Ga naar inhoud


[Strong] CD kaart niet te activeren met duo-lnb.


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn buurman heeft een decoder met cd kaart met nederland

1, 2 en 3. Wanneer de kaart in zijn Strong zit (met de originele

FW) wordt de kaart niet geactiveerd. In mijn deco is de kaart

binnen een uur geactiveerd middels internet activatie.

 

Zijn deco staat tijdens activatie op nederland 1, zoals

CD dit voorschrijft (zet hem op een nederlandse zender).

 

Wat kan ik hieraan doen?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.


Geplaatst:

Hallo Con,

 

Misschien moet je buurman wel net zoals bij mij 4 tot 5 dagen wachten voordat er een kaart-update volgt...

Volgens mij is abonnement afhankelijk...

Een paar jaar geleden was het meestal op de eerste dag voor elkaar...

 

Groetjes,

 

Satman

 

 

Geplaatst:

Satman

Toen zijn kaart in mijn deco zat was bijna gelijk een activatie.

 

kareldenhaag

Het betreft een duo-lnb met de originele strong FW terwijl de

deco op ned 1 staat. Welke instellingen bedoel je dan?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

kaart is geactiveerd... probleem opgelost toch?

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

kan best zijn dat de nieuwe update straks nog steeds niet doorkomt.

mischien toch even opnieuw patchen. (gewoon weer origineel)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Geplaatst:
Origineel bericht van: Smurf
kaart is geactiveerd... probleem opgelost toch?


Dat is wel zo maar nu (moet) ik iedere maand zijn kaart
activeren op mijn deco, is dat niet wat omslachtig?
In ieder geval vreemd.
Misschien moet ik de vraag wel voorleggen aan CD
en is er een speciale truc met een duo-lnb (let wel,
deze is van CD zelf (min of meer))

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: moimoi
kan best zijn dat de nieuwe update straks nog steeds niet doorkomt.
mischien toch even opnieuw patchen. (gewoon weer origineel)

De FW op de deco van mijn buurman is de originele versie.

MVG. Gerard

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

het aktiveren gaat wel vaker fout op ontvangers

ik zou gewoon lekker volgende maand afwachten of er überhaubt een probleem is met de updates, denk eerlijk gezegd niet dat het iets met de duo lnb te maken heeft, tenzij er slecht/te weinig signaal uit komt

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

ik zei al gewoon opnieuw WEER origineel., baat het niet, schaad het ook niet echt.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Heb ook 2 keer een soortgelijk probleem bij iemand gehad.

1e keer zat er een slechte las in de coax kabel (geen f-connectoren) en de 2e keer zat er een splitter tussen de coax kabel die niet goed was.

Bijde keren nieuwe en deugdelijke las gemaakt en problemen opgelost.

Misschien heb je hier iets aan.

Mvg Mario

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...