Ga naar inhoud


Philips 5816 03G


Gast

Aanbevolen berichten

Heb ik dus net firmware 03G.<BR>Klopt het dat deze doos helemaal niet te patchen is met de spaanse firmware ?<BR>P.s. : De Bonny secaboxer geeft :<P>enter_servicemode : DST5816//03G//13008C+04

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan deze deco uitlezen met declink 0.96 en hoger.<BR>De kanaal list is te vinden om C0000000, de Firmware op 40000000<BR>Zet in de opties van declink de Dword optie en de i2c optie voor eprom programming<P>Verder kan je 'm MultiEPG maken door de eprom te herprogrammeren<P>Wat nog niet kan is het programeren van de flash. Het lijkt erop dat de versie van de service software de 'write' naar alles behalve normaal mem niet uitvoerd..<P>GR. Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord maar ik snap er helaas bijzonder weing van. Ik ben dan ook nog vrij niew en ben al blij dat ik met secaboxer met de decoder kan comuniceren.<BR>Wat schiet ik nou met het antwoord op ? M.a.w. is het nu wel of niet mogelijk om spaanse firmware op deze box te zetten ?<BR>Wat is Multi-EPG.Is dat als je bij iedere provider de EPG toets kunt gebruiken ?<BR>En hoe kan ik de EPROM herprogrammeren en zit er gevaar in dat ik mijn decoder beschadig ? Waar kan ik declink vinden ?<BR>Misschien had ik deze vraag beter bij het beginnersforum kunnen wegleggen, maar het is ook een Philips probleem.<BR>Wie weet de antwoorden, en a.u.b. niet al te veel jargon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies dezelfde en het blijkt dat deze (nog) niet te flashen is vanwege een andere processor.<BR>Weet nog niet of het via OSlink mogelijk wel gaat.Kan daar iemand iets over zeggen<BR>Gr DVB FREAK

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.<BR>Nogmaals:<BR>*Je kan de /03G nog NIET flashen. Alleen flash uitlezen, maar daar kan je niet zoveel mee.<P>*Je kan eprom programeren, dit is vlg mij redelijk risico loos. (evt kan je 'm denk ik geheel wissen zonder dat er problemen komen). Ik heb nog geen verhalen gehoord dat een decoder hiermee om zeep geholpen is. Wat wel zo is dat je decoder gevoelig wordt voor attachs van andere providers, je goldcard zal misschien niet voor elke provider werken.<P>*Multi EPG wil zeggen dat de EPG ook werkt voor de spaanse, france etc kanalen. Je moet dan wel de decoder aanschakelen met een zender van die provider. je kan dan zien welke programma's er zijn op de die kanalen.<P>*De processor is min of meer gelijk. (meer gedetaileerd, de processor is de st20 in bijde gevallen, in de nieuwere versies, de processor is echter geintergreerd met de mpeg decoder sti55xx, terwijl dat in jou decoder 2 ic's zijn st20 + sti3520)<P>*Je kan je deco zeer WAARSCHIJNLIJK flashen met een OSlink. Ik hoop snel zo'n geval hier te hebben, dan zal ik het resultaat posten.<P>Gr. Marcel<p>[ 13-09-2001: Message edited by: marcelrv ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcel.<BR>Bedankt voor de uitleg smile.gif" border="0 maar dit roept toch weer een andere vraag op. Dacht namelijk gelezen te hebben dat het flashen met Bonny Secaboxer gebeurt (duck) maar nu lees ik dat je het over een OSlink hebt maar kan hier niets over vinden.Misschien heb je een link voor me naar de OSlink smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0 <P>gr.Johan<P>p.s. Hoop dat je het geval snel in huis hebt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ marcel<BR>Ik was wat te snel met roepen dat ik de niets over de OSlink kon vinden.Kwam vast door het late tijdstip.Heb de tekening gevonden op<BR><BR>Zie echter geen mogelijkheid om dit in elkaar te bakken shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0 <BR>Is er een andere mogelijkheid om eventueel aan de OSlink te komen.<P>gr. Johan<P>p.s. Hoop nog steeds dat je het geval snel in huis hebt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik deze topic inbracht wist ik niet dat het allemaal zo ingewikkeld was. Als ik wil begrijpen wat die OSlink voorstelt en ook de gegevens op eerder vermeld URL dan ben ik een hele tijd verder en moet denk ik een opleiding voor elektrotechnicus gaan volgen.<BR>Dan maar sparen voor een Humax of zo, waar het zonder al deze kunstgrepen wel redelijk eenvoudig lijkt om TQLA en KSK te ontvangen.<BR>Misschien dat ik op de open dag nog wat wijzer wordt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou (en mijn, want ik heb dezelfde deco) probleem is dat onze decoder iets wat ouder is. Voor de twee versies erna (6071 & 6072) is de 'oplossing' overal te vinden. Voor de nieuwste versie dsx-6073 is ook nog niet geheel duidelijk of die werkt met firmwares.<BR>Als je die versies hebt dan kan je met Bonny Secaboxer of lookerflash inderdaad flashen.<P>Met een beetje geluk kan je de oslink straks gewoon bestellen, de ontwikkeling is nog bezig. Wil je daar niet op wachten, probeer je deco met iemand te ruilen, voor een 6071 & 6072.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...