Ga naar inhoud


DRM (Digital AM) field tests. Zeer indrukwekkend..!


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Iedereen die niet meer weet wat de middengolf, kortegolf etc. nou eigenlijk was, hier een paar vergelijkende tests tussen "oud" en "nieuw".

 

Ik ben er behoorlijk van onder de indruk.

 

KLIK..!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Internet Radio gaat ook niet zonder PC. (afgezien van enkele www radio´s die nog relatief duur zijn)

 

Ik ben het met je eens dat je moet kunnen knutselen, maar ook hier zie ik binnen enkele jaren een verandering in komen.

 

Om binnen een bandbreedte van 9 Khz een kwaliteit te halen die met FM overeenkomt, bij 10% van het gelijkwaardige analoge AM vermogen, heb je nog wel heel wat horsepower aan processing nodig.

 

Er zijn al DRM/DAB radio´s voor ca. 200,00 €uro te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude geluiden, doen de oude tijden herleven.

En doen mij terug denken aan de oude middelgolf tijd.

Het specifieke geluid, dat kon je van houden, af de afkeur aan geven.

Met de digitale techniek gaan deze geluiden dan ook verdwijnen ?

 

Was leuk om te horen, en idd een wereld van verschil.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag nog met een DRM radio gespeeld. Het klinkt inderdaad goed, maar of het ooit wat wordt ?

Een paar jaar geleden was het in opkomst, ook op de korte golf.

Maar sinds een jaar of anderhalf zie je het alleen maar minder worden. Ondanks het goede geluid is het denk ik te hoog gegrepen omdat er gewoon te weinig ontvangers op de markt zijn.

 

Jamer van zo'n mooie techniek.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ontbreken single chip processoren, die de PC taak overnemen... Ik zie hierin een roeping voor Fraunhoferinstitut weggelegd...

Pas dan als die omslachtigheid weggenomen wordt zie ik een doorbraak...

Ik heb ergens gelezen dat in DL, DAB reeds aan DAB+ toe is en DAB verdwijnt? terwijl het hier pas nieuw is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ

Ik ken iemand in Duitsland de wereldontvangers ombouwt en dan kan je via de PC mbv software luisteren....

 

Maar ik vrees een beetje voor DRM en heel de AM in Europa...ik zie er een grote toekomst voor in Afrika, Amerika e.d. maar in Europa? Er is teveel gedoe om te investeren in AM zenders en teveel alternatieven, zie de uitschakelingen in Vlaanderen, Zwitserland, Denemarken, Noorwegen, Ierland, Italië, Frankrijk enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh hallo, drm is niet net gisteren uitgevonden

tests liepen er al jaren terug en een echte organisatie is in usa al sinds 2004 opgericht.

 

ik voorzie echter meer profijt dan die vrees (ook in europa)

je moet niet vergeten dat de mobiele europeaan in zijn auto met aangepaste autoradio daar veel voordeel van zou hebben

 

mede omdat er vele male minder gigawatt vermogens voor nodig zijn is het ook nog eens een milieuvriendelijke techniek.

 

cheers

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...