bangkok Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 hello Ik heb hier een linux ubuntu 7.10 server draaien , nu wil ik voor alle zekerheid een volledig back up maken van mijn server . Met welk prog kan ik dit het beste doen ?
NINjak Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Om in de linux sfeer te blijven dan zou "Ghost 4 Linux" (G4L) een oplossing kunnen zijn. Het start vanaf cd en kan dan een dump van de HD of partities (dmv. image files) op een ftp-server maken. Het enige "nadeel" is dat je dan een ftp-server moet opzetten. Je bent dan wel systeem onafhankelijk en dus ook bij het restoren want zolang je maar een ftp-server heb/opzet kan je altijd de image restoren
Daan Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Gebruik Acronis True Image Echo Server deze kan een goede backup maken van je linux schijf je kan je backup op je hd bewaren of op dvd werkt perfect ! Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
NINjak Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Even je tip opgezocht, kan ook een oplossing (zeker voor servers) zijn. G4L kan natuurlijk ook windows filesystemen backuppen! Het start vanaf cd, draait onder linux, doet een diskdump naar een ftp-server en is gratis
joop905 Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 ik gebruik daar webmin voor http://www.webmin.com/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen