Coop Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Ik ben aan het renoveren en ben me nu aan het bekijken hoe ik de verschillende kamers ga voorzien van tv signaal Mijn bedoeling was satelliet te nemen, aangesloten op een HTPC in de woonkamer. Nu wil ik op de slaapkamers en op de zolder ook wel tv kunnen kijken. Ik ga sowieso op elke kamer UTP leggen, en daar mijn HTPC ook in het netwerk hangt was ik de optie aan het bekijken of het mogelijk is om tv te kijken via het netwerk. Hoef ik de coax niet door het hele huis te trekken. Volgens Koen in dit filmpje moet het mogelijk zijn, maar ik vind er helaas geen verdere info over. Kan ik dan van kanaal switchen, tv opnemen ? eigenlijk alles wat ik met de HTPC in de woonkamer kan ? Ik hoor het graag van jullie. Coop
WPW Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Effe een goegle en je vind al snel: VGA over CAT5 Composiet over CAT5 Component over CAT5 Kabel TV over CAT5 CCTV over CAT5 Is alleen niet goedkoop! de betere RF modulator met extralink3 apparaatjes werkt ook prima, alleen wel weer coax nodig. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Coop Geplaatst: 2 april 2008 Auteur Geplaatst: 2 april 2008 Wat Koen daar in dat filmpje gebruikt, een mediaextender, kan die niet doen wat ik wil ?
WPW Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Dat kan ja, er zijn zelfs HDMI wifi extenders van linksys, maar is net zo duur als die andere encoders. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
W3ird_N3rd Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Met MythTV zou het ook moeten kunnen, server (en client) op je HTPC installeren, clients op andere PC's waarop je TV wil kijken via de HTPC. http://mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-1.html#ss1.1 Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 je hebt technische oplossingen maar ook bouwkundige oplossingen als je aan het renoveren slaat. een veelgemaakte fout bij het bouwkundige en installatie technische is de te kleine diameter en/of ruimte voor herbedraden alsmede haakse bochtstukken in leidingwerk. ga der maar van uit dat de standaard e-leiding onvoldoende is / blijkt gedurende de komende vernieuwingen die ons te wachten staan ofschoon het nog wel 5 tot 10 jaar duurt voor de glasvezel kabel zijn intrede doet in de diy (do it yourself) renovaties is de data capaciteit middels laser netwerken de toekomst. die glasvezel zou je dus tzt moeten kunnen trekken of aanleggen. steekwoord hohlraumboden en duims loze leidingen (voor de zoekengine) haakse bochten zijn in al je leidingwerk een slechte optie 45 graden of vloeiend is altijd te prefereren. cheers cheers Say Your Prayers Anoushka Shankar
Coop Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 Kan iemand het me met zekerheid zeggen ? het zou moeten lukken is niet genoeg, ik ga mijn muren niet nog eens open breken Iemand hier ervaring mee ?
WPW Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Voorlopig ben je het beste af met ouderwetse kwaliteits kabels, veel en overal. Ik draai vaak mee in dit soort (maar dan grootschalige) projecten en iedere keer is er wel een slimmerik die denkt met draadloos wel effe de infrastructuur te regelen... en na ellelange discussies komen er tog weer kabels gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Coop Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: WPW Voorlopig ben je het beste af met ouderwetse kwaliteits kabels, veel en overal. Ik draai vaak mee in dit soort (maar dan grootschalige) projecten en iedere keer is er wel een slimmerik die denkt met draadloos wel effe de infrastructuur te regelen... en na ellelange discussies komen er tog weer kabels WPW, ik wil ook met kabels werken maar geen coax, liever CAT5 of CAT6. Voor digitale tv moet je toch een decoder gebruiken, wel dan doe ik het liever op deze manier, de voordelen kun je bekijken in het filmpje van Koen
Gast Exquizi Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Als je zeker wilt zijn van genoeg bandbreedte moet je FTP of F2TP of PiMF ipv UTP nemen, de snelheid is hetzelfde, maar beter afgeschermd voor storingen. Dan heb je nog cat5e, cat6 en cat7, het is allemaal voor een 1GB/s netwerk, maar de bandbreedte is 100Mhz, 250Mhz en 600Mhz, de laatste is ook met elk paar afzonderlijk afgeschermd met folie en word dan ook aangeraden voor Multimediatoepassingen. Is misschien wel duurder dan UTP cat5e, maar nog steeds goedkoper dan glasvezel, en voor binnenhuis nog snel genoeg. Ik heb PiMF cat7 kabel in heel mijn huis gelegd, heb wel gewone UTP cat5e aansluitingen gebruikt voor de prijs te drukken, die vervangen is niet zoveel werk, de muren terug openslijpen is een heel andere zaak.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen