Mb upstream (reeel)

 

Die 1 MB.. zie vorige opmerkingen... Verder dat openzetten van je livebox-firewall is op eigen risico!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...