Ga naar inhoud


[7000] Geen Ned 1,2,3 en SBS6


Fransyvy

Aanbevolen berichten

We hebben inmiddels de harddisk losgekoppeld maar dit bood geen oplossing; het beeld bleef weg. Dit weekend ga ik mijn eigen box eens aansluiten om ook eens te kijken of we voldoende ontvangst hebben. Henksat heeft mijn T55 optimaal afgesteld en ik ga kijken of mijn broer deze waarden ongeveer ook heeft. Hij heeft namelijk een iets nieuwere box en soms zijn die wat hoger "afgesteld".

De Dect telefoon stond ongeveer 3 meter verderop dus ik denk dat dit niet echt het probleem kan zijn.

Ook zal ik nog eens de kabels controleren maar ik denk dat dit niet het probleem kan zijn.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het probleem zich voordoet en het zou komen door de dect telefoon dan zou je dit eenvoudig kunnen controleren door de dect telefoon, op het moment dat het probleem zich voordoet, uit het stopcontact te trekken. Op hetzelfde moment moet het probleem weg zijn.

Groeten JaJa

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het alleen met de 500, de 7000 en 7020 op dezelfde schotel gezet en alle zenders vlekkeloos ontvangst, toch mss iets niet in orde met de tuner van de 500.vrijdag ga ik eens 500+ aanhangen en zien wat dat zegt.

gr.harleyke.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fransyvy
Henksat heeft mijn T55 optimaal afgesteld en ik ga kijken of mijn broer deze waarden ongeveer ook heeft. Hij heeft namelijk een iets nieuwere box en soms zijn die wat hoger "afgesteld".


Hoger in dit topic heb je het over 81%, niet echt veel voor een nieuwere box, móet meer inzitten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het gevonden...en eerlijk is eerlijk...ik had naar de ouwe rotten moeten luisteren. Het lag dus inderdaad niet aan de Dreambox maar aan een afgebroken F-connector. Het bovenste gedeelte van de schroefdraad (waarmee je de connector) verbindt was in zijn geheel afgebroken. Dit was voor het blote oog niet zichtbaar maar wel als je de kabel scheef trok dan gaapte hij namelijk.

 

GELUKKIG!!!! OPGELOST!!!!

 

PS Ik zal in het vervolg braaf luisteren.....(aan HenkSat)

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...