Ga naar inhoud


Nieuwe DVB-T zender in Gent


Aanbevolen berichten

Het kan goed zijn dat je meter anders percentages aangeeft. Ik heb hier ook al ergens gezien op foto's dat die mobiele ontvangers al vanaf 10% sterkte beeld geven, terwijl bij mijn ontvanger de grens op 50% sterkte ligt. Het is uiteindelijk de kwaliteit die telt hé...

Als je 81% kwaliteit haalt, is dat waarschijnlijk genoeg voor storingsvrije ontvangst. En dat is het belangrijkste! Hopelijk wordt de mobiele ontvangst na 3/11/08 beter als de helft van Vlaanderen op kanaal 22 zal zitten, ook Egem.

Hopelijk verhogen ze dan ook hier en daar het vermogen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok Matthew,wat kost eigenlijk een dvb-t ontvanger voor thuis? ik zie er bij pixmania al voor slechts 29€..is dat niet erg goedkoop? + nog een vraag, waar staat die zendmast in gent voor DVB-T ? dan toch op het belgacom gebouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, meestal kosten die ontvangers tussen de €30 en €80.

Waar die zender nu juist staat, weet ik niet. Want het verschil tussen een DVB-H en een DVB-T zendmast is niet te zien. Het zijn voor alletwee zo'n witte blokjes. En zo staan er op de Belgacom-toren, de Boekentoren, de Ledeganck en ik denk ook nog ergens aan de watersportbaan op een appartement. Dus, waar het juist vandaan komt is moeilijk te zeggen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vermogen is duidelijk kleiner dan de mast in Egem.

heb hier een rasterantenne(vertikaal) op zolder met mastversterker, op gent gericht met als resultaat 75% signaal en 62% kwaliteit.

terwijl ik op dezelfde antenne Egem snoeihard binnen krijg,

terwijl de antenne vertikaal op Gent gericht staat.

lokatie wortegem-petegem ongeveer 35km van Gent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Chrizie, dat verklaart al veel

 

dank je voor de info

 

aan Jan, het scherm staat op een hoofdsteun dus is bedoeld voor de passagiers natuurlijk!

 

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...