Gast Lateron Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/question.gif questionDeze vraag zal wel vaak gesteld zijn, maar ik kan het antwoord niet vinden, niet op dit forum of andere. Ik verblijf in het buitenland en het is niet makkelijk voor mij om even naar de winkel te stappen om te overleggen. (Ik heb wel een NL adres en heb reeds een abonnement bij CD) De vraag is: Ik wil een PVR ontvanger kopen met twin tuner. Waar kan ik een (beknopt) overzicht en vergelijking vinden van de pros en cons van bijvoorbeeld de Arion AF-9400PVR HDMI; de Homecast HS-8100 CI CD Twin PR; de Inverto IDL 7000s PVR; de Topfield 77xx HD PVR en de Dreambox 7025. Als ik bijvoorbeeld een digitale camera wil kopen dan geeft internet het antwoord:Internet zit vol met vergelijking sites voor bijna alle producten en is de keuze makkelijk te maken. Satelliet ontvangers zijn misschien niet zo populair, maar ergens moet toch zoon vergelijk te vinden zijn?
Gast Pacman Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Daar is ook geen goed antwoord op te geven. Iedereen koopt wat hij zelf prettig vindt werken. Maar gezien de vele Dreambox bezitters hier, kan ik het antwoord nu al raden....
Gast Richard7 Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Je vergeet de SAB PVRSC in je rijtje Maar even serieus: het is inderdaad lastig om goeie testen te vinden. Veel testen zijn 'gekleurd', van nog meer zijn alleen papieren versies of moet je betalen. Op de site van Bron: Totaal TV staan wel aardig wat testen (weet niet of dit linkje mag, is tenslotte een commercieel blad, maar je kunt de testen gratis lezen ) Aan het voorbeeld te zien mag het niet, ik stuur je wel een pmmetje.
Gast Benny Lava Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 In een PM-metje gaat het ook niet. Ik denk dat de vragensteller eerst eens helder moet krijgen of hin een HDTV-ontvanger wil of niet. Anders is het appels en peren.
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 het is altijd appels en peren en het is nog geblindoekt ook nog als je als beginner de duidelijkheid probeerd te zoeken tests zijn er bitter weinig op internet sites en enkele oudere "goede sites" met tests zijn ermee gestopt daar het onafhankelijk testen en publiceren teveel geld kost alsmede fabrikanten moeilijk gingen doen over die gepubliceerde tests. de reeds aangehaalde commerciele bladen (hifi - audio - video etc) krijgen voornamelijk al die apparaten gratis en voor niks aangeboden er staan soms relatief onafhankelijke resultaten in te lezen en de genoemde receivers zijn op enigerlij wijze wel eens getest, ofschoon niet allemaal tegelijk (zoals de vraagsteller zoekt) en niet in een en hetzelfde commercieel test blad. nederland kent maar bitter weinig afzet voor de hifi - audio - video etc. markt dus verwacht niet een nederlandstalig blad te vinden met veel meer dan gecopieerde buitenlandse tests de verkrijgbaarheid van buitenlandse bladen met dergelijke vergelijkingen is enkel bij grote nationale centrale trein stations maar niet in je tijdschriftenhandel in lutjebroek. niet alles is op internet zullen we maar zeggen OF je hebt onze sat4all kennisbron helemaal niet gelezen cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Benny Lava Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch de reeds aangehaalde commerciele bladen (hifi - audio - video etc) krijgen voornamelijk al die apparaten gratis en voor niks aangeboden Goh, en wat gebeurt daar dan mee na zo'n test?
Gast Lateron Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Bedankt voor al het commentaar. Mijn eerste idee was om een Arion 9400PVR te kopen, maar via een (internet) dealer werd dat mij afgeraden. Hij was namelijk net overgestapt op Inverto 7000s boxes. Veeeel beter volgens hem! Dus Inverto opgezocht maar was niet zo onder de indruk. Toen viel Topfield 7710 op. Maar als je de forums leest over de problemen van de firmware / hardware (schijnt dat een chip vervangen moet worden voor het goed laten werken van een bepaalde CI van de Nederlandse versie maar niet de internationale versie), dan denk je: nu even niet. Dan weer even kijken op internet en word je echt overspoeld met de DreamBox sites. Er is zelfs een voor Dummies! Begin je te lezen dan moet je eerst zien te achterhalen wat al die afkortingen betekenen voordat je kan afvragen of het apparaat het wel zou doen zonder eerst een nieuwe Image te laden, en als je die image gaat laden, dan wel die van Ronaldd. Nergens kan ik een overzicht vinden wat de image van bijvoorbeeld Ronaldd voor mij gaat doen! Heb ik het wel nodig? Enzovoort! Dus daarom mijn frustratie. In theorie zou het zo makkelijk kunnen zijn. Zoek de meest verkochte 3 of 5 ontvangers op, rangschik ze en laat de standaard functies die ze allemaal hebben weg en beschrijf in het kort de voordelen en tekortkomingen van ieder apparaat. In dit plaatje kan je natuurlijk ook kwijt of het een HDTV-ontvanger is of niet enz. Voelt iemand zich geroepen om een zo’n overzicht te maken? Het zal zeker vele newbies en misschien wel olddies interesseren; misschien een hele nieuwe thread voor dit forum? Groeten, Lateron
Gast Benny Lava Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Die site bestaat al, maar ik zag in de preview dat hij gecensureerd wordt op dit forum.
Gast Brains Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 De antwoorden zijn nogal individueel gericht. Iedereen vind meestal zijn eigen de beste en daardoor krijg je een vertekend beeld van de kwaliiteit/kwantiteit. Er is wel een programma op Astra waar je testen kunt zien, Dr D...... Ik zal maar geen naam noemen want het zou eens overkomen als reclame. Zo lees ik ook vaak negatieve dingen over de 9300. Zelf moet ik zeggen dat ik met die van mij daar eigenlijk nooit ik kan vinden. Ik herkend dat niet, maar dat heeft meestal ook te maken met"wat verlang je van een apparaat". Heel veel van die dingen komen uit de zelfde fabriek en zijn voor 65% gelijk aan elkaar, maar de keuze is altijd aan u zelf.
Gast aart44 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Brains Er is wel een programma op Astra waar je testen kunt zien, Dr D...... Ik zal maar geen naam noemen want het zou eens overkomen als reclame. Nou dat programma kun je rustig noemen dat is Dr Dish TV op Astra1 19.2 oost transponder 12246 V 27500. Verder als een iets uitgebreid citeren uit de handleiding komen ze daar ook niet en een hele korte test. Hou er rekening mee dat ook dat programma zwaar gesponserd word dus een objectieve test zou ik het niet noemen. Maar voor de topicstarter op deze site staan de meeste HD ontvangers een goede vergelijk site bestaat niet dus als je denkt dat lijkt me wat dan Google gebruiken en zoveel info lezen als je kunt. Dat hier mensen zijn die alle ontvangers testen kun je wel vergeten dan zouden die door importeurs ter beschikking moeten worden gesteld.
Gast Brains Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Die site kende ik nog niet Bedankt heb hem gelijk aan favorieten toegevoegd
Gast Benny Lava Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: aart44 Dat hier mensen zijn die alle ontvangers testen kun je wel vergeten dan zouden die door importeurs ter beschikking moeten worden gesteld. Dat zou inderdaad absurd zijn! Nee, het is daarom maar beter dat er iemand komt die alle ontvangers die er bestaan koopt met zijn eigen geld, ze uitvoerig test in zijn eigen tijd en daarna de tests gratis op het internet plaatst. En alle ontvangers na het testen onmiddellijk vernietigt natuurlijk, anders zou hij in de verleiding kunnen komen om ze weer te verkopen.
Gast aart44 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Benny Lava Dat zou inderdaad absurd zijn! Nee, het is daarom maar beter dat er iemand komt die alle ontvangers die er bestaan koopt met zijn eigen geld, ze uitvoerig test in zijn eigen tijd en daarna de tests gratis op het internet plaatst.En alle ontvangers na het testen onmiddellijk vernietigt natuurlijk, anders zou hij in de verleiding kunnen komen om ze weer te verkopen. Ook dat is geen oplossing als je test en bijvoorbeeld hij herkent slecht of geen ci modules of andere fouten dat kan meestal opgelost worden door een software upgrade dus niets vernietigen of verkopen. Dan zou degene die test na iedere software upgrade weer overnieuw kunnen gaan testen.
Satwatcher Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: aart44 Dan zou degene die test na iedere software upgrade weer overnieuw kunnen gaan testen. Dat kan jij makkelijk zeggen met je Nokia 9800 waarvoor, waarschijnlijk als aandenken voor een groot Fins volksfeest, ooit eens een firmware update is geweest Satwatcher ---------------------------------------
clemens2 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 het is inderdaad moeilijk om aan te geven wat een ander moet kopen, de sites als xxxxkeuxxx waar mensen zelf iets over hun produkt vermelden vallen tegen omdat men vaak de door hun gekochte produkten overdreven goed of slecht vinden ook bedrijven willen hier nog wel eens hun produkt opwaarderen. Maar goed als je kijkt naar het aantal produkten die problemen geven bij onze zaak (niet geheel mijn bedrijf ik word ingehuurd door bedrijven als zelfstandige om oa schotels te plaatsen)dan valt me op dat er erg weinig personen klachten hebben over de SAB pvr met ingebouwde kaartlezer. De dreambox komt ook veel voor maar ik heb het idee dat dit word gekocht door personen die meer dan gemiddeld verstand van ontvangers hebben. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen