Ga naar inhoud


DVD recorder met HDMI-IN/OUT?


Aanbevolen berichten

Zijn er al DVD recorders op de markt waar de HDMI poort zowel voor IN als OUT gebruikt kan worden?

 

Ik heb namelijk een Sharp-TV, met ingebouwde satellietontvanger en harddisk, en nu zoek ik een recorder die dus vanuit de TV via HDMI DVD opname's kan maken, maar waarbij dezelfde aansluiting dus ook gebruikt kan worden om diezelfde opname's weer op de TV af te spelen.

 

De meeste recorders die ik tegenkom hebben alleen HDMI out, of er staat gewoon alleen maar HDMI, zonder dat er expliciet aangegeven wordt dat je via diezelfde HDMI ook kunt opnemen.

 

Misschien zijn er wel recorders met een aparte HDMI-ingang, én een aparte HDMI uitgang, maar dan moet ik dus allebei mijn HDMI aansluitingen van de TV bezetten, en heb ik geen ruimte voor mijn Blu Ray speler. Dat soort recorders komt dus niet in aanmerking voor mij.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


HDMI is in feite altijd zowel IN als OUT.

De hardware waarin de HDMI aansluiting is gemonteerd is uiteindelijk bepalend of dataverkeer v.v. wordt toegelaten.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom jij een HDMI ingang wilt hebben op een DVD recorder.

Waarom gebruik jij niet gewoon een recorder met DV ingang want die zijn er zat en de kwaliteit is meer dan voldoende voor een DVD weergave.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom jij een HDMI ingang wilt hebben op een DVD recorder.


Ik wil zo nu en dan een DVD kunnen branden van een film, of opname, die ik via mijn in mijn TV ingebouwde satellietontvanger op de in de TV ingebouwde harde schijf heb opgenomen.
En ik wil de betreffende DVD recorder daarvoor met één HDMI kabeltje aan mijn TV hangen, zodat ik via dezelfde aansluiting naar DVD's kan kijken, of bijvoorbeeld de net opgenomen DVD kan controleren.

Nu heb ik een oudere DVD recorder via een scart aangesloten staan. Die kan wel twee richtingen uit werken, maar HDMI kan dat volgens mij in een hogere kwaliteit.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

via HDMI (HD) opnemen gaat niet omdat hiervoor nog geen standaard is en het daardoor niet is toegestaan (weet even de status op dit momemt niet).

 

Maar er wordt wel gewerkt aan een oplossing om HD over ethernet te kunnen versturen voor opname

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er zijn ook HDMI switch boxes, waarmee je meerdere bronen kunt routen naar een scherm.

 

Of er HD-recorders komen met een HDMI ingang is twijfelachtig, i.v.m. roofcopieën.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Of composiet (erbij) gebruiken.

WPW,
Volgens mij bedoel jij component video.
Composiet video gaat maar tot maximaal 480i terwijl component (YUV) 1080i doorgeeft.
Dit zou inderdaad ook een goed alternatief zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar dingen toelichten:

 

Ik wil de DVD recorder via HDMI aansluiten omdat de nu gebruikte Scart Y/C gewoon een zichtbaar mindere kwaliteit geeft. Scart RGB gaat niet, omdat dan ook weer twee scartkabels nodig zijn. Daar heb ik bovendien niet genoeg aansluitingen voor. Het gaat mij niet om HD signaal, ik wil gewone DVD's branden. Component is niet bruikbaar omdat de TV alleen een componentingang heeft, geen uitgang.

 

De HDMI switchboxes die ik tot nu toe gezien heb werken ook met éénrichtingverkeer, 1 HDMI OUT, en 2 of 4 HDMI IN. (Bedoelt om meerdere apparaten aan 1 scherm te kunnen hangen).

 

Maar inderdaad lijkt het moeilijk om een DVD-recorder te vinden met een HDMI-ingang, ik heb er tot nu toe nog geen kunnen vinden. Komt misschien nog?

 

De TV waar het om gaat is de Sharp Aquos LC-46HD1E.

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: WPW
Of composiet (erbij) gebruiken.

WPW,
Volgens mij bedoel jij component video.
Composiet video gaat maar tot maximaal 480i terwijl component (YUV) 1080i doorgeeft.
Dit zou inderdaad ook een goed alternatief zijn.

Ja k*t, foutje bedankt blush

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo

Maar inderdaad lijkt het moeilijk om een DVD-recorder te vinden met een HDMI-ingang, ik heb er tot nu toe nog geen kunnen vinden. Komt misschien nog?


zeg maar onmogelijk. Of het komt is de vraag maar zal nog wel effe duren

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap ondertussen je probleem, jij hebt alles geïntegreerd in je beeldscherm zitten, en krijgt nu alleen een y/c of composiet signaal naar buiten voor je externe dvd-recorder.

 

Daar zie ik zo snel geen oplossing voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebruiksaanwijzing van deze TV geeft bovendien uitgebreide informatie voor het aansluiten (via HDMI) van een Aquos recorder. Vorig jaar (maart 2007) schijnt er zelfs al een BluRay recorder te zjn geïntroduceerd, (niet in Nederland), de Sharp AQUOS BD-HP1 Blu-ray HD recorder.

 

Daarom verkeerde ik in de veronderstelling dat er nu al meer op de markt zou zijn.

 

We blijven zoeken...

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die Sharp is een japanner, daar is bestaat blu-ray al langer als in de rest van de wereld. En uit de specs lees ik alleen een HDMI out en geen ingang. (deze japanse hebben een HD tuner ingebouwd)

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

TB,

Misschien nog even en suggestie.

Ik weet niet of DVD recorders leverbaar zijn met DVI ingang.

Mocht dit wel zo zijn dan kun je een verloopkabel HDMI --> DVI gebruiken om dat te bewerkstelligen wat je wenst.

DVI heeft immers Hd kwaliteit.

Moet alleen nog een audiokabel worden toegevoegd want in DVI zit geen audio.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar een DVD recorder is alleen geschikt om standaard definitie op te nemen. Daarom is het onwaarschijnlijk dat er zo'n recorder op de markt is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...