Ga naar inhoud

slecht beeld op nieuwe lcd televisie LG

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb mij gisteren een nieuwe lcd televisie van LG aangeschaft.(94cm) Ik bekijk de griekse zenders via hotbird en dit is allemaal goed aangesloten. Op mijn oude televisie met beeldbuis had ik haarscherp beeld op ERT, de nationale griekse zender. Maar nu ik mijn digitale ontvanger aansluit op mijn lcd televisie is dit beeld helemaal niet meer zo scherp. Normaal moet het toch juist scherper zijn omdat dit beeld digitaal is. Mijn gewone televisieposten zijn wel scherp. Het lijkt of de digitale ontvanger werkt met een veel te lage resolutie, want de ondertiteling is wel degelijk veel groter dan op de normale posten. Dus ik denk dat het iets met de resolutie te maken heeft. Weten jullie soms waarom de kwaliteit tegenslaagt op mijn lcd televisie?

Alvast bedankt en mochten er nog vragen zijn of zaken die ik onvoledig heb uitgelegd mag je het gerust zeggen en antwoord ik daar zo snel mogelijk op.

Cedric

Geplaatst:

Hallo ..

Een LCD is 5 x scherper als een beeldbuis Teevee MITS je naar een Full HD uitzending kijkt.

De SD (standaard definitie) 576/720 van de huidige uitzendnorm moet omgezet worden naar de kleinere pixelnorm 768/1366 (HD-ready) of zelfs 1080/1920 bij FullHD. heet ook wel scaling.

dan zijn er vaak tussenberekeningen om de meerdere beeldlijnen met niet uitgezonden beeldinformatie te vullen en het gevolg is jouw slechte beeld.

Bytheway ... Digitaal wil niet zeggen "scherper" maar zodanig vertaald in nulletjes en eentjes, dat er minder ruis ontstaat, dus gladder beeld..ook dit geeft een onscherp effect.

Snurker (Media Research) wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Ontvanger staat ingesteld op RGB en al de instellingen zijn in orde, maar ik ben nog steeds niet echt tevreden met het beeld. Ik had er wel meer van verwacht omdat dit toch een digitaal signaal is. Wilt dit dus zeggen dat het signaal niet beter zal worden. Mijn analoog beeld van de kabel is scherper dan mijn digitaal beeld van satelliet, dat vind ik toch raar.

Bedankt voor de reacties

Geplaatst:

ERT heeft een constante bitrate van slechts 2400 kb/s. Op een klein toestel zal dat niet zo opvallen maar op een scherm van bijna een meter is dat wel erg duidelijk te zien hoor!

Geplaatst:
Origineel bericht van: cedjeuh
Mijn analoog beeld van de kabel is scherper dan mijn digitaal beeld van satelliet, dat vind ik toch raar.

Tsja, het is wrang maar waar.
Digitaal is per defenitie niet beter dan analoog.
Geplaatst:

Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden. Ik zal het dan moeten doen met iets mindere kwaliteit, dit is natuurlijk geen ramp wink.

Geplaatst:

Ook andere instellingen op je tv zijn belangrijk zet bijvoorbeeld scherpte op een lage waarde het beeld lijkt dan vloeiende.

Met andere woorden zet alle instellingen op gemiddeld en ga vandaar af de instellingen bijstellen net zo lang dat ze in jouw ogen optimaal zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Zo geeft ook elke ontvanger een ander beeld. Ik had hier een Hornet (extreme) en heb nu de Technisat.

Terwijl aan de schotel en LNB's niets is veranderd, heb ik velemalen betere beeld op de zelfde zenders.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Hallo Snurker,

Heb je ook al op andere kanalen via de saelliet gekeken hoe de beeldkwaliteit daarbij is?

De duitse zenders zoals bijv. Das Erste zenden uit in een erg goede kwaliteit (vind ik dan). Wanneer deze zenders wel goed zijn ligt het waarschijnlijk toch aan de uitzendkwaliteit van ERT Sat.

Ik kijk zelf ook erg veel naar ERT, maar ik moet toegeven dat de beeldkwaliteit inderdaad niet optimaal is.

Groeten,

Superdimi

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen