Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Een vriendin van mij heeft problemen met haar smartwi. Ze is er al mee naar de winkel geweest die er de nieuwste software in geladen heeft, waarna het 10 minuutjes gewerkt heeft.

Ik heb dus zelf nog eens via SmartWiLdr de nieuwste firmware (versie voor Viacces, gezien het dient om een TVV kaart te sharen) in de masterbox geladen, vervolgens de tvv kaart in de masterbox gestopt gedurende 15 seconden, vervolgens 1 voor 1 de client kaarten. De led op de masterbox knipperde daarbij gedurende 30 seconden op constant tempo, en ik heb de kaarten er uit gehaald van zodra het knipperen stopte...

Dit werkte dus niet...

Ik heb hetzelfde geprobeerd met de op 1 na nieuwste versie, gezien ik in een topic op dit forum gelezen had dat dit uitkomst kon bieden. Dezelfde procedure doorlopen, alleen nu knipperde de led op de masterbox bij bij de clientkaarten gedurende de eerste 3 seconden heel snel, ik heb telkens de clientkaarten een tiental seconden laten zitten. Vervolgens de TVV kaart in de masterbox en de clientkaarten in de ontvangers...

Geen werkend resultaat mad

groetjez,

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Gast wanderer
Geplaatst:
Origineel bericht van: Candisa

Ik heb dus zelf nog eens via SmartWiLdr de nieuwste firmware (versie voor Viacces, gezien het dient om een TVV kaart te sharen) in de masterbox geladen

TVV in viacces? Dat is toch in mediaguard?? Sorry if I'm wrong..
En ik heb het dus verkeerd, je moet de T0 sw hebben en die is zowel voor Viacces als voor mediaguard...
Dit vond ik ergens op internet, helaas geen link, het is een commerciele site...

"Als je een draadloos cardsysteem van SmartWi koopt krijg je die geleverd zonder enig gebruiksaanwijzing.
De bedoeling is dat je op www.smartwi.net een handleiding download die alleen in het Engels is.

De meeste gebruikers komt er dan niet uit hoe te handelen en gaan er gelijk nieuwe software inzetten met behulp van een USB kabeltje naar hun computer. Dat is helemaal niet nodig bij de versie 8 van SmartWi.

Het is gebleken dat de decoders van Philips uitstekend werken met SmartWi daarom de volgende handleiding om de drie "cliënts" te activeren (cliënt = de groene kaart, bij de standaard levering zitten er 3 bij)

Handleiding:
1. Sluit het hoofdkastje (zwart kastje) aan met de voeding die erbij geleverd is.
2. Plaats 1 cliënt in het kastje met de chip naar boven, het led op het zwarte kastje gaat eerst snel knipperen en na een paar seconden regelmatig aan/uit.
3. Haal de cliënt er uit en plaats cliënt 2 en wacht tot deze ook regelmatig knippert, doe hetzelfde met cliënt 3.
4. Plaats nu je CanalDigitaal card met de chip omhoog in het zwarte kastje en wacht 5 seconden, laat de CanalDigitaal card zitten en trek de voeding uit het zwarte kastje (stekker of plug er uit) en na 3 seconden de voeding er weer in doen (dit is het resetten van SmartWi)
5. Doe nu de 3 cliënts weer een voor een in het zwarte kastje, de led moet nu alleen maar regelmatig knipperen en niet meer snel.
Mocht er nog een snel knipperen dan de bovenste handelingen herhalen (komt zelden voor)
6. Zet nu het zwarte kastje op een centrale plaats in het huis en doe je originele smartcard met de chip naar boven in het kastje.
7. Plaats de groene cliënt cards (groene kaarten) in de decoders in je huis en als het goed is heb je beeld.

Ps. De decoders moeten wel een eigen antenne aansluiting op je schotel hebben anders heb je nog geen beeld, dus SmartWi heeft alleen met je codes voor ABO TV te maken.

De updates van CanalDigitaal komen gewoon op je card in het zwarte kastje binnen dus je hoeft de card niet in je decoder te stoppen.

Mocht je nu de hele zooi al verkloot hebben dan kan je er nieuwe software in zetten nadat je eerst een nieuwe SmartWi IP hebt geïnstalleerd.
Dit moet je doen met de computer en met behulp van een USB kabeltje dat in het gaatje van je voeding past!
Ga dan naar www.smartwi.net en naar de download site en installeer de The SmartWi loader software (staat boven in de site)
Download daarna de software voor Seca -Viaccess......enz. type T0 protocol, gebruik de laatste software onder aan de lijst (let op datum) (T0 = seca 1-2 enz en T1 is alleen irdeto)
Pak beide zip bestanden uit en installeer de loader software op je computer.
Steek de USB kabel in je computer en laat de computer de SmartWi installeren.
Prog daarna de laatste software in je SmartWi zwart kastje en volg weer de bovenste handleiding voor de cliënts.

Nogmaals, bij aanschaf van SmartWi versie 8 hoef je geen software te installeren, hier zit de goede software al in.

Hieronder treft u een handleiding aan van een klant die de kaart laat werken met @home (irdeto)

Aangezien ***geen-reclame*** niet in een gebied woont waar @home beschikbaar is heeft deze mail veel waarde.

Beste mensen,

Ik heb het werkend, maar jullie handleiding is dus niet de goede lijkt me.
Ik heb overigens eerst geprobeerd op normale decoders maar dat werkte ook niet!

Voor andere mensen die komen klagen :-) hieronder de handleiding hoe je dit werkend krijgt op @home (irdeto)
Tevens is de limiet van irdeto gebruikers 4 kaarten en niet 7 zoals op de site staat (irdeto gebruikt meer memorie vandaar het verschil)

Ik heb de volgende acties uitgehaald:
Software driver gedownload:
http://www.smartwi.net/download/smartwisoft.zip

Firmware T1 (irdeto holland firmware) gedownload
http://www.smartwi.net/download/SmartWi2.41T1.zip
(zip uitpakken hier komt een .swi bestand uit)

Software usb driver
Zipje uitgepakt en kastje via usb verbonden , bij het zoeken van drivers naar de uitgepakte directory verwezen.

Zodra devicedriver geladen is start in de zelfde folder SmartWiLdr op.
Er verschijnt een klein applicatie window waarin de firmware (*.swi) te selecteren is. (browsen)..
Na selectie kies <START> en de firmware wordt geupgrade.

Haal de smartwi van de computer af en steek deze met de bijgeleverde adapter in het stopcontact.

(vooral dit deel wijkt sterk af van jullie methode op de website)
Ga als volgt te werk om de 3 bijgeleverde kaarten te activeren.
Plug de 1e kaart in de smartwi en wacht tot het lampje op de smartwi UIT gaat. (ong. 20 seconden)
Doe hetzelfde voor de andere 2 kaarten

Stop nu je @home in de smartwi en laat die ong 10 seconden zitten!
Haal je @home smartcard uit de smartwi.
Stop client 1 in de smartwi (gaat heel snel knipperen maar voor hele korte tijd) haal deze er weer uit als het knipperen langzamer gaat. (clients niet te snel uit de smartwi trekken maar langzaam)
Doe het zelfde voor de andere 2 client kaarten.

Stop je @home kaart in de splitter en de client kaarten in elke gewenste decoder die je in huis kan vinden."
Misschien heb je hier iets aan..
Gast jacoboot
Geplaatst:

soms moet je stoeien wink , heb geen ervaring met tvv , maar de standaard procedure kan wel eens niet werken. soms zit de client kaart er te lang in

wat je kan doen : software erop nieuw instoppen via pc , een beter reset is er niet !!!, dan master card 30 seconden wachten , dan client card er een voor een in wachten totdat blauw led uitgaat zo'n 10 seconden dacht ik. na alle clienten kaarten master card er weer in effe snel 1 a 2 sec , daarna client kaart ook 1 a 2 seconden zeker niet langer. ontvanger waar card in moet uit. kaart in ontvanger wacht op contact, blauw led gaat "praten" met master

dan als blauw led is uit gepraat dan pas ontvanger aan.

zo werkt het bij kabelontvanger in nederland

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen