Ga naar inhoud


Het ontvangen van nilesat lukt niet


Gast Medje

Aanbevolen berichten

hallo

 

kan iemand mij helpen of uitleg geven waarom ik geen nilesat kan ontvangen,

ik heb voorheen geen problemen mee gehad.nu heb ik een andere ontvanger gekocht en het wil maar niet lukken, alle andere satellieten kan zonder problemen ontvangen behalve nile sat dat lukt me niet. iemand enig idee hoe of wat???

 

b.v.d.

Medje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als we nu een idee hadden van welke ontvanger je eerst had en je verteld ons wat voor een je nu hebt , kunnen we misschien de vinger op de zere plek leggen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een ontvanger van goldvision magic xp

ik heb er schotel van triax 120 met een discq 1.2

voor heen had ik een ontvanger van het merk @sat en die heb ik ook nog steeds als ik het daarmee probeer dan krijg ik nilesat ook niet te pakken

dus ik snap er niks meer van

want andere kan ik allemaal zonder problemen gewoon ontvangen.

 

vriendelijke groet,

Medje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan alle frequenties & Symbol Rates juist genoteerd ??

 

Hier lukt die met 110cm , echter , er staat een kleine hindernis

die voorkomt dat ik ook maar iets van de Horizontale zenders

kan ontvangen , want hier zou het toch ietsjes moeten lukken !!

11938 V Komt soms zelfs met lichte blokjes in beeld binnen !!

Destijds met een 88cm vanuit m'n open raam geprobeerd ,

en dat ging wel goed voor Verticaal bij goed of doorsnee weer !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had eerst signaal op je oude en als je de oude weer aansluit geen signaal op nilesat en de rest wel. Dan denk ik dat de kabelaansluitingen niet goed zijn (goed controleren even de verbindingen nazien de kabel opnieuw monteren a.d.connectors) of dat bij de laatste storm of bij het aansluiten de schotel niet meer 100% staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan zou ik de rest toch ook niet kunnen ontvangen als het aan de cabels lag, toch? de schotel staat goed

ik bedoel astra en hotbird en zo heb ik vol signaal dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. anders zou ik bij die andere satellieten ook geen signaal hebben. lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra en hotbird kan je bij wijze van spreken al ontvangen als je een wieldop maar een beetje in de goede richting wijst.

Nilesat daarentegen is véééél lastiger : het kan dus best dat je schotel wat verschoven is, waardoor je Nilesat niet meer binnenkrijgt, en Astra en Hotbird wél.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel dat jullie meedenken.

 

ik denk dat ik gewoon alles afga breken en dan bij nul beginnen

wat ik niet snap. ik heb niks aan mijn schotel veranderd alleen een andere ontvanger. en toen begon het gezeik en de oude pakt nikesat ook niet meer.

dus ik ga gewoon alles opnieuw installeren dus gewoon bij nul beginnen kijken wat er dan gebeurt

 

dank u allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet wat radicaal Medje?Kijk eerst eens of je op de andere satellieten maximaal signaal hebt.Kan zijn dat de diseqc instellingen iets verschoven zijn door de andere ontvanger.

Daar zal je bij bv astra dan weinig last van hebben maar bij nile sat wel omdat deze hier het maximum signaal moet krijgen.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat begrijp ik Medje dat kan heel snel met een schotel van 1.20.Laat hem eens naar de satpositie toe draaien van nilesat en kijk dan eens met je satfinder of de eventuele veldsterkte meter die in de ontvanger zit of je een signaal krijgt.

Zo niet probeer dan handmatig de schotel iets te verdraaien.

Je moet met een 120 schotel signaal krijgen op nile sat.Ik heb hem hier met 1 meter Archsat.

Maar ik zou niet alles er zo maar af gaan gooien.

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nilesat is veel lastiger (want veel minder signaalsterkte) te ontvangen dan Astra of Hotbird. Dus als eerste zou ik de schotel even wat proberen uit te richten. Heb je al geprobeerd met de ontvanger de schotel een paar graden naar links of rechts te draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Je moet met een 120 schotel signaal krijgen op nile sat.Ik heb hem hier met 1 meter Archsat.



@rommelaar,

Misschien heeft Medje ook een 100 cm. schotel.
Hij geeft immers aan dat hij een DiSEqC 1.2 motor heeft.
De grootste offset Triax is de Triax 110 van 100 cm.

Het lijkt me niet zo waarschijnlijk dat Medje met zijn DiSEqC 1.2 motor
een (wellicht bovendien zware) prime focus schotel heeft die
denk ik niet zo gemakkelijk te monteren is op een DiSEqC 1.2 motor.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen het is een triax 120 schotel heeft altijd gewerkt met een disq motor deze istalatie heeft altijd gewerkt tot ik een andere ontvanger heb aangesloten. voor de rest heb ik niks veranderd

en zelfs mijn oude ontvanger pakt nilesat niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...