Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij vrienden heb ik een vreemd probleem met het inloggen van een PC op een Multikabel modem.

De laptop van de monteur werkte prima op het modem, de PC kreeg echter geen ip adres van de DHCP server.

Defecte netwerkkaart of de PC opnieuw installeren was de conclusie van de monteur na 2 uur stoeien.

Ook mijn laptop logt prima in op het modem, maar de PC wil niet. Ook met andere netwerkkaarten geen verbetering.

Bij mij thuis op mijn KPN ADSL verbinding ging alles echter prima met de betreffende PC.

Toen ik bij de vrienden een Linksys router tussen de PC en het modem plaatste ging alles ineens goed.

Dus, de router krijgt zonder problemen een ip adres van het modem, en de PC krijgt ook een adres van de router en alles werkt.

De PC echter rechtstreeks aan het modem werkt niet, op de DHCP request van de PC komt geen antwoord

terwijl het modem direct antwoord als er een DHCP request van mijn laptop komt.

Alle instellingen in de PC en in de laptop staan gelijk.

Als ik met Ethereal meekijk zitten er, buiten de mac adressen an transactienummers om,

een paar kleine verschillen in de inhoud van het DHCP request van beide aanvragen.

Is er iemand die voldoende thuis is in deze materie om zijn licht hierover te laten schijnen?

Ik heb evetueel de Ethereal logging van een goede en een foute aanvraag ter beschikking.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Staat er in de bios van die pc niet iets aangaande lan instellingen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Om eerlijk te zijn WPW, in de bios heb ik niet gekeken. Zal ik morgen doen. De PC heeft voordat men overstapte naar Multikabel altijd prima gewerkt op KPN ADSL dus aan de bios heb ik niet gedacht.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Een aantal zaken om na te gaan:

1. Firewall die alleen verkeer naar een specifieke gateway doorlaat? Als de firewall bijvoorbeeld alleen verkeer naar 192.168.1.1 doorlaat en je krijgt een modem wat adressen uitdeelt in 10.0.0.x reeks gaat het fout.

2. Spyware die de boel vernaggeld?

3. Rotte netwerkkabel waardoor het signaal niveau voor het modem net te weinig is terwijl de router er wel genoeg aan heeft?

KPN ADSL werkt toch met een VPN constructie waarbij je moet aanloggen via je PC in plaats van always on?

Geplaatst:

De zaken die je aangeeft zijn nagegaan op de Spyware na. De PC was kort daarvoor opnieuw geïnstaleerd, heeft toen nog een weekje op KPN gedraaid voor de email met AVG als virusscanner, ik weet niet precies wat voor KPN abonnement ze hadden, en toen kwam de overstap naar multikabel.

De firewall was de eerste die uitgeschakeld werd. Ik heb ook meteen met een andere losse kabel getest omdat de kabel die aangelegd was nogal een omweg maakte vanwege de doorvoer naar boven.

Ik zal het systeem op Spyware checken.

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen