Ome Merde Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 passieve vga cooling mensen, werkt prima, ook op knoerten van kaarten ... merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Of orginele klungel koeling eraf. Er zijn bv van zalman aardige geluidsarme vervangende koelsetjes. Wat ook wel werkt is actieve cooling fan eraf en in pci slot ernaast een grote fan over resterende koelblok laten blazen. Doordat de wieken groter zijn kan deze met minder toeren toe en toch afdoen en stil de GPU koelen.
peldoman Geplaatst: 30 maart 2008 Auteur Geplaatst: 30 maart 2008 Ik ga hem morgen even openbreken, kreeg visite vanmiddag. MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Poetsdoekje Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Citaat: Ik ga hem morgen even openbreken Hi, Hi, Hi... Ik heb nog wel een koevoet liggen in de schuur Zo, nu weer on topic, tmoest er effe uit..... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Puch Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: exciter Puch is wakker... :D Dat zei ik al. Helemaal over je post gekeken. Het was dan wel al zondag avond maar de verandering naar zomeruur heeft me blijkbaar geen goed gedaan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hellum Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Ome Merde passieve vga cooling mensen, werkt prima, ook op knoerten van kaarten ... merDe werkt inderdaad 9 van de 10 keer net zo goed, alleen moet je er vaak meer voor betalen. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
peldoman Geplaatst: 31 maart 2008 Auteur Geplaatst: 31 maart 2008 Heb de kast open gemaakt, en wat zien ik!! Een Joekel van een fan op de processor, zo eentje waar je de WC mee kan schoonblazen. En aan de zijkant van de kast waar het rooster zit, zo,n trechter van kunstof die daar dan op valt. Dus dat is de herrie maker, werkt volgens mij als een soort luidspreker die trechter. Ik heb dat niet eerder gezien. MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Ome Merde Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 da's voor een goede airflow. als de "trechter" je zijpaneel raakt en je hebt wat last van resonantie (brakke dvd-speler, WD-schijf ) dan kan het geluid opleveren ... merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Laatste tijd zeker geen pc meer losgehad. Die Cpu ducts zijn onderhand al wel een 4 jaar in omloop. Het is uiteraard niet bedoelt als luidspreker maar wel om de cpu warmte direct af te voeren zonder dat het in het chassis terecht komt. Zou zeggen vervangen die cpu cool oplossing door een efficientere die een rustige fan heeft.
Puch Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: peldoman Een Joekel van een fan op de processor, zo eentje waar je de WC mee kan schoonblazen. Algemene regel, hoe groter de fan hoe minder lawaai hij produceerd. Grote fans draaien op een lager toerental en zijn dus stiller Het zijn die kleintjes die meestal voor het lawaai zorgen. Wil je een stille pc, zet er dan een waterkoeling in. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
theparasol Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Puch Wil je een stille pc, zet er dan een waterkoeling in. Ja mooi spul maar als je dan vervolgens ook de psu voor een passive cooled exemplaar vervangen hebt dan ga je je ergeren aan lawaai van de harddisks. Wellicht de moeite waard om even te checken of het huidige koelblok goed stofvrij is en goed aansluit op de cpu. Als je de adviesen mbt qfan/smartfan in de bios opgevolgd hebt en de zaak loopt nog te razen dan wordt de cpu onvoldoende gekoeld en helpt de smartfan instelling nog niet.
Puch Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol dan ga je je ergeren aan lawaai van de harddisks Nog een beetje geduld en dat is ook opgelost. het Solid state tijdperk komt eraan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
theparasol Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Schijnt dat die dingen niet zo lang meegaan als een gewone hdd en ook nog niet de snelheid hebben die we met een gewone disc hebben maar idd over 3 jaar lachen we iedereen uit die nog met harddisk werkt
Puch Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Het probleem momenteel is het beperkt aantal keren dat je op een solid state kan schrijven. Na tig beschrijvingen houd het ding ermee op en kan je er enkel nog van lezen. Dat is dan weer het voordeel, je raakt je gegevens niet kwijt maar kan ze enkel nog lezen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
peldoman Geplaatst: 31 maart 2008 Auteur Geplaatst: 31 maart 2008 Het probleem is dat ik deze pc net 1 1/2 week geleden heb gekocht. En in zo,n winkel hoor je door achtergrondgeluiden en pratende mensen dat lawaai niet zo. Kan daar dus nu nog moeilijk over aan het reclameren gaan . Wat die trechter betreft, die zit met schroeven vast aan de zijkant op het ventilatie rooster. Wat ik me nu alleen nog afvraag is; als ik er een andere koeler fan op laat zetten, zo,n zalm b.v. , merk ik dan wezenlijk verschil? MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen