Knarfie Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Ik probeer CCcam (CCcam.armeb) te starten op mijn NSLU2 Debian server en krijg de melding: './CCcam: cannot execute binary file' Ik heb CCcam voldoende rechten (755) gegeven. Dezelfde melding krijg ik ook als ik CCcam.ppc wil starten maar dat is logisch wat die is niet voor de NSLU2. Ook heb ik verschillende versies (2.05, 2.07, 2.08)geprobeerd met hetzelde resultaat. Wat kan het probleem zijn dat CCcam niet op wil starten? Groet Knarf
Tonskidutch Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 in deze draad staan enkele handleidingen en aanwijzingen. heb je die al eens doorgenomen... want tis niet zo makkelijk te zeggen wat het probleem is als we niet helemaal weten hoe en wat je tot nog toe gedaan hebt. welke CCcam versie (armeb) test je eigenlijk? cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Knarfie Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Geplaatst: 4 april 2008 Dank voor je antwoord. Zoals in dat draadje beschreven, heb ik CCcam geunzipd en CCcam.armeb hernoemd naar CCcam. Versie is 2.08. Als ik nu CCcam wil starten (alleen om te kijken of ie opstart configureren komt later) krijg ik die melding. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik een cardreader moet aansluiten en configureren om alleen CCcam op te starten. Groet Knarfie
Simean Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Heb je al eens geprobeert met "./CCcam -d" ? Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Ome Merde Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 en met de extensie er achter ? zie hier mijn start-script (S41CCcam) : Code: #cat S41CCcam#!/bin/sh/var/etc/CCcam.armeb -d & merDe deze ruimte is te huur
Knarfie Geplaatst: 6 april 2008 Auteur Geplaatst: 6 april 2008 Nee helaas werkt dat ook niet. Blijft een raar probleem
dolphs Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 welke Debian variant en versie, SlugOS/BE (het oude openSLUG) of LE? Als het BE is dan moet het echt werken dat is aan de hobbel gekregen met 3.10 en 4.8... Laten we eens beginnen met de binaries die wel/niet zijn ingeladen? Zoals libstdc++6 anders gaat CCcam inderdaad niet starten, verder raad ik aan om de packages eerst te updaten en te upgraden alvorens "kernel-module-usbserial kernel-module-ftdi-sio usbutils libusb-0.1-dev cron tar gcc-symlinks binutils-dev" erin te schuiven (4.8). Beetje afhankelijk van je kaarlezer moet je meerdere stappen gaan ondernemen, zeker als er een tarball gecompiled moet gaan worden. Gebruik je om wat voor reden de oude 3.10 versie dan raad ik je aan dit forum eens goed te doorzoeken want er staat een hoop over geschreven en geloof me het werkt absoluut Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Knarfie Geplaatst: 7 april 2008 Auteur Geplaatst: 7 april 2008 De debian versie is 'Debian Stable 4.0r3. Ook staat libstdc++6-4.1 erop. Als extra nog een update en upgrade gedaan. Het resultaat blijft hetzelfde: ./CCcam: cannot execute binary file.
Ome Merde Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 start je CCcam als root ? merDe deze ruimte is te huur
dolphs Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 dan vrees ik toch dat deze versie niet ondersteund wordt, raar debian is debian zou je zeggen ... x86 voor de gein ook eens geprobeerd? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Knarfie Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Ja. Ook dat geprobeerd en weer dezelfde melding. Het is inderdaad vreemd dat CCcam niet wil starten terwijl debian verder feiloos loopt op de NSLU2.
Knarfie Geplaatst: 11 april 2008 Auteur Geplaatst: 11 april 2008 Nog even terug komen op het probleem. Ik lees na wat gegoogle dat libcrypto.0.7.9 nodig is om CCcam op te starten. Op de NSLU2 staat libcrypto.0.9.8. Is het mogelijk dat de melding './CCcam: cannot execute binary file' veroorzaakt door een nieuwere versie van libcrypto?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen