Ga naar inhoud


Geluid Inverto 7000


Gast Bobhop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier een ontvanger van een klant, die volgens de klant teveel lawaai maakt.

Nu heb ik hem in mijn huiskamer aangesloten en hoor in de standby stand continu wat zoefen, ik denk een ventilator, is dit normaal, hoe zijn de ervaringen van andere Inverto gebruikers met betrekking tot overmatig geluid.

Tevens zegt de klant dat bij het kijken naar een film het geluid van de ontvanger bij rustige momenten er bovenuit komt.

De ontvanger is al 2 keer terug geweest naar Eindhoven, maar die schepen het een beetje af.

 

Graag jullie ondervindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Begint de ventilator direct te lopen na het inschakelen van de netspanning of pas na een paar seconden?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bobhop

Tevens zegt de klant dat bij het kijken naar een film het geluid van de ontvanger bij rustige momenten er bovenuit komt.


Tenzij je natuurlijk spreekt van "mechanische" geluiden van de ontvanger zelf, is dit ook nog een mogelijkheid : staat het volume van de Iverto wel volledig open ? Zoniet moet dit worden gecompenseerd door het volume van het TV-toestel en dan versterk je eveneens de bijgeluiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Inverto.

Zogauw ik hem aanzet begint ie behoorlijk te zoemen.

Geluid blijft overheersen bij het tv kijken.

 

Ik heb het geluid van de TV op 80% staan en die van

de Inverto ook op zo,n 80%

Zelfs dan is het geluid niet optimaal.

 

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ventilator begint na 5 seconden te lopen, stopt dan even en gaat dan weer even lopen, staat dan ongeveer 15 seconden stil en gaat weer draaien en houd nooit meer op. En dit alles nog steeds in standby stand. En als ik het goed hed gaat de harde schijf mee met de ventilator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peldoman
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Inverto.
Zogauw ik hem aanzet begint ie behoorlijk te zoemen.
Geluid blijft overheersen bij het tv kijken.

Ik heb het geluid van de TV op 80% staan en die van
de Inverto ook op zo,n 80%
Zelfs dan is het geluid niet optimaal.


Bij mij bleek het resonantie in de kast te zijn. Eenvoudig opgelost door onder de pootjes een vilten dopje te plakken.
Te koop als meubeldopjes in de bouwmarkt voor weinig.

De rubberen pootjes van de Inverto dempen de trillingen te weinig, waardoor die worden doorgegeven aan de plank waarop hij staat.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de laatste update blijven de HD en ventilator hier ook draaien in stand-by. Als ik de optie "automatisch decoderen" uitzet blijft het gelukkig stil in stand-by. (Even aan en daarna weer uit) Ik spaar nu een aantal opnamen op en probeer die dan in een keer te decoderen, maar helaas bijt de Inverto zich daar vaak ook weer op stuk. Het blijft behelpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peldoman
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Inverto.
Zogauw ik hem aanzet begint ie behoorlijk te zoemen.
Geluid blijft overheersen bij het tv kijken.

Ik heb het geluid van de TV op 80% staan en die van
de Inverto ook op zo,n 80%
Zelfs dan is het geluid niet optimaal.



Het geluidsvolume van de Inverto kan gerust op 100 % hoor, dit kan geen kwaad. Op die manier kan het volume van de TV wat minder, zodat de geluidskwaliteit zuiverder is.

Origineel bericht van: Bobhop
Ventilator begint na 5 seconden te lopen, stopt dan even en gaat dan weer even lopen, staat dan ongeveer 15 seconden stil en gaat weer draaien en houd nooit meer op. En dit alles nog steeds in standby stand. En als ik het goed hed gaat de harde schijf mee met de ventilator.


Dit lijkt me verre van normaal. In standby hoort de Inverto stil te zijn. Als hij werkt, hoor ik enkel een (heel) licht gezoem.
Heb jij misschien iets aan de hardware veranderd, zoals een andere harde schijf die niet compatibel is ? (Ik ben geen techneut hoor, maar ik probeer maar mee te zoeken naar het probleem).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien direct na het inschakelen de fan begint te draaien is er iets mis met het circuit voor de ventilator. Deze zal dan altijd draaien op volle snelheid.

 

Indien dit enkele seconden na het inschakelen gebeurt is er eigenlijk geen probleem. De temperatuur van de harde schijf wordt gemonitord, hoe hoger deze is, hoe sneller de ventilator gaat draaien.

 

In standby kan de ontvanger beginnen met het decoderen van opnames, ook dan zal de ventilator draaien. Soms gaat er iets mis en blijft de HDD en de ventilator permanent actief, even de netschakelaar uit/aan lost dit op.

 

Veel mensen zeggen dat de ontvanger vrij staat, maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn. Voel altijd even op het apparaat of deze niet te warm wordt. Handwarm is ok, maar te warm is niet goed, de ventilator zal dan ook harder gaan draaien en meer lawaai maken.

 

Op een glasplaat zal dit bijvoorbeeld erg snel herrie gaan maken. In vergelijking met bv. Topfield en Arion is de Inverto in ieder geval wel een stuk minder luidruchtig. Wanneer er iets mis is met de HDD of een andere schijf is geplaatst kan de temperatuurtuitlezing mis gaan waardoor de ventilator harder kan gaan draaien. Soms met foutmeldingen dat de temperatuur te hoog is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms gaat er iets mis en blijft de HDD en de ventilator permanent actief, even de netschakelaar uit/aan lost dit op.

 

Heb dit 2 keer gehad maar even de netschakelaar uit/aan werkte niet,maar harde schijf formateren wel .Ik heb het idee dat er soms op een of andere manier een corrupt bestandje op staat, en aleen de harde schijf formateren help dan nog.

 

 

 

 

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet aan de hardware veranderd.

Ik heb de kap eraf gehaald en wanneer ik de harde schijf iets probeer te kantelen wordt de resonantie minder.

 

Ze beginnen in Eindhoven, (waar ik nog steeds mee aan het strijden ben) nu ook in te zien dat dit niet helemaal normaal is.

 

Ik heb deze ontvanger nu al 3 keer bij de klant opgehaald en al 2 keer opgestuurd naar Eindhoven, waar ze me elke keer melden met een softwarematig probleem te kampen te hebben. Het is vanaf ongeveer de zesde maand vanaf nieuw al een probleem met dit apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...