Ga naar inhoud


Nederland 1, 2 en 3 vanaf 2009 in HDTV via de kabel


Gast satster

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Digital IQ

Op 1 april start een nieuw tijdperk voor satellietkijkers!



@Digital IQ,

Wat verandert er dan op 1 april?
Ik denk dat dit toch een te doorzichtige 1 april grap is :D


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij het originele bericht op de Dutchmedia blog staat nu een update van 31 maart.

 

Citaat:
UPDATE: (maandag 31 maart)

Inmiddels hebben Zesko Holding en de Nederlandse Omroep Stichting middels een persbericht de afspraken over Nederland 1, 2 en 3 in HDTV bevestigd. Zesko Holding zal éénmalig 2 miljoen euro aan de landelijke publieke omroep betalen om het project van de grond te krijgen. Volgens woordvoerder Gradus Vos zijn daarbij GEEN exclusiviteitsafspraken gemaakt, en is het de bedoeling dat daarmee in HDTV-produkties wordt geinvesteerd. Toch hoopt Zesko Holding met de investering een concurrentievoordeel te behalen, aangezien KPN er nog niet klaar voor is om uitzending van HDTV via haar IPTV en DVB-T netwerken te kunnen bewerkstelligen. De uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 zullen overigens de eerste jaren maximaal in de kwaliteit 720p plaatsvinden. De NOS en UPC zijn nog in onderhandeling met elkaar, waarbij ook de hoop bestaat dat UPC een investering zal doen in HDTV voor de landelijke publieke omroep.

 

 

 

Ook het NRC van gisteren maakt er melding van dus het lijkt er op dat we volgend jaar de publieke in HD kunnen zien. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
het lijkt er op dat we volgend jaar de publieke in HD kunnen zien. :D


Wel een bizarre ontwikkeling ineens zeg. Op deze manier is Nederland plotseling koploper in Europa op HDTV gebied. cool Nog geen land die al haar publieke zenders in HD uitzendt, dat zie ik zelfs de BBC niet doen vóór 2012.

Natuurlijk wel een voorbehoudje maken omtrent de programmering. Als we één keer per 2 maanden iets in HD te zien gaan krijgen zet het nog weinig zoden aan de dijk. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Satwatcher

Sorry hoor ik ben niemand aan het promoten. Ik stel alleen de volgende punten vast.


Ik wil best geloven dat je niemand promoot, maar zoals al vaker opgemerkt is door anderen lijkt jouw verdediging van cds steeds weer op een tegenaktie na een persoonlijke aanval.
Het komt zo ontzettend vel over.

Citaat:

Er is via satellietverspreiding meer bandbreedte beschikbaar dan er via de kabel beschikbaar is

Wat er aan bandbreedte op de kabel beschikbaar is kan een bedrijf als cds nooit op de schotel afhuren.

Citaat:

Dat de meeste Nederlanders HDTV alleen zien zitten als het gratis is. Zelfs 3 euro per maand voor 10 Nederlandse HDTV zenders is voor velen hier al veel te veel.

Ben ik helemaal met je eens. smile
Maar het gezeur over euro's zie je ook bij casema en upc.

Citaat:

Er mensen hier juist bijvoorbaat al een aanbieder als CanalDigitaal zitten af te zeiken omdat ze schijnbaar nu al weten dat men volgend jaar een mogelijke (nog niet eens zekere) HDTV aanbod van de publieke omroepen niet zullen gaan doorgeven.


Dat is niet gezegd.
Ik zeg en dat is mijn persoonlijke mening, dat het voor cds financieel niet haalbaar is tenzij ze de tariefen drastisch omhoog gooien en dat ze zich daar dan weer de markt mee uitprijzen.
CDS is nou eenmaal geen bedrijf met een onbeperkt kapitaal en gulle aandeelhouders die voor de hobby meedoen.

Citaat:

Maar goed de insteek is hier dat als je maar iets positief zegt over CanalDigitaal je direct een promoter bent van die club, je daar werkt of op een andere manier op de loonlijst bij hen staat.

Dat zegt meer over de mentaliteit jegens CanalDigitaal die op dit moment op dit forum heerst dan over personen die niet met de schreeuwende massa wensen mee te gaan en iets zeggen zoals zij het zien (al dan niet goed gezien)


Dat zal meer komen doordat jij alles wat niet 100% positief is als aanvallende kritiek ziet en dan wild om je heen gaat slaan zonder de feiten te willen zien.
Er bestaat ook nog zoiets als realisme en opbouwende kritiek, dat zijn dingen waar je blind voor lijkt te zijn.
Hier ben je al diverse keren door diverse mensen op gewezen.

CDS is in mijn ogen geen slecht bedrijf, maar de vooruitgang is wat trager dan bij andere providers en de financiele ruggesteun is niet zo groot als die van andere providers.
Dat is geen kritiek maar een feit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nog een berichtje bij de Zesko bedrijven komen ze zonder kosten in het digitale pakket, het is wel een bericht van vandaag 1 april dus.

 

Bron nu kan UPC toch niet achter blijven om ze gratis door te geven!!

Voor CDS is dat nog maar de vraag drie kanalen is in HD toch een hele transponder bijna. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Nog geen land die al haar publieke zenders in HD uitzendt, dat zie ik zelfs de BBC niet doen vóór 2012.

Natuurlijk wel een voorbehoudje maken omtrent de programmering. Als we één keer per 2 maanden iets in HD te zien gaan krijgen zet het nog weinig zoden aan de dijk. :D


Er komt maar één HD kanaal dat bij toerbeurd dan een programma van NED. 1, 2 of 3 overneemt.
Dus zeker geen 3 HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje
Er komt maar één HD kanaal dat bij toerbeurd dan een programma van NED. 1, 2 of 3 overneemt.
Dus zeker geen 3 HD kanalen.



Uit welke bron komt je info??

Als ik het volgende citaat lees uit broadbandtvnews daar wordt gesproken van de drie publieken.

Citaat:
Het is officieel: de drie Zesko kabelbedrijven Casema, Multikabel en @Home zullen vanaf 2009 de drie publieke zenders Nederland 1, 2 en 3 in een HD versie aan hun abonnees gaan aanbieden. Dat maakte de bedrijven bekend via een persbericht.

cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mij in ieder geval niets verbazen als het de eerste tijd inderdaad om één caroussel kanaal gaat. Ik zie dat overigens ook liever dan 3 zenders die bijv. 70% van de tijd op zwart staan.

 

Eén HD zender is trouwens ook makkelijker te behappen voor CDS. wink Ze vinden er vast wel weer een plaatsje voor waar die tussen gepropt kan worden. :D Voor drie nieuwe kanalen hadden ze weer een compleet nieuwe transponder af moeten huren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is toch mooi nieuws dat publiek omroep in hdtv gaat uit zenden per 2009 aleen maar goeie ontwikkeling en zo kunje sneller het sd siginale laat verdwijnen want door zo iest gaan mensen ook meer hdtv toestelen kopen , van zomer met ek en oplympics is alle mooi begin . groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen AART44 ik begrijp daaruit dat mensen die een schotel hebben of allochtoon zijn of in het buitengebied wonen, dat

lijkt mij wel erg kort door de bocht van de opta ,om dat zo te stellen wink

groeten Willy

 

 

 

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wees blij dat ze nederland 1en2en 3 in hd gaan beginen waarom iedereen altijd zo negetavie over klein beetje bij te betalen, dat helpt aleen versnelling van hdtv in nederland en CDS moet ook wel mee met hdtv anders verliezen ze klanten. groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

3 publieke HD zenders bij CDS zal nog lastig worden voor ze en zeker om ze helemaal gratis door te geven(!)

Tenzij ze net als kabelaar Zesko 2 miljoen aan de publieke omroep geven i.v.m. de investeringen voor HD bij de PO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...