Ga naar inhoud

HD ontvanger DSR 7121

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb de ontvanger mogen testen en wat opvalt is dat deze 720 uitstuurt en geen 1080

720p zal de norm voor satelliet worden, 1080i is vooral voor bewegende beelden namelijk niet beter (...en laten we eerlijk zijn, televisiezenders werken vooral met bewegende beelden). Ook de kanalen van CDS zullen in de komende maanden allemaal op 720p worden omgeschakeld (of zijn dat al).

1080p kost gewoon teveel bandbreedte en zal de komende jaren nog te duur zijn.

M_Z

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
Citaat:
Ik heb de ontvanger mogen testen en wat opvalt is dat deze 720 uitstuurt en geen 1080

720p zal de norm voor satelliet worden, 1080i is vooral voor bewegende beelden namelijk niet beter (...en laten we eerlijk zijn, televisiezenders werken vooral met bewegende beelden). Ook de kanalen van CDS zullen in de komende maanden allemaal op 720p worden omgeschakeld (of zijn dat al).
1080p kost gewoon teveel bandbreedte en zal de komende jaren nog te duur zijn.

M_Z

Vrijwel ALLE kwaliteits HDTV zenders in Europa, op een enkeling na, zenden in 1080i uit. Hoe je erbij komt dat 720p de norm wordt is mij de vraag, alleen in Nederland misschien.
En met de tegenwoordige kwaliteit van de de-interlacers en scalers is 720p niet meer beter dan 1080i met bewegend beeld.

De Philips behoort dus gewoon 1080i uit te kunnen sturen.

Overigens trad dit probleem ook op toen UPC met HDTV startte. De UPC HDTV decoder (DVB-C variant van de Philips 7121) kon in den beginne ook alleen maar 720p uitsturen. Met een latere softwareupdate is dit verholpen. Via stand "auto" kunnen de UPC decoders nu 576i/720p/1080i uitsturen zodat je ten alle tijde het beste beeld hebt, ook met SDTV.
@bigbro, dus geen aparte decoder voor SDTV meer nodig. wink

Verder begrijp ik dat de 7121 geen CI module ingang heeft? Alleen een embedded smartcard gleuf? In ieder geval voor mij dé reden om deze ontvanger niet te kopen. Ten minste één CI slot naast de smartcardgleuf is imho gewoon een vereiste.
  • Moderator
Geplaatst:

Citaat Apple 740:

Vrijwel ALLE kwaliteits HDTV zenders in Europa, op een enkeling na, zenden in 1080i uit. Hoe je erbij komt dat 720p de norm wordt is mij de vraag, alleen in Nederland misschien.

En met de tegenwoordige kwaliteit van de de-interlacers en scalers is 720p niet meer beter dan 1080i met bewegend beeld.

De EBU heeft vastgesteld dat 720p superieur is aan 1080i voor broadcast toepassingen. 720p is door de EBU ook aanbevolen aan europese broadcasters.

Door interlacing en compressie ontstaan er bij 1080i veel problemen in het beeld.

1080P zou uiteraard nog beter zijn dan 720p, maar is op dit moment niet te realiseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

De EBU heeft vastgesteld dat 720p superieur is aan 1080i voor broadcast toepassingen. 720p is door de EBU ook aanbevolen aan europese broadcasters.

Vandaar dat BBC-HD, Discovery-HD, NationalGeographic-HD, Luxe-HD, de diverse kanalen van Sky-HD, Premiere-HD, Euro1080, en noem ze allemaal maar op, in 1080i uitzenden?

Tegenwoordig met de opkomst van de full-HD tv kun je onmogelijk nog 720p als dé standaard aanduiden.

Leuke anekdote: ik heb Sport1-HD via de kabel. Deze zendt uit in 720p. Als ik een voetbalwedstrijd vergelijk die tegelijkertijd op Sport1-HD en Premiere-HD (1080i) of C+ Skandinvië (1080i) wordt uitgezonden dan kan Sport1-HD wel inpakken, de 1080i kanalen zijn veel mooier.

Op de één of andere manier blijft het hardnekkige verhaal de ronde doen dat 720p mooier is. Ik merk hier NIETS van in de praktijk, integendeel. De 1080i kanalen winnen altijd met het mooiste beeld.

Citaat:
Door interlacing en compressie ontstaan er bij 1080i veel problemen in het beeld.

Vertel mij nou eens welke problemen jij ziet op BBC-HD?

En zet van het CDS HDTV pakket eens Discovery-HD (=1080i) naast NationalGeographic-HD (=720p via de Nederlandse providers, van origine is deze 1080i).
Ik vind Discovery-HD toch echt mooier.

Overigens staat deze discussie totaal los van het feit dat de Philips alleen maar 720p kan weergeven. Zolang er 1080i zenders zijn, en dat is toch echt het overgrote deel, behoort de Philips gewoon 1080i weer te kunnen geven. Hierover valt niet te discussiëren, het feit dat de Philips het vooralsnog niet kan is imo gewoon een gebrek wat niet goed valt te praten. Dat ding heeft dus dringend een firmwareupdate nodig.
Gast Bigbro
Geplaatst:

Hallo,

Tussendoor even een ervaringsbericht:

Gisteravond rond 22:00 uur thuisgekomen en de HD zenders geprobeerd. Evenals vorige keren werkt alleen Anixe. Ook na ongeveer een minuut wachten geen beeld. Herstart en geen beeld. Vervolgens vanochtend 5 mei 2008 rond 11:00 gekeken en wat denk je, inderdaad weer beeld op de HD zenders. Moest ongeveer 30 seconden wachten.

Het lijkt erop dat het signaal 's avonds uit de lucht wordt gehaald, maar volgens mij zendt bijvoorbeeld Brava 24 uur per dag uit. Heeeel vreemd. En nu maar hopen dat dit zich niet voordoet tijdens de EK. Navraag bij CD levert niet veel op.

Groet Bigbro

Gast Bigbro
Geplaatst:

hallo,

Voor diegene die het weten wil. Vandaag opnieuw de lnb afgesteld en nu ontvang ik ook na 23:00 uur signaal. Ik heb dus beeld. Prima. Blijf me alleen afvragen waarom het 's avonds laat preciezer komt dan overdag.

Groet

Bigbro

Geplaatst:

Vandaag na 2 weken eindelijk mijn Philips DSR 7121 ontvangen.

Had gelijk een optische kabel meebesteld en hoewel die "op voorraad " stond moest die worden besteld, bedankt firma Card......

Het beeld op mijn Philps 32" 9632 is werkelijk fantastisch op de HD kanalen.

Op mijn TV vind ik het beeld van de SD kanalen via HDMI zeker niet minder dan de scart.

Hoop wel dat er een update van de software komt om teletekst via HDMI mogelijk te maken.

Toen ik naar scart ging om teletekst te kijken en daarna terug naar HDMI ging raakte mijn TV compleet in de stress.

Hij schakelde constant over van HDMI 1 naar 2 naar 3, en scart 1 en scart 2.

Moet mijn ontvander dan uitschakelen en weer inschakelen om het probleem op te lossen.

Het geluid via de optische uitgang vind ik erg zacht, maar dat ligt volgens mij aan Canal Digitaal.

Het is geen ontvanger voor de veeleisende hobbieist, maar wel een zeer eenvoudig te bedienen ontvanger.

Ik heb het boekje in ieder geval nog niet ingekeken.

Problemen met een niet goed werkende CI op de HD kanalen heb je natuurlijk ook niet met zo'n Canal Digitaal doos.

Geplaatst:

Theo,

Bedankt voor je input. Opvallend dat het beeld van de SDkanalen bij jou niet slechter is dan via RGBscart. Ik zie het nog dagelijks. Beeld van de HD zenders is inderdaad prachtig. Vanavond nog naar voetbal gekeken via ANIXEHD. Nu zie je wat het EK gaat brengen.

Misschien moet je betreffende teletekst maar even water bij de wijn doen. Via internet is info tegenwoordig beschikbaar.

Het geluid via de digitale uitgangen is inderdaad vrij zacht.

Groet

Bigbro

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigbro
Theo,

Bedankt voor je input. Opvallend dat het beeld van de SDkanalen bij jou niet slechter is dan via RGBscart.

Op welk merk en type TV ontvager zit je ontvanger aangesloten, misschien dat het beeld op de eene TV via HDMI mooier is als op de andere.
Ik heb trouwens niet alleen een probleem als ik van teletekst naar HDMI terug ga.
Elke keer als de scart heb gebruikt voor mijn andere satelliet ontvanger of mijn KPN Digitenne kastje gaat de ingang gek doen als ik naar HDMI terug ga.
Moet dan te 7121 uit en weer aanzetten om het probleem op te lossen.
Heb jij ook dat probleem??
Geplaatst:

Theo,

Ik heb de 50pv60 van Panna. Problemen met de schakeling heb ik niet. Ik heb zowel de 7121 als de 2211 eraan. 2211 Via RGBscart en de 7121 via HDMI. Welk toestel gebruik jij?

Bigbro

Geplaatst:

Theo,

Ik heb de 50pv60 van Panna. Problemen met de schakeling heb ik niet. Ik heb zowel de 7121 als de 2211 eraan. 2211 Via RGBscart en de 7121 via HDMI. Welk toestel gebruik jij?

Helaas kan ik niet meer echt experimenteren. Ik heb inmiddels alles ingebouwd en het is een heel karwei om bij de aansluitingen te komen. Ik kan dus niet meer proberen op de 7121 zowel de scart als de HDMI aan te sluiten.

In het begin heb ik dit wel gedaan. Daarbij viel mij op dat zodra je de HDMI kabel erin drukt het RGBsignaal over scart wegvalt.

Bigbro

Geplaatst:

Ik heb een Philips 32"9632 LCD TV.

Als je de 7121 alleen aan de HDMI en niet aan de scart hebt hangen heb je dus ook geen teletekst.

Bovendien kan dat ook wel eens de reden zijn dat ik wel een probleem heb met mijn HDMI, omdat hij bij mij wel is aangekoppeld.

Geplaatst:

theo,

Ik heb inderdaad geen teletekst via de 7121. Wel via de 2211.

Groet

Bigbro

Geplaatst:

hallo,

een vriend van mij heeft de 7121 gekocht voor TV Vlaanderen. Ik veronderstel dat hij bij de initiele installatie de fta zenders heeft kunnen inladen, maar ik zie alleen maar 1 optie om de zenderlijst opnieuw in te laden en die gaat maar tot 499 voor de tv-kanalen en dan nog een 300-tal radio. Op mijn ontvanger (Clarke Tech) kan ik een full scan doen of een fastscan voor TV Vlaanderen, kan dit allemaal niet met deze Philips?

mvg

Rudy

Geplaatst:

Rudy,

Dat heb ik mij inderdaad ook afgevraagd. Helemaal zeker weet ik het nog niet, wellich kun je ook handmatig zoeken. Vooralsnog lijkt het erop dat CD en Philips de veilige weg hebben gekozen. Hoe minder mogelijkheden, hoe minder kans op vastlopers etc. Ik verwacht hierin wel verbetering met updates ed.

Groet

Bigbro

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen