Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil deze morgen m'n PC opstarten en NADA, niks!

Melding: "Steek systeem disk in en start opnieuw"

Gisterenavond uitgezet als normaal en nu niks???

In de setup waren de HDD als SATA verdwenen, en de SATA CDrom ook???

Opgestart met de XP-setup cd deed het systeem opnieuw opstarten...?

Nu heb ik alleen nog geen internet of LAN verbindings icoontjes op de taskbalk, en kan dus uiteraard niet op het net!

Heb de nVidiadriversetup disk met de moederborddrivers en LANdrivers opnieuw geinstalleerd maar alleen een Technisatnetwerkkaart (skystar2) en 1394 netwerkkaart zijn gevonden en geen LAN1&2.

Hoe dit oplossen?

Geplaatst:

In de setup waren de HDD als SATA verdwenen, en de SATA CDrom ook???

kabeltje verrot als je het mij vraagt of hij zit niet lekker op het mainboard.

bios aangepast, hetzij bewust of onbewust, doe eens een factory defaults in de bios

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ik heb opnieuw opgestart met een XPsetup disk in de CD rom, en heb de "Load defaults" optie voor de setup Advanced Bios features gekozen (Phoenix-Awardbios), en dan opgestart en ie start normaal op.

Ben terug naar de Standard CMOS features gegaan en SATA1Master stond de HDD, en SATA5Master de optiarc DVD...

Dus sofar so good en ie start opnieuw op!

Maar nu blijft de netwerkkaart (op MB) nog niet herkend, terwijl de 1394 poort ook op MB wel herkend wordt???

De Skystar2 in een PCI slot wordt ook herkend.

De installatie van de MB-drivers met NETWERKdrivers biedt geen soelaas???

Geplaatst:

Even alles wat met netwerk te maken heeft wissen in "mijn computer" en daarna opnieuw laten detecteren. Dan zou ie er bij moeten zitten.

Anders is ie kaduuk en zou je er een los Realtek kaartje in moeten stoppen.

Geplaatst:

Ik ben onder appbeheer hardware gaan zoeken naar netwerkadapters, en de enige die er staan zijn 1394-Netwerkkaart en Technisat DVB-PCI kaart!

De andere 2 lan netwerkkaarten zijn fjoetsi???

Vandaar dat ik opnieuw de drivers van de CDrom die met MB geleverd werd heb ingestoken en de Netwerkdrivers van EVGA-NVIDIA opnieuw heb geinstalleerd, maar zonder resultaat????

Ik ga nu PC afsluiten en Technisatkaart eruit halen en opnieuw LAN checken/ev drivers opnieuw laden...

Geplaatst:

Toch eigenaardig, ineens een popup: "fout in: drwtsn32.exe"

Ben al eens gaan googelen, en die hadden fouten in explorer, ik heb iets in IE???

En als de Technisatkaart eruit is vindt ie nog altijd geen netwerkkaart, behalve de 1394 kaart.

Geplaatst:

De Technisat kaart is eruit opnieuw Landrivers geinstalleerd, geen effekt, geen LANpoorten gevonden!

Lan poorten zitten op MB geintegreerd!

Heeft tot gisterenavond perfekt gewerkt, deze morgen de problemen...

Nu wel al 2 foutmeldingen gehad:

- sygate agent firewall: fout en afgesloten

- fout in drwtsn32.exe

Maar bij appbeheer geen geel uitoepingsteken dat er iets fout is.

Dus de poorten worden niet gedetecteerd???

Even de Backup spanning afschakelen

Geplaatst:

Jan Ambers,

Ik had enkele weken geleden iets soortgelijks: Batterij op MB leeg.

Hierdoor gaat het BIOS naar standaardinstellingen, dus mij RAID configuratie moest ik opnieuw ingeven, de BIOS instellingen allemaal weer goed gezet (toevallig had ik schermkopieeën van alle settings) en toen startte de PC weer op. Helemaal perfect.

Ik denk dus dat je iets in het BIOS niet goed hebt gezet.

Mocht bij jou trouwens de batterij ook leeg zijn, dan heb je het probleem weer zodra je je PC spanningsloos maakt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

2x bingo!

Ik heb enkele weken msschien paar maand terug ook zoiets gehad....

Nu terug instellingen weg kan toch niet???

MB is maar 15mnd geleden gekocht... batt KAN toch niet plat zijn???

Dit was mijn vooringenomenheid! Mea maxima culpa!!!

Eerst een reset van BU mem...

Was nog slechter, geen leven meer in, zelfs geen PWRup???

Dan Lithium batt eruit en gemeten: 2.2V ipv3V en dan onbelast...

Er zat een BR2035in, nu een 2032, die iets dikker is met meer capaciteit...

Opgestart en bingo, alles moeten opnieuw configureren na de reset en vervanging BU batt en nu niet vergeten de LAN aansluiting in setup op auto te zetten: MAC0 & 1 Lan op auto...

Opgestart en 2 poortjes!!!

Maar nog geen verbinding...

Dus nu de status van de poort gechecked (verbonden)en ondersteuning: herstellen aangeklikt... hersteld en de standaard-gateway van router gechecked, alles OK maar geen aansluiting op net???

Geplaatst:

Sygate opnieuw geïstalleerd en 'k zijn opnieuw op het web!

De moraal van 't verhaal: ik was te zelfzeker van de toestand van de BU lithium batterijen... na 15 mnd kunnen die ook al "plat" zijn die knoopcellen...

Niks is nog zo goed als vroeger dat ze 10j meegingen...

Geplaatst:

Inderdaad, ik heb hier nog een oudje staan (667 Mhz) en die gaat nog steeds op zijn 1e batterijtje !

Tegenwoordig is alles goedkoper en dat moet waarschijnlijk toch ergens vandaan komen. Nouja, je probleem is opgelost en da's het belangrijkste !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen