Albert_H Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 De moeilijkhied met dit soort vragen blijkt de definitie van "lawaaierig" te zijn. De meeste reacties gaan er van uit dat je PC echt lawaai maakt, dus een ratelende ventilator of een die uit zijn lagers gelopen is en gilt bij het leven. Zo langzamerhand lijkt het er op dat je een PC gekocht hebt die meer geluid produceerd dan je verwacht had. Of de PC dat werkelijk doet is moeilijk vast te stellen omdat we niet weten wat jij te veel vindt. In dat licht gezien is je vraag uit je eerste posting naar mijn mening te beantwoorden met "nee" die 1741 toeren is aan de lage kant, en hoe lager hoe minder lawaai. Verder denk ik dat je na 1 1/2 week zeker naar de leverancier terug kunt gaan en zeggen dat de PC naar jou mening te veel lawaai maakt. Hij kan je dan eventueel andere PC's laten horen, en als het voor het betreffende apparaat niet te veel is, met je bespreken wat er dan eventueel aan gedaan kan worden. Zo te zien zit er een grote ventilator op de CPU en dat is alleen maar gunstig. Je zult alleen moeten kijken of de trechter de ventilator niet raakt zodat daardoor extra geluid geproduceerd wordt, maar dan moet het geluid aanmerkelijk minder zijn als de zijplaat verwijderd is. Of een andere ventilator helpt is moeilijk te bepalen. Een zalm zou ik niet nemen, want die wil nog wel eens gaan stinken Een Zalman kan misschien wel helpen, maar geef eerst even door wat voor merk er nu in zit. Dan kunnen de casemodders en overklokkers onder ons je waarschijnlijk wel vertellen of en welke Zalman of Thermatake enz. verbetering zou kunnen brengen. Een foto kan ook veel verhelderen. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
peldoman Geplaatst: 1 april 2008 Auteur Geplaatst: 1 april 2008 Er zit een Intel ventilator in. Het is een Asus P5GC-MX1333 /Intel core duo cpu E4500 2.20ghz. Wat betreft de definitie van; waneer is het lawaaierig geldt voor mij; als ik de PC hoor, want ik ben tamelijk doof. Daarbij komt dat mijn 4 jaar oude PC veel minder geluid maakte. Ik ga er toch van uit dat een nieuwe pc tegenwoordig minder herrie maakt dan eentje van 4 jaar geleden. MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Hellum Geplaatst: 1 april 2008 Geplaatst: 1 april 2008 als je die Intel fan vervangd door 1 van Zallman los je al een hele hoop problemen op, of een grote Zallman cooler achter (of een ander stil merk) en dan een Passieve cooling. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Richard7 Geplaatst: 1 april 2008 Geplaatst: 1 april 2008 Van de Intel 'boxed' coolers is bekend dat ze wat luidruchtig kunnen zijn (net als de AMD 'boxed' coolers overigens). Die vervangen is wel een goed idee. Ik heb zelf al een tijdje een Arctic cooler. Die zijn redelijk stil en vooral niet duur. In ieder geval een stuk stiller dan de originele fan. Ik moet echt goed luisteren wil ik mijn systeem horen (vaag geruis onder tafel). En pas bij iemand een Scythe Ninja ingebouwd. Dat is zo'n hoge toren met een 120mm fan er tegenaan, ook stukje duurder dan die van Arctic. Werkt perfect (temperatuur lager dan eerst) en is fluisterstil. Vaak gehoorde 'klacht' bij deze koeler is dat de fan niet aan gaat - die is nl. temperatuur gestuurd en gaat pas aan als het nodig is.
Hellum Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 ik vind de AMD boxed fans nog wel mee vallen als je ze naast die van Intel legt MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 heb met je te doen... wegens die herrie. helaas zul je bitter weinig geschikte PC-cases of behuizingen vinden die daadwerkelijk getest en genormeerde geluidsniveau's hebben. bij die winkel terug reclameren zal niet veel helpen, daar er niet specifiek aangeboden en of gevraagd is geworden inzake de dBA's dat sommige cases pretenderen met trechters en openingen een airflow te genereren kun je welgevoegelijk op je buik schrijven en met je hemd uitvegen. er zijn maar 5% van de fabrikanten van dergelijke cases die echte tests verrichten en zelfs normeringen middels erkende instituten laten kenmerken en DUS garanderen. (TUV, TCO en ISO certifikaten) wat je kunt doen is een andere koeler / ventilator testen. dat zal zoekwerk betekenen en pegels kosten. ik zelf gruwel van de los in elkaar geclipte kunstof/metaal behuizingen die alleen maar resoneren die ik tegenkom bij bureau's, collega's, vrienden en familie. met de huidige case die je hebt staan en ventilatoren moet je dus eens experimenteren; door vuurdovende geluidabsorberende isolatie in de kast te plakken met acrylaatlijm een andere ventilator op je CPU schroeven er zijn meer maatregels te bedenken, maar daar kom je zelf wel op cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen