Ga naar inhoud


BVN: geen breedbeeld signaal meer


athloni

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: athloni
Origineel bericht van: Brambo's
Origineel bericht van: athloni


Ja dus.
En BVN doet dit dus sinds kort niet meer helaas.


Vind je dit dan zo erg? Lijkt me beter zo aangezien je toch minder beeldinformatie hebt (letterbox).
Als je door het WSS signaal je TV laat inzoomen zodat je een volledig beeld krijgt, dan zal je kwaliteit in ieder geval minder zijn. Dan heb ik toch liever dat BVN naar anamorf breedbeeld gaat ipv. een 'ingezoomd' letterboxformaat. Of ben ik nu weer verkeerd?


BVN is niet anamorph dus waar heb je het over?



Heb ik ook hierboven ook niet beweerd hè.
't is meer een wens dat 't zo zou worden.
Kwestie om positief te kijken.

Groeten, Pietje smile

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Ik had nog speciaal voor de mensen die niet bekend waren met de termelogie de wikipedia url erbij gezet. Ik moet helaas constateren dat je zelf de boel door elkaar haalt....

Inderdaad zeg.. Maar schakelen televisies dan niet vanzelf om bij zwarte balken? En als ze dat wel gewoon doen, dan hoef je toch niet treuren als er geen WSS meer is?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast John1985

Dr zijn idd tv's die automatisch inzoomen met zwarte balken, vooral Philips dacht ik. Maar dit werkt meestal wat onbetrouwbaarder en trager. Met wss zoomt die gelijk, en zoomt pas weer uit als het signaal weer weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: John1985
Dat 16/9 lampje gaat dan ook alleen branden als het om een anamorfische 16/9 uitzending gaat. Het WSS signaal heeft idd op BVN gezeten, zodat bepaalde tv's icm bepaalde ontvangers direct op letterbox uitzeningen gingen inzoomen.

Voor de duidelijkheid BVN heeft nooit anamorpisch 16/9 uitgezonden, maar heeft wel een WSS signaal gehad (puls zodat de tv direct inzoomed)

Nu haal je vanalles door elkaar. Een TV heeft zelf maar te detecteren dat er boven en onder zwarte balken zijn als hij wil inzoomen, aan de zenderkant kan hiervoor geen signaal worden meegezonden.

En er bestaat geen puls, WSS is een signaal dat constant op een bepaalde SCART pin staat zolang er breedbeeld is, en dit gaat pas weer weg als de uitzending is afgelopen. Dit is alleen bruikbaar bij anamorphic widescreen. Geen puls dus!


Onzin, BVN had WEL een puls EN was letterboxed. BVN was naar mijn weten de enige zender die dit deed. Dat niet iedereen dit is opgevallen komt vermoedelijk omdat niet elke ontvanger het signaal kon verwerken en dan zit je ook nog met de eigenaardigheden van het gebruikte tv toestel.

Maar nogmaals, BVN zond wel degelijk een puls mee om de tv op breedbeeld over te laten schakelen - ook al waren de uitzendingen in het letterbox formaat en niet anamorphisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Origineel bericht van: athloni


Ja dus.
En BVN doet dit dus sinds kort niet meer helaas.


Vind je dit dan zo erg? Lijkt me beter zo aangezien je toch minder beeldinformatie hebt (letterbox).
Als je door het WSS signaal je TV laat inzoomen zodat je een volledig beeld krijgt, dan zal je kwaliteit in ieder geval minder zijn. Dan heb ik toch liever dat BVN naar anamorf breedbeeld gaat ipv. een 'ingezoomd' letterboxformaat. Of ben ik nu weer verkeerd?


Anamorphisch is natuurlijk altijd beter dan letterboxed - met of zonder puls!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat ze juist helemaal niets uitzonden. Hierdoor was de TV zo slim om te detecteren dat er zwarte vlakken waren en daardoor netjes in te zoomen. EN als ze dus nu wel iets meesturen, denkt de TV zelf niet meer na, maar gaat over op wat hem wordt aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop in ieder geval dat ze alsnog bvn in breedbeeld doen! heb dan wel vlaamse en nederlandse zenders, het is voor al handig voor iets wat je gemist hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...