Ga naar inhoud


1 Voipcheapen 1 budgetphone account op meerdere VOIP telefoons


Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Ik heb thuis 4 Grandstream GX2000 telefoons op mijn netwerk. Dit werkt allemaal leuk. Nu wil ik alleen dat wanneer iemand mij op mijn Budgetphone of centrale VoipCheap account belt, dat alle telefoons beginnen te rinkelen.

 

Dit gaat niet met een Fritzbox omdat die alleen maar analoge telefoons ondersteunt.

 

Je kunt wel een PC in gaan richten met SipX van SIP foundry, maar dan moet er weer dag en nacht een PC draaien, dat wil ik ook niet.

 

Hoe is dit op te lossen? Bestaat er geen VOIP programma dat op een klein kastje als de DBox2 draait of is er geen (betaalbaar) SIP to SIP modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb geen ervaring met VoipCheap maar ik begrijp van de site dat ze wel sip ondersteunen.

 

Hoeveel Sip accounts kan je in de toestellen zetten ? ( kon het type niet zo snel vinden).

Het makkelijkste is om gewoon in de toestellen beide accounts te zetten(als de toestellen 2 of meer sip accounts ondersteunen). Wanneer er dan op een van de acconts gebeld wordt gaan alle toestellen over. (dit werkt bij budgetphone goed) de toestellen hoeven ook niet op hetzelfde netwerk te zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: mardy
Ik heb geen ervaring met VoipCheap maar ik begrijp van de site dat ze wel sip ondersteunen.

Hoeveel Sip accounts kan je in de toestellen zetten ? ( kon het type niet zo snel vinden).
Het makkelijkste is om gewoon in de toestellen beide accounts te zetten(als de toestellen 2 of meer sip accounts ondersteunen). Wanneer er dan op een van de acconts gebeld wordt gaan alle toestellen over. (dit werkt bij budgetphone goed) de toestellen hoeven ook niet op hetzelfde netwerk te zitten.



Dit werkt bij voipbuster niet. Die laat zich maar bij een telefoon registreren. Alle betamaxen hebben die limiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit werkt bij voipbuster niet. Die laat zich maar bij een telefoon registreren. Alle betamaxen hebben die limiet

 

Hoe kom je daarbij ? ik heb 5 betamax providers naast elkaar draaien plus budgetphone.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen probleem.

 

Grandstream GXP2000 Voip telefoon met 4 lijnen: Voipcheap, Voipbuster en 2 x Budgetphone, verder paar Soyo Voip telefoons (Voipcheap en Voipbuster) en een Linksys Spa 3000 router voor inkomend analoge kabelabonnement. Uitgaand is Voipbuster.

 

Allemaal op hetzelfde netwerk.

 

3 abonnementen derhalve: Voipcheap, Voipbuster en Budgetphone.

 

Mogelijk moet je nog eens naar de instellingen kijken.

 

Voip werkt hier via het kabelabonnement probleemloos.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik bedoelde is dat je vaak met voipbuster een account maar een keer kan registreren anders geeft ie een foutmelding, tenminste wel als je de software en een voipphone tegelijkertijd op hetzelfde account zet.

ik gebruik een Asterisk PBX en kan gelukkig op verschillende kanalen van een voipbusteraccount bellen met maar een keer registreren. budgetphone kan je hetzelfde account op al je telefoons zetten. De eerste die opneemt heeft het gesprek.

Dus ik bedoel niet dat je geen 5 betamaxen tegelijkertijd kan doen, tuurlijk kan dat. Maar ik heb het over 1 account die je laat registreren door meerdere telefoons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...