Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb hier een pc staan waar xp onder draait nu wil ik ook linux erop gaan draaien mandriva heb alles op een dvd staan , nu is er et volgende probleem !

Als ik de dvd erin leg en start gewoon op gaat ie niet naar de dvd toe , is windows helemaal opgestart en ik kies de dvd ziet ie de dvd geeft me ook het scherm van linux , maar als ik install klik gebeurt er niets .

Al de andere keuzes werken wel wat kan er de oorzaak zijn van dit probleem ?

1pm

ps doe ik de dvd op mijn lap waar ook xp draait kan ik alles gewoon installeren , maar ik wil em op die andere pc hebben .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Je heb wel in je bios aangegeven dat je (als eerste keus) van cd-rom wil starten? Hoe heb je de mandriva dvd gebrand, netjes de .iso met nero (of een ander programma) als dvd gebrand?

Het zijn 2 "n00b vragen" die je vast al gedaan heb het is dan ook maar om zeker te zijn dat die niet de fout veroorzaken.

Geplaatst:

Er is ook nog een opstartprogramma, die je op een 1.44 diskette kunt zetten.

Systeem start dan van de diskette op en vraagt vervolgens hoe je wilt opstarten. vanaf HD, CD etc.

Sbootmgr genaamd. Is met google wel te vinden.

Kan soms wel eens handig zijn, want dan hoeft niets aan te passen in de Bios. En soms start een systeem niet op van een CD of DVD.

Je iso file moet natuurlijk wel goed op de CD of DVD gebrand zijn. En er is ook nog een DVD+ of een DVD- standaard !! Hier ook even opletten. Kan ook een rol spelen.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Ik heb ook Mandriva (powerpack 2007) op een/deze pc staan waar ik nu op typ en eigenlijk alles op het internet doet behalve gamen.

Nou moet ik zeggen dat ik veel moeite heb en had om die op een andere pc te installeren. DVD autostart wel maar na het kiezen van de installatie komt ie redelijk snel met een fout en verder komt ie niet.

Pas wilde ik deze pc naar een nieuwere versie upgraden en gaf de installtie in het begin de zelfde fout wat ik vaker op andere pc's heb gehad, met de dvd, waarmee deze pc ooit geinstalleerd is.

Geplaatst:

zoals eerder gezegd;

Citaat:
Je heb wel in je bios aangegeven dat je (als eerste keus) van cd-rom wil starten?

Als je die optie (in je computer) aan hebt staan, dan start de CD automatisch op bij aanzetten van de computer

Vaak moet dit nog even bevestigd worden met een druk op een willekeurige toets.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen