Ga naar inhoud


[7025] Dreambox 7025 pvr en 2de receivervraag.


Gast VinceNL

Aanbevolen berichten

Hey mensen, zoals te zien ben ik nieuw hier.

Ik heb deze week een DB 7025+ aangeschaft en vandaag ermee aan het installeren gegaan en de nieuwe ronaldd image geinstalleerd, met cccam erbij.

Wat voor-info: Ik heb een 60cm schotel met Twin Duo-LNB erop voor de Astra 1 & 3. Vanaf daar gaat nu 1 coax naar de woonkamer (waar de 7025 staat) en 1 coax naar de keuken.

 

Dan het volgende (correct me if i'm wrong)

Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik de volledige pvr functie wil gebruiken van de dreambox (twintuner functie) dat ik dan beide coaxkabels naar de woonkamer moet leggen. Als ik alles logisch beredeneer, moeten dan dan beide coax kabels in tuner 1-in en tuner 2-in gedraaid worden.

 

Dan blijf ik natuurlijk zitten met de volgende vraag:

Hoe krijg ik nu tv in de keuken als die coax naar de kamer wrdt geleid? Kan ik dan de tuner 1-out gebruiken? Of moet ik dan een Quad Duo-LNB aanschaffen?

 

En nog een vraag:

Wat is het nut als ik de tuners doorlus (van tuner 1-out naar tuner-2 in) ?

 

Alvast dank voor het lezen en eventueel antwoorden!

Mocht ik erge fouten in mijn denkwijze hebben, dan graag tips, mijn dreambox kennis is pas een week oud wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


VinceNl,

 

Welkom op sat4all !!

 

Wil je de dreambox 7025 volledig benutten, dan zul je inderdaad beidde coax aasluiten op de dm7025.

 

Het doorlussen kan wel ( van tuner 1 naar tuner 2 ), maar dan ben je veel beperkter qua opname en de andere zender zien.

 

Doorlussen vanaf de dreambox naar de andere ontvanger raad ik je af.

 

De beste keuze is inderdaad een quad LNb ( astra 19.2 / astra 23.5 ) aanschaffen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...