Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ach, ga er maar vanuit dat het eender welk onderdeel, vast gesoldeerd of met steek/schuif verbinding een paar volt teveel kan hebben gehad (door de kortsluiting)

zoeken welk is het gehele ding stuk voor stuk door te meten, als dat al zou gaan.

en kortsluiting is het gegarandeerd.

ik wens het niemand toe maar

in zo'n geval heb je 0,0000x% geluk dat je hem weer werkende krijgt

en

in zo'n geval ben je 1000 x sneller een nieuwe te halen op je verzekeringspolies

cheers

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

nah..tonski..niet zo negatief he wink

Maar als de sluiting echt in het bord zit (behalve sluitingen in voeding,CCFL of randzooi) dan is het wel een "gelukszaak" en dan moet ik je gelijk geven.

Van de 15 succesvoller reparaties waren het merendeel voeding en CCFL problemen.Niet gelukte waren ook sluitingen in oa. de PCI,video of andere grote chips. Dat was dan ook einde verhaal.

De bios chip kan je wel nog vervangen of eruit halen om te zien of dit het probleem oplost. Als deze chip meteen een sluiting maakt dan gaat de voeding kapot of in beveiliging. Dit zou de rest kunnen beschermen maar het is wel een hele kleine kans.

Daarom alles controlleren en uitsluiten. Als het voedingsgedeelte weer kapot gaat en de bios ligt eruit dan weet je ook zeker dat de sluiting er nog inzit en kan je het bord 100% zeker afschrijven. Maar dan heb je iig weer wat geleerd en ben je een paar weken van de straat af geweest :P

Dat noemen ze hobby (en ik ben een pitbull wat dit soort dingen betreft smile )

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de reacties!

Verzekering uitgezocht en dat word niks. Ik heb een ander mobo bestelt voor weinig. Ik kan het geheugen niet testen, rest wel dus dat ga ik morgen even proberen.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

weet je zeker dat de verzekering niks wordt.

heb pas een soortgelijk geval gehad , waar de verzekering de geschatte rep kosten van 625,- heeft uitbetaald.

(wat VEEL meer is als dagwaarde laptop)

grtx arnold

• 2 weken later...
Geplaatst:

Verzekering hebben we niks meer mee gedaan. Laptop echter wel. Ik heb het nieuwe mobo gemonteerd, een sata schijf erin en 1 gig ddr erbij. Heb de oude schijf in een oude laptop gedaan en een Ghost gemaakt op een usb hdd en daarna op de sata schijf terug gezet. Draait allemaal weer gesmeerd! Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen