Ga naar inhoud


Aankoppelen scart-kabel bij werkend toestel


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Ik heb ook nog nooit gehoord van een opgeblazen scartingang, maar met F-connectors moet je inderdaad oppassen. ALTIJD de ontvanger geheel uitschakelen als je een F-connector aan- of afkoppelt.

 

Voor degenen die denken het beter te weten en de spanning er niet af halen: je loopt grote kans je satonvanger naar de mallemoer te helpen - en je was toch echt gewaarschuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ceesv
De meeste ingangen van een scart-steker zijn afgesloten met 75 Ohm of 10 kOhm. Ik heb nog nooit een scart in-uitgang opgeblazen.


Wat een geluksvogel ben jij..misschien omdat je op z'n tijd een biertje drinkt, waardoor je zelf wat vochtiger bent en daardoor de statische lading laat wegvloeien !!

Maar je hebt gelijk en ongelijk !!
Een ingang is inderdaad meestal afgesloten met een laagOhmige weerstand, maar een standaard OUTPUT absoluut niet, want die is meestal hoogOhmig en statisch gevoeliger.
Dus blaas je een INPUT niet op, dan zeer zeker de OUTPUT wel.

Snurker (Media Research)

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Jongens toch...!

 

Het ligt er maar net aan bij in en -uitgangen wat de vorm van energie-overdracht is.

Bij video is er sprake van vermogensoverdracht. De uitgangsimpedantie is 75 ohm en de ingangsimpedantie is hoogohmig maar moet afgesloten zijn met dezelfde waarde als de uitgangsimpedantie. Dus ook 75 ohm. Dan vind er maximale energie-overdracht plaats.

Bij audio is er sprake van spannings-overdracht. Hier streeft men er na om de uitgangsimpedandie zo laag mogelijk te houden. Een goede waarde is < 30 ohm. De ingangsimpedantie moet zo hoog mogelijk zijn. Bijvoorbeeld > 100 k.ohm. Door 100 k parallel aan 30 ohm te schakelen, doet de totale uitgangsimpedantie nagenoeg niet veranderen. Zo is het mogelijk om meerdere "verbruikers" op één uitgang aan te sluiten. Dat gaat bij video niet, tenzij je een doorlusmogelijkheid hebt, wat niet altijd het geval is.

 

Neem verder echt maar van mij aan dat de kans om een in of uitgang naar de eeuwige jachtvelden te helpen door statische lading zeer klein is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Jeemig wat een draadje over een plug die je er gewoon in kan rammen als de zooi aan staat. :D


Ja ja beste happende Pacman ..je hebt helemaal gelijk wat betreft het belang van dit artikel...er was ooit ene Sjaak die verbannen werd, omdat hij het niet eens was over een te versterken HF signaal...dus ik ga weer lekker onder de lakens.

Snurker sleepcrysleepsleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

[offtopic]

 

Citaat:
er was ooit ene Sjaak die verbannen werd, omdat hij het niet eens was over een te versterken HF signaal.

 

@Snurker.. ben ik niet van je gewend wink

 

Dat was niet alleen maar om dat draadje toen maar om een hele reeks van "events".

 

[/offtopic]

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw deed ooit de mixer in het stopkontact terwijl ie al aan stond. Dat was dus wel effe wat werk geweest voor poetsdoekje. De kom ondersteboven en het beslag verdeeld over de hele keuken. De mixer heeft het wel overleeft. :D

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...