Ga naar inhoud


Freeview of Free Sat


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Een jaar geleden wereld nieuws, wie weet hoe het er mee staat. Begrijp dat bij Britse kabelaars Freeview bestaat, maar hoe zit het met Free Sat.

Heb door tijdgebrek niet het heleforum doorzocht, maar wat is de laatste info

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verder is Freeview ook gewoon met DVB-T te ontvangen in GB

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik het goed begrijp geven ze wel de indruk dat je een speciale decoder moet kopen.

Hoewel andere bronnen dan weer zeggen dat dat enkel is om een goede EPG te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als het met een specifieke reciever is, volgens de site kan je de reciever apart verkrijgen als je al een schotel hebt bij onder andere argos, en er is een argos afhaalpunt in een britse supermarkt in Evere naast brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is niet echt duidelijk. Redelijk verwarrend, volgende week ben ik in het Verenigd koninkrijk en zal eens kijken of er al iets te vinden en of aangeboden wordt.

Zoals ik het eerst begreep is een digitale ontvanger genoeg die op astra 2 gericht staat. de site is daar overigens heel onduidelijk over. Zodra ik wat weet laat ik het zeker weten maar ben natuulijk geintrsseerd naar al het nieuws.

 

Wat wordt hier bedoeld, het is onduidelijk!

 

========================================

 

If you already have a satellite dish and use it to watch channels like BBC Three and ITV2, your existing dish is probably fine for receiving freesat as well. In this case you could buy a digital box without an installation package and try it at home - once freesat launches you might like to contact your local installer to see if this will work for you.

 

==============================

 

Onderzoek? natuurlijk

 

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, stel nu nog dat je aan zo'n box geraakt, dan nog heeft dat wel een paar nadelen, hee.

Ik heb nu een multytenne twin, en 2 tuners.

Dan moet ik gaan beslisssen hoeveel tuners ik aan Freesat spendeer, omdat het dan een specifieke decoder is.

De flexibiliteit is direct weg.

Of ik moet mijn schotel vervangen door een groter model met 4 uitgangen, en dan zijn er nog 2 tuners constant voor Freesat gereserveerd.

Dus liever een open systeem met een EPG die je mist, dan zo'n box gaan halen en alles hebben behalve de flexibiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrepen heb van het hele freesat verhaal is dat het om de gewone FTA kanalen gaat die nu ook al op de ATSRA2 te ontvangen zijn. Verder word daar een mooi EPG jasje omheen gedaan en een paar extra HD kanalen aan toe gevoegd. Verder zullen C4 Five etc zich ook toevoegen zodra ze uit het SKY contract kunnen. De ontvangers worden dus gebruikersvriendelijke PVR HD ontvangers die net als de SKY boxen geheel op de GB markt zijn afgesteld.

Met een andere onvanger kun je de kanalen dus ook gewoon ontvangen, echeter niet gebruik maken van het speciale EPG jasje.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik, om gewoon naar de kanalen te kijken hoef je niets nieuws te kopen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...