mteam Geplaatst: 1 april 2008 Geplaatst: 1 april 2008 Sinds vorige vijdag zit ik zonder internet en zonder telefoon. Mijn provider is scarlet maar die gebruiken de lijnen van Belgacom. Een aantal winkels in de buurt en oa een pompstation van Esso hebben ook geen telefoon of internet. Ook bankcontact ligt plat bij die mensen. We zijn nu 5 dagen verder en ......nog steeds niet opgelost. Ik zit nu op een draadloos netwerk van één van de buren. Het is blijkbaar eenvoudiger om verbinding te maken met een raket die rond saturnus vliegt als een simpele glasvezel/koperdraad verbinding in stand te houden of snel te herstellen. DANK U BELGACOM. Groetjes Danny
Davev Geplaatst: 1 april 2008 Geplaatst: 1 april 2008 pssst.... Scarlet is gewoon eigendom van Belgacom tegenwoordig. (tip voor als ze je bij scarlet proberen af te schepen met "niet onze schuld") Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
mteam Geplaatst: 1 april 2008 Auteur Geplaatst: 1 april 2008 Foutje. Er is een voorstel tot overname maar dat moet nog goedgekeurd en toegelaten worden. Binnen de 6 maanden is dit niet rond. Groetjes Danny
Jean-Claude Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 tja, Belgacom, heb het hier ook meegemaakt :-( ben ook Scarlet gebruiker, ben dus géén Belgacom klant meer, maar Scarlet maakt wél gebruik van het Belgacom netwerk. verleden zomer kwam er hier een "camionette" van Belgacom in de straat werken, bleek achteraf dat ze zich vergist hadden met hun bedradingen, ik stond nu op de lijn van 3 huizen verder. Mijn telefoonnummer werkte niet meer, geen ADSL en dus geen internet meer, kon niet meer telefoneren maar alle telefoontjes van 3 huizen verder kwamen wel bij mij terecht. dus direct gebeld naar de Belgacom diensten : die vragen mijn telefoonnummer, ik zit dus niet meer in hun systeem, "O, u bent klant bij Scarlet - dan kunnen wij niets voor U doen - goedendag" en de lijn werd afgesneden. Terwijl het HUN WERKVOLK was die de boel hier in de straat had verknoeid ! Gelukkig waren die van 3 huizen verder wél nog Belgacom klant, en zij hebben het kunnen oplossen, maar stel dat die ook Scarlet klant geweest waren, dan zat ik hier misschien nog zonder telefoon. Heb toch een goeie week zonder telefoon en internet gezeten - ben zelden zo kwaad geweest op een overheidsdienst, en het zint me dus helemaal niet dat Belgacom Scarlet wenst over te nemen. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Coliseo Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Origineel bericht van: Jean-Claude Terwijl het HUN WERKVOLK was die de boel hier in de straat had verknoeid ! Tja, je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten en kritiek geven is altijd gemakkelijk ! Meer dan waarschijnlijk ligt er een kabelbeschadiging aan de basis van het probleem. Heb er dan eens bij stilgestaan dat de herstellers van Belgacom in het slechtste geval 2 x 2.000 draadjes opnieuw aan elkaar moeten zetten, in de goede volgorde, terwijl men daar in weer en wind en in het slijk van een inderhaast zelf gegraven put en soms het donker staat te prutsen met verkleumde vingers, terwijl de auto's naast hun hoofd razen ? Kritiek geven mag en moet, maar dergelijke reactie maakt mij pissig. Dat men u via een helpdesk niet kan helpen omdat je klant bent bij een andere operator, lijkt mij ook logisch. Belgacom heeft een contract met Scarlet, en Scarlet op zijn beurt met u, en iedereen moet zijn contractuele verbintenissen nakomen. By the way, deze morgen had ik toevallig een taxi besteld, maar men kon er geen sturen omdat de laatste in panne stond. Ik heb onmiddellijk naar de garage gebeld om te vragen of ze hem niet konden gaan herstellen. Weigerden ze toch wel zeker... Fouten maken moet zoveel mogelijk vermeden worden, maar missen is nu eenmaal menselijk. Of je uit dergelijk bagatel moet besluiten dat het je niet zint dat Belgacom Scarlet gaat overnemen, is een mooi voorbeeld van overreacting. En tenslotte, Belgacom zoveel overheidsdienst als De Haan bij het Verenigd Koninkrijk hoort...
Jean-Claude Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 ze hebben hier in al de straten putjes gegraven, het zal dus géén kabelbeschadeging geweest zijn ! Waarschijnlijk een upgrade van het materiaal voor ADSL of VDSL of kweet-niet-wat allemaal. Ik kan aannemen dat het niet altijd gemakkelijk is als ge 2x 2000 draadjes voor uwen neus liggen hebt. Maar ik neem wel aan dat die draadjes een "tag" hebben en dat ze beschikken over de nodige schema's en apparatuur om hun werk tot een goed einde te brengen. Dat ze zich dan eens vergissen, no problem, kan iedereen overkomen. Wat MIJ dan pissig maakt is dat ik naar Belgacom bel (mzet mijn gsm) om hun op de hoogte te stellen van een probleem in hun netwerk, en dat ze dan weigeren om in te grijpen gewoon omdat ik niet langer als klant bij hen geregistreerd sta ? Ik mag dan wel klant zijn bij Scarlet, de infrastructuur valt volgens mij nog steeds onder het beheer van Belgacom, en elke storing aan die infrastructuur, ongeacht wie deze meldt, zou moeten opgevolgd worden. Het is net als dat ge een taxi belt, maar men kon er geen sturen omdat de laatste in panne stond, en men u vertelt dat ge maar naar de garagist moet bellen zodat die hun taxi komen repareren. Dat is uw werk niet, dat moeten zij zelf maar doen - snapt ge ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Rob út Fryslân Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Als Belgacom personeel een goed werkende aansluiting verkloot, dan mag Jean-Claude toch verwachten dat Belgacom die aansluiting weer komt herstellen.
BIG M Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 kan iemand voor mij een postcodecheck doen. of scarlet beschikbar is. postcode 2660 "i think, therefore i am"draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android4X TELENET hd-digicorders 500GBenog meer om op te noemen
Gast Paullo Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Kan je zelf nagaan via www.scarlet.be Gewoon starten met een abo aan te vragen en vervolgens wordt eerst de beschikbaarheid getest. Je moet dan straat en nummer ingeven. Greets
Edwin Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Ik heb nu toevallig geheel omgekeerde ervaringen met scarlet en Belgacom. Na jarenlang kant geweest te zijn bij scarlet ( Ping en Tiscali), zit ik op een dag plots zonder ADSL. Gebeld naar Scarlet,daar melden ze me dat ik niet moet panikeren, ze zijn bezig met mijn lijn te verzetten naar het Brabo netwerk. S'avonds nog geen internet. Opnieuw gebeld, en enige verwondering bij de scarlet helpdesk. Normaal moest het in orde zijn zeiden ze, dus het zou wel aan mij liggen. Ze hebben me zo enkele dagen bezig gehouden. Toen lag het volgens hen aan belgacom. ze zouden belgacom op de hoogte brengen, en die moest dan maar een technieker sturen. Na twee weken heb ik een familielid gebeld, die werkt bij belgacom. Die heeft alles uitgezocht voor me. Scarlet had een slechte kaart gestoken op mijn lijn toen ze mij op hun Brabo netwerk hebben gezet. Ze hadden niet gevraagd aan Belgacom om mijn lijn te onderzoeken, ze waren gewoon aan het wachten tot één van hun techniekers in de buurt was om mijn kaart na te zien. De reden: Belgacomvraagt redelijk veel geld om de scarlet problemen op te lossen, en speciaal een eigen technieker sturen voor ene klant is niet rendabel. 3 weken lang is scarlet me blijven voorliegen aan de telefoon, dat het de schuld was van Belgacom dat het niet hersteld geraakte. Terwijl ze nooit de moeite hebben gedaan om het te vragen aan Belgacom, en ze wel wisten dat het aan hun Brabo kaart lag, gezien mijn telefoon wel werkte. Die jongen mocht echter niets doen zonder aanvraag van scarlet, en eigenlijk mocht hij die informatie zelf niet vrijgeven. Heb tenslotte scarlet opgezegd en bij belgacom gegaan. Enkele maanden geleden; weer geen internet meer. Nu gebeld naar belgcom storingen. Paar uur later al een technieker aan de deur, die het in korte tijd op loste. Mijn ervaring: Scarlet is goed en goedkoop; maar er mag niets gebeuren of je zit een maandje zonder internet. Belgcom is merkelijk duurder, maar ze geven goede service. T'is maar wat je belangrijk vind. Ten slotte nog dit: Belgacom is al jaren een prive bedrijf. De Belgische staat heeft grof geld gekregen voor hun koper in de grond; maar toch wordt belgacom verplicht om hun netwerk vrij te geven voor derden. Telenet krijgt echter wel 50 jaar het monopolie op de kabel wanneer deze privaat werd. Nu doet belgacom zware kosten om glasvezel aan te leggen op elke straathoek, en alweer worden ze verplicht om dit vrij te geven. Geen wonder dat Belgacom zegt; we gaan geen internet geven via glasvezel; alleen TV. Edwin
BIG M Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: Paullo Kan je zelf nagaan via www.scarlet.be Gewoon starten met een abo aan te vragen en vervolgens wordt eerst de beschikbaarheid getest. Je moet dan straat en nummer ingeven. Greets vergeten erbij te zetten. ik woon er nog niet en als je vanuit een nl internet zo'n aanvraag doet krijg je de volgende melding: "Het spijt ons, maar Scarlet abonnementen kunnen enkel in België besteld worden. Het Scarlet Team" dus iemand in belgie die dat ff voor me kan testen. "i think, therefore i am"draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android4X TELENET hd-digicorders 500GBenog meer om op te noemen
Gast Graafje Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Nu, ik woon wel in Belgie maar ik krijg ook diezelfde mededeling. Graafje
Gast Paullo Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Bij mij lukt het wel. Ik wil het voor jou wel eens proberen, maar dan moet je mij per PM wel je toekomstige adresgegevens overmaken. Je moet immers ook de straat en het huisnummer invullen. Voor alle duidelijkheid, het gaat toch over Scarlet ADSL ? Greets
mteam Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 citaat: Mijn ervaring: Scarlet is goed en goedkoop; maar er mag niets gebeuren of je zit een maandje zonder internet. Belgcom is merkelijk duurder, maar ze geven goede service. Het ziet er inderdaad zo naar uit. Morgen komt er een "technieker" van scarlet. Die gaat dus vaststellen dat de lijn dood is,iets wat ik nu al 6 dagen aan het verkondigen ben. Als dat vastgesteld is moet Belgacom verwittigd worden en dan moeten die het oplossen. Ik heb intussen een vriendelijke buurman gevonden die mij zijn code voor het draadloos internet heeft gegeven zodat ik nu toch weer zeker ben van een surfje. Ik hou jullie opde hoogte. Groetjes Danny
Coliseo Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: Jean-Claude . Wat MIJ dan pissig maakt is dat ik naar Belgacom bel (mzet mijn gsm) om hun op de hoogte te stellen van een probleem in hun netwerk, en dat ze dan weigeren om in te grijpen gewoon omdat ik niet langer als klant bij hen geregistreerd sta ? Je bent nu eenmaal klant bij Scarlet en het is logisch dat je je problemen bij hun klantendienst meldt. Het zou best mogelijk kunnen zijn dat, ondanks het feit dat Belgacom in de buurt aan het werken is, deze werken totaal niets te maken hebben met jouw storing. Als iedereen op basis van zijn eigen diagnose zou beginnen rond te bellen naar degene die hij in de mogelijkheid acht om het probleem op te lossen, dan zou het hek snel van de dam zijn. Origineel bericht van: Jean-Claude Ik mag dan wel klant zijn bij Scarlet, de infrastructuur valt volgens mij nog steeds onder het beheer van Belgacom, en elke storing aan die infrastructuur, ongeacht wie deze meldt, zou moeten opgevolgd worden. In jouw geval was het misschien duidelijk, maar dergelijke (afwijkingen op bestaande) procedures kunnen eenvoudigweg niet veralgemeend worden. Specifiek Belgacom de schuld geven, alleen maar omdat je van twee walletjes wil eten, is niet correct. De enige correcte manier om de zaak snel op te lossen, was onmiddellijk de klantendienst van Scarlet verwittigen, die op hun beurt het probleem zouden melden aan Belgacom, en niet zelf kortsluitingen maken de afwijken van alle afspraken tussen Belgacom, Scarlet en hun respectievelijke klanten. Origineel bericht van: Jean-Claude . Het is net als dat ge een taxi belt, maar men kon er geen sturen omdat de laatste in panne stond, en men u vertelt dat ge maar naar de garagist moet bellen zodat die hun taxi komen repareren. Dat is uw werk niet, dat moeten zij zelf maar doen - snapt ge ? Dat is dus de reden waarom je interventie via Belgacom de mist is ingegaan !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen