Gast satfreak07 Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 Weet er iemand of de nieuwe HD-ontvanger van Philips(DSR7121) al verkrijgbaar is? Hoeveel kanalen kan hij inladen en wat kost hij? Ik ben namelijk van plan een HD-ontvanger te kopen.
digitaal kijker Geplaatst: 29 maart 2008 Geplaatst: 29 maart 2008 zal zo rond april wel hier gepost worden heb eens gecheckt op google en vondt hem al in paar verkoopadressen,maar geen prijs of info daarover. zal wel snel komen als de zenders zijn gestart. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
prutsie Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Ik heb er gisteren bij een satboer even mee gespeeld. Dit was echter een evaluatie model en dus niet voor de verkoop. Op het oog een mooie ontvanger, maar er zaten nog wel het een en ander aan hikken in de software. Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om een kanaallijst met meer dan 5 stations tegelijk op het beeld te krijgen. Je moest dus met een scrollijstje alle zenders langs, of het zendernummer intypen. Ook vergat de ontvanger na een minuut of 10 zonder stroom alle instellingen, dus weer opnieuw inscannen. Een erg snelle zappert was het ook al niet. Al met al was ik niet erg onder de indruk van de Philips. Grappig detail, bij het bladeren door de menu's verdween soms heel even het CDS logo linksonder in beeld en kwam er heel even een Nagravision logo te voorschijn. Het is dus een nagra ontvanger in een Philips jasje. Nu neem ik aan dat de software echt nog wel verder wordt ontwikkeld, dit was echt een evaluatie model. Nog wat, zonder geldige CDS kaart was de ontvanger volledig dood. verder dan het menu "smartkaart invoeren" kwam je niet zonder kaart. Ik vind het dus vooralsnog geen aanrader, of de software moet drastisch worden verbeterd. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
athloni Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 De gebruikershandleiding staat al gewoon online op de site van Philips: http://www.p4c.philips.com/files/d/dsr7121_22/dsr7121_22_dfu_nld.pdf Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger - Panasonic TH-42PV70 Plasma TV
Gast satfreak07 Geplaatst: 30 maart 2008 Geplaatst: 30 maart 2008 Bedankt voor de tips iedereen! Ik sta op punt een topfield of een humax te kopen maar door dat philips nu ook uitkomt met een ontvanger wacht ik nog even , want ik heb graag simpele ontvanger . Tenslotte ben ik tevreden van m'n DSR 2211 met de nieuwe epg zolang je hem op standby zet op nederland 1 heb je weinig of geen problemen.
clemens2 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 de ontvanger word als het goed is inderdaad binnen een paar weken geleverd,maar niet alleen philips ook sab en anderen komen Dus nog een paar maand geduld en dan denk ik dat er genoeg keus zal zijn en de eerste medingen over problemen zullen er dan ook wel zijn dus kun je ook daarin onderscheid maken. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
spijk Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 bij €€€$$€€€ zijn ze op voorraad leverbaar zag ik Geen reclame voor winkels maken svp LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.
MJB Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Ik tja wat ongeduldig toch denk ik... Ik het ondertussen wel gemerkt dat je bij een Philips DSR merk beter achter in de rij kan aansluiten. Scheelt heel wat ergernis zoals je misschien wel eens uit andere postings kunt opmaken. Grz Zapdos
Gast dj33333 Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 ik heb aan sathandelaar gevraagd of die philips hdtv satontvanger goed vondt hij raar zelfde topflied aan want philips heeft veel bugs.groeten dj
Gast Bigbro Geplaatst: 16 april 2008 Geplaatst: 16 april 2008 Hallo, Ik heb mij geabonneerd op HDTV bij CD. Vervolgens geprobeerd ergens de dsr7121 te verkrijgen maar dat vlot niet echt. Ik heb CD gebeld en gevraagd of zij hem op voorraad hebben. Het antwoord was ja, maar ik heb daar niet echt vertrouwen in. Ik wil heb apparaat daar best kopen met Ideal betaalmethode, maar een stemmetje zegt mij dat vervolgens wel het bedrag wordt afgeschreven maar ik voorlopig kan fluiten naar de ontvanger. Ook bij BCC en MM is hij niet te krijgen. Heeft iemand inmiddels deze ontvanger en zo ja wat zijn je ervaringen? Gr Bigbro
meijerja Geplaatst: 17 april 2008 Geplaatst: 17 april 2008 Hallo. Ik heb Gisteren mijn ontvanger thuis gekregen en aangesloten. Ik heb een Plasma tv van Loewe de (Modus)met sat er in!! Maar nu heb ik de DSR-7121 HDTV-ontvanger er aan gekoppeld, en mijn ingebouwde sat uitgeschakeld. Het werkt prima, alleen teletekst werkt nog niet optimaal, maar de HD beelden zijn mooi, maar ik heb nog niet alle mogenlijkheden bekeken, de eerste indruk is niet verkeerd. Hopenlijk komen er snel meer kanalen in HD Groet. TF7710-HSCI-ontvanger met Medion Externe schijf 1000 GB en een Plasma Loewe Modus.
alleenjan Geplaatst: 17 april 2008 Geplaatst: 17 april 2008 Ik heb de ontvanger mogen testen en wat opvalt is dat deze 720 uitstuurt en geen 1080. Bij philips (importeur) nagvraagd en dit zal softwarematig worden aangepast ? kortom een tegenvaller, maar mischien komt het goed. Jan
Gast Bigbro Geplaatst: 17 april 2008 Geplaatst: 17 april 2008 hallo, Vandaag de ontvanger getest. SD beeld via HDMI is niet zo goed als via scart. HD is prima, alleen vanavond (17-04-2008) is het niet meer mogelijk NGCHD en BRAVAHD te ontvangen terwijl dit in het begin van de avond prima ging. Teletekst dien je via de scart te doen. Helaas is het niet mogelijk scart RGB uit te sturen, wanneer je tegelijk ook HDMI hebt aangesloten. De favorietenlijst is voor mij een vraagteken. De ene x kun je favorieten aankiezen, de volgende x lukt het simpelweg niet. Zal wel een weg met hobbels worden.
Gast Bigbro Geplaatst: 20 april 2008 Geplaatst: 20 april 2008 Hallo, Hierbij mijn review: Gebruikte apparatuur: Panasonic 42PV60 Philips DSR7121 HDontvanger QED scart, IXOS XHT658 HDMI kabel Vd Hul The first metalscreen voor spdif en analoge audio. Ononderbroken Hirschmann Satelietcoax Triax 80cm schotel, de 60 cm geeft op HD nog veel meer uitval. CD duoblok in quaduitvoering. etc Verpakking: Ziet er goed uit. Is aandacht aan besteed. Looks van het apparaat: ziet er redelijk uit en lijkt functioneel. Het inladen van de zenders gaat goed. Dit is erg snel. Bovendien zijn de menu's wat mooier gemaakt ten opzichte van bijvoorbeeld de DSR2111. Na het inladen worden de radio- en televisiezenders gesplitst. Dit is prima, maar het probleem is, dat wanneer je radio wilt luisteren je eerst de tv moet aanzetten om van televisiezenderlijst naar radiolijst te wisselen. Weliswaar zit er op de AB een knop 'radio' maar die is niet actief. Erg lastig dus. Afstandbediening: ziet er beter uit dan de vorige types, maar is niet handig. Zeker wanneer je dikke vingers hebt ga je moeite krijgen want de knopjes zitten te dicht bij elkaar. Aansluitingen: Deze zijn beperkt maar voldoende. Probleem dat bij elke Philipsdecoder speelt, ze leggen de scart aansluiting veel te dicht bij de HDMI aansluiting. Mijn QEDscart loopt 'scheef weg, zodat de HDMI stekker in de knel komt. Bij de DSR2211 speelt dit probleem bij de scart en de spdif uitgang. Wanneer je een wat duurdere kabel hebt, is de connector meestal groter en past het simpelweg niet. Bij de DSR7121 hebben ze dit dus ook weer gedaan. Erg vervelend. Beeld: Philips is er kennelijk vanuit gegaan dat wanneer je deze ontvanger gaat gebruiken, je alleen kijkt via HDMI en de scart alleen voor teletekst gebruikt. Helaas is het 'upgescalde' beeld van SDTV minder goed dan het RGB scart signaal. Pluspunt van het signaal is dat er meer diepte in het beeld komt, dat de realiteit dus beter benaderd wordt, maar de detaillering wordt duidelijk minder. Bovendien zend de scart geen beeldverhoudingssignaal mee, zodat de tv niet reageert en breedbeelduitzendingen anamorf (2:35) worden weergegeven, met andere woorden als een speelfilm. Zodra je bovendien zowel de HDMI aansluiting als de ScartRGB aansluiting wilt gebruiken, dus HDMI voor HDTV en Scart voor SDTV wordt het RGB signaal van de scart verwijderd en schakelt hij over op composiet! Voor mij betekent bovenstaande dat ik een aparte 2211 moet gaan gebruiken voor SDTV. De DSR7121 zal ik dan alleen voor HDTV gebruiken. En over HDTV gesproken, als je beeld hebt is het (erg) mooi. Tot nu toe ben ik 3 avonden aan het spelen geweest en 's avonds rond 22:00 verdwijnen de HDzenders, vaak met uitzondering van het vrij te ontvangen ANIXEHD. Met andere woorden, 's avonds om 22:30 naar NGC HD kijken, vergeet het maar. Ik heb hierover met CD gebeld en ook zij ervaren deze problemen. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, want het is elke x maar een gok of er beeld is of niet. favorietenlijst maken: Dit is een crime. Je kunt 1 lijst maken, maar zodra je een tweede maakt, kun je veel zenders simpelweg niet meer selecteren voor het maken van een lijst. Sterker nog, wanneer je eerste lijst bijvoorbeeld alle Nederlandse zenders bevat, met uitzondering van SBS6, die je in dat geval overslaat en je wilt een tweede lijst maken MET SBS6 kun je deze zender niet meer selecteren. Audio: Opvallend is dat de analoge uitgangen beter klinken dan op de dsr2211. De digitale uitgangen werken prima, ik heb alleen nog geen zender kunnen ontdekken met 5.1 DD, dus heb ik niet kunnen controleren of dit ook wordt weergegeven. Dacht even aan Deluxetv maar helaas. Aanbevelingen op een rijtje: 1: Met superstip: maak de SCART RGBuitgang actief, wanneer de HDMI kabel is aangesloten; 2: Zorg dat de favorietenlijsten normaal samengesteld kunnen worden. Ik doe het nu zonder; 3: Zorg dat je zonder de tv aan te zetten middels de knop radio op de AB kunt overschakelen naar radiozenders 4: Update de ontvanger zodat we zeker weten dat we ook in de avond naar de HDzenders kunnen kijken. 5: Het zou fijn zijn als CD middels bijvoorbeeld mail zijn HD klanten informeert wanneer er een update is. Concluderend kun je stellen dat er nog veel te verbeteren valt en ik nu ook goed begrijp waarom dit product nog niet en masse in de markt wordt gezet. Met het komende EKvoetbal en de Olympische Spelen dienen echter wel de problemen opgelost te zijn anders ben ik bang dat er een storm van kritiek losbarst.
Satelliet Geplaatst: 30 april 2008 Geplaatst: 30 april 2008 Graag voeg ik nog het volgende bij: * Menu keuze welke satelliet inscannen * Manuele ingave transponderscan Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen