Satwatcher Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Er is zat bandbreedte over op de Astra 3 satelliet die CDS per direct zou kunnen inhuren. Er is ook nog bandbreedte beschikbaar op de Astra 1 die elke provider die gebruikt maakt van de Astra 1 zou kunnen inhuren. Alleen de prijzen zijn op dit moment op deze positie zodanig hoog dat dit voor CDS economisch niet haalbaar is. Daarnaast zijn op alle satellietposities op dit moment nog transponders, lees bandbreedte, te huur voor uitbouw van het (HDTV) zenderaanbod. Satwatcher ---------------------------------------
Apple740 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Dat er bandbreedte in overvloed beschikbaar is op de sat betwijfel ik niet, mijn punt was dat als een provider beperkte financiële middelen heeft om transponders af te huren dan heb je weinig aan die zogenaamd "onbeperkte" bandbreedte.
Satwatcher Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Waar gaat het nu om. Of er wel of niet meer bandbreedte via de satelliet beschikbaar is via de satelliet in vergelijk met de kabel. Het antwoord daarop is ja. Zelfs op de door CanalDigitaal voor HDTV gebruikte, goedkopere, Astra 3 satelliet is nog meer dan voldoende bandbreedte beschikbaar. En ja die is gewoon te gebruiken voor CanalDigitaal. En CanalDigitaal wil deze ook best wel gaan gebruiken als de Nederlander dat op waarde weet te schatten. Maar wij Nederlanders willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dus CanalDigitaal moet maar transpondertjes blijven huren van HDTV maar de gemiddelde abonnee vindt dat het maar gratis beschikbaar moet komen of weet in ieder geval de meerwaarde van HDTV niet op de echte meerwaarde op het gebied van abonnementprijs in te schatten. En dat laatste punt is nu het allergrootste probleem. Er worden hier al heftige discussies gevoerd wanneer men 3 euro per maand meer moet gaan betalen voor 10 HDTV zenders. En geloof me als dit de instelling is van de Nederlander dan is het zelfs onmogelijk om op de grootste inclined satelliet op de Clark Belt een transponder economisch aanvaardbaar te kunnen huren. Satwatcher ---------------------------------------
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 In het geval van CDS gaat het verhaal dat de satelliet meer bandbreedte heeft niet helemaal op. De satelliet heeft idd meer bandbreedte, maar wat hebben wij Nederlanders daar aan als we alleen maar een provider hebben die daar vanwege de kosten niets mee doet. Kijk maar naar de extra zenders. Fantastisch als je er van houdt, maar in de ogen van velen is het maar een karige bedoening. Leuk voor cds dat je ze steeds weer door en door aan het promoten bent, maar wees wel zo eerlijk om iets verder te kijken. We weten allemaal dat cds geen geld heeft voor kwaliteit, laat staan geld over heeft om die kwaliteit neer te willen zetten.
Apple740 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Satwatcher Waar gaat het nu om. Of er wel of niet meer bandbreedte via de satelliet beschikbaar is via de satelliet in vergelijk met de kabel. Het antwoord daarop is ja. Ja hallo, zo lust ik er nog wel een paar. Weet je hoeveel transponders CDS nog af zal moeten huren eer het ook maar in de buurt komt van wat een kabel provider aan totale bandbreedte (incl de analoge kanalen) tot haar beschikking heeft? CDS heeft momenteel pak 'm beet 5 of 6(? ik doe een snelle gok) transponders in gebruik, wat qua bandbreedte vergelijkbaar is met 6 digitale transportstreams op de kabel. Een kabelprovider heeft in totaal het tienvoudige aan streams liggen.
Moderator ceesv Geplaatst: 31 maart 2008 Moderator Geplaatst: 31 maart 2008 Vergeet dan niet, dat de kabel bijvoorbeeld een stream moet maken met de duitse zenders, Canaal digitaal moet dat niet, want wij kunnen de duitse zenders fta ontvangen, evenals nog een paar duizend andere fta zenders. Canaal digitaal heeft helemaal niet de capaciteit van de kabel nodig om een goed aanbod te creëren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Canaal digitaal heeft helemaal niet de capaciteit van de kabel nodig om een goed aanbod te creëren. Nee, maar wel het 3 á 4 voudige aan transponders om over pak 'm beet 5 jaar al haar huidige aanbod in HD uit te kunnen zenden. Voor de kabelaars is het een kwestie van (gedeeltelijk) analoog uitschakelen om aan de benodigde bandbreedte te komen (analoog uitschakelen alleen al betekent ruimte voor pak 'm beet 80 HDTV zenders). CDS staat dus enorme investeringen te wachten in de toekomst (3 á 4 voudige transponder kosten), de kabelaars niet. Wat dit voor de abonnementsprijzen gaat betekenen wordt afwachten.
Satwatcher Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Rob út Fryslân Leuk voor cds dat je ze steeds weer door en door aan het promoten bent, maar wees wel zo eerlijk om iets verder te kijken. We weten allemaal dat cds geen geld heeft voor kwaliteit, laat staan geld over heeft om die kwaliteit neer te willen zetten. Sorry hoor ik ben niemand aan het promoten. Ik stel alleen de volgende punten vast. Er is via satellietverspreiding meer bandbreedte beschikbaar dan er via de kabel beschikbaar is Dat de meeste Nederlanders HDTV alleen zien zitten als het gratis is. Zelfs 3 euro per maand voor 10 Nederlandse HDTV zenders is voor velen hier al veel te veel. Er mensen hier juist bijvoorbaat al een aanbieder als CanalDigitaal zitten af te zeiken omdat ze schijnbaar nu al weten dat men volgend jaar een mogelijke (nog niet eens zekere) HDTV aanbod van de publieke omroepen niet zullen gaan doorgeven. Maar goed de insteek is hier dat als je maar iets positief zegt over CanalDigitaal je direct een promoter bent van die club, je daar werkt of op een andere manier op de loonlijst bij hen staat. Dat zegt meer over de mentaliteit jegens CanalDigitaal die op dit moment op dit forum heerst dan over personen die niet met de schreeuwende massa wensen mee te gaan en iets zeggen zoals zij het zien (al dan niet goed gezien) Satwatcher ---------------------------------------
Gast Allure Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Natuurlijk gaat CDS die HD-kanalen wel uitzenden. Ze zouden zichzelf volkomen belachelijk maken als ze dat niet doen, en de strijd met de kabel definitief verliezen. Néé, het werkelijke probleem ligt hier bij de omroepen. Ze beweren wel dat ze per 2009 in HD willen uitzenden, maar je zult zien dat de datum steeds verder wordt opgeschoven tot eind 2009, en dan wordt het "1e kwartaal 2010" enz. En dat is iets waar CDS niets aan kan doen, maar waar de azijnurineerders hier wel over zullen gaan vallen.
Moderator ceesv Geplaatst: 31 maart 2008 Moderator Geplaatst: 31 maart 2008 Apple740 zegt: CDS staat dus enorme investeringen te wachten in de toekomst (3 á 4 voudige transponder kosten), de kabelaars niet. Wat dit voor de abonnementsprijzen gaat betekenen wordt afwachten. Hier heb je gelijk in, de enige manier om de abonnementsprijzen in de hand te houden is dan meer abbonnees werven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: ceesv Hier heb je gelijk in, de enige manier om de abonnementsprijzen in de hand te houden is dan meer abbonnees werven. Je er zwerft op het net een vragenlijst rond van de Opta die alle providers krijgen en moeten beantwoorden daaruit blijkt dat groei er op de sateliet nagenoeg niet is de kabelboeren die gaan juist achteruit. Volgens de Opta onbegrijpelijk dat de tarieven op de kabel ook niet dalen sinds KPN de prijs van Digitenne heeft laten zakken. Maar er staan nog al wat conklusies in wie de tijd heeft spit hem door.
Moderator ceesv Geplaatst: 31 maart 2008 Moderator Geplaatst: 31 maart 2008 Weet je, wanneer ik 5 jaar geleden beweerd had, dat kinderen gemiddeld 100 euro/maand aan sms kosten zouden maken zou iedereen mij voor gek verklaard hebben. De toekomst voorspellen blijft tricky. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Satwatcher Sorry hoor ik ben niemand aan het promoten. > Dat zegt meer over de mentaliteit jegens CanalDigitaal die op dit moment op dit forum heerst dan over personen die niet met de schreeuwende massa wensen mee te gaan en iets zeggen zoals zij het zien (al dan niet goed gezien) Ik ervaar jouw bijdrage als een stelselmatige methode om anders denkende de mond te snoeren. Waarom eigenlijk? Er was totaal geen aanleiding voor. Ik gaf aan dat je niet kunt verwachten dat CDS ned123 vanaf de start in HD zal uitzenden omdat bandbreedte op sat duur is en tevens is nog maar de vraag hoeveel procent van de programmering echt HD is. De kabel of IPTV kan wel in deze behoefte voorzien. (technisch goedkoper en genoeg bandbreedte) Jij grijpt dit aan ons te beschuldigen CDS in een negatief daglicht te stellen terwijl je ZELF negatief bezig bent. Voor mij verlies je op zo'n moment je geloofwaardigheid. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast Digital IQ Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Codx Origineel bericht van: Satwatcher Sorry hoor ik ben niemand aan het promoten. > Dat zegt meer over de mentaliteit jegens CanalDigitaal die op dit moment op dit forum heerst dan over personen die niet met de schreeuwende massa wensen mee te gaan en iets zeggen zoals zij het zien (al dan niet goed gezien) Ik ervaar jouw bijdrage als een stelselmatige methode om anders denkende de mond te snoeren. Waarom eigenlijk? Er was totaal geen aanleiding voor. Ik gaf aan dat je niet kunt verwachten dat CDS ned123 vanaf de start in HD zal uitzenden omdat bandbreedte op sat duur is en tevens is nog maar de vraag hoeveel procent van de programmering echt HD is. De kabel of IPTV kan wel in deze behoefte voorzien. (technisch goedkoper en genoeg bandbreedte) Jij grijpt dit aan ons te beschuldigen CDS in een negatief daglicht te stellen terwijl je ZELF negatief bezig bent. Voor mij verlies je op zo'n moment je geloofwaardigheid. Ik kan je uit persoonlijke ervaring melden dat Satwatcher niet bepaald de persoon is die stelselmatig andersdenkenden de mond snoert. Maar om niet geheel persoonlijk te worden (ken je JHVSat nog CodX?) even naar het onderwerp terug. Het komt op één ding neer: de kosten en wie die betaald. Of de kabelbedrijven zo 'goedkoop' kunnen uitzenden is maar de vraag. Wat te denken van het verspreiden van het signaal en onderhouden van gigantische netwerken? Schaalgrootte is hun voordeel! Veel abonnees maakt veel meer inkomsten. Omarmd Nederland iets meer massaal de satelliet provider, dan zal dit voor iedereen gunstig uitpakken. En met de situatie in ons land die altijd dominant kabel was is het al heel wat dát er een groot satellietpakket is. Als ik dan het geblèr ook hoor over een Set Top Box pakket of 'het is te duur' ...'het moet gratis' ...'doen ze toch niet' enz. enz. dan snap ik goed dat sommigen waaronder Satwatcher daar een beetje moe van worden. Dit was overigens weer een eenmalige bijdrage hier van mij. Ik heb immers een ander honk waar ik me eigenlijk prettiger voel maar daarmee geef ik geen oordeel over de meeste gebruikers hier Op 1 april start een nieuw tijdperk voor satellietkijkers!
Gast sattaz Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Digital IQ Het komt op één ding neer: de kosten en wie die betaald. Omarmd Nederland iets meer massaal de satelliet provider, dan zal dit voor iedereen gunstig uitpakken. @Digital IQ, Wie de kosten betaalt is niet zo moeilijk. Voor alle platforms zal dat de abonnee zijn. Dat Nederland niet massaler voor CanalDigitaal kiest kan die maatschappij grotendeels zichzelf aanrekenen. Immers, indien CanalDigitaal zich wat service en klantvriendelijkheid betreft duidelijk zou onderscheiden (lees: beter zijn dan) ten opzichte van met name de kabelbedrijven dan zou CanalDigitaal ongetwijfeld meer abonnees kunnen hebben dan nu het geval is. Service en klantvriendelijkheid kosten bovendien nog niet eens zoveel geld. Mijns inziens is het grootste struikelblok de mentaliteit/bedrijfscultuur die een verandering behoeft. Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen