Ga naar inhoud


Digitenne op Texel


Gast PieterB

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: PieterB
Ik heb vernomen dat er een Digitennemast op Texel zal worden gebouwd. Deze komt in de plaats van de geplande maar nooit gebouwde mast in Den Helder.
Ik kan echter nergens vinden wanneer deze operationeel wordt.
Iemand een idee?

Ja, via-via begrepen dat de circa tien extra masten in zomer aangestoken worden.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dr staan idd een hoop masten nog in de planning.. voornamelijk in stedelijke gebieden..

 

nu nog officiele dekking in in mijn hoek wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Origineel bericht van: Hageneis
Ja, via-via begrepen dat de circa tien extra masten in zomer aangestoken worden.

ik tel er 12 laugh

Mooi, dat valt voor mij binnen de categorie circa (20%). De bewoordingen zijn letterlijk zo gebruikt door mijn bron.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

zuid west Friesland smile

 

volgens KPN is het hier dus nog niet mogelijk met een binnen antenne...

 

met wat goed uitrichten van je binnen antenne lukt het trouwens prima om hier een sterk genoeg signaal vanuit Smilde op te vangen laugh

 

alleen uit Leeuwarden.. wat de ontvanger zelf zo graag wil bij een automatische scan.. is het veel te zwak.. frown

 

enige wat dan kneiterhard binnenkomt is boeket 1 laugh

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, Ook Zoetermeer staat erbij.

 

Eindelijk.....

 

 

Veenendaal en Roosendaal staan ook op die lijst, Dat zijn plaatsen die hier ook regelmatig genoemd zijn met slechte ontvangstrapporten.

 

Fijn ook voor de mensen op Texel. wink

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd.. maar goed als alles met binnen antenne dekkend is kan je natuurlijk weer geen gratis buiten antennes bij kpn los peuteren wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of we dan in Ede waar ik woon ook eindelijk voldoende signaal hebben op de bouquetten waar bijvoorbeeld BRT in zit. Ned 1,2,3 valt hier nog redelijk te ontvangen maar dan meestal via kanaal 50 waardoor TV Gelderland mist. Ze kunnen wat mij betreft dus niet snel genoeg beginnen met het bouwen van de zender in Veenendaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Wow, Ook Zoetermeer staat erbij.

Eindelijk.....

Hoezo "eindelijk" eigenlijk, ik zie dat Den Haag en Alphen aan Den Rijn daar maar 12 à 13 kilometer vandaan zijn. Den Haag 10kW directioneel (goed, weet niet of dat op Zoetermeer is gericht) en Alphen 15kW rondom. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de ontvangst nu dan zo slecht is.

Dichtsbijzijnde voor mij is Goes op ~27km met 10kW rondom, en als er geen vonken waren van lampen enzo zou dat goed gaan. Hoe kan het dan met een 15 meter hogere mast op 13km met 15kW niet goed gaan?

Of gaat het dan om ontvangst op de begane grond?
Citaat:
Veenendaal en Roosendaal staan ook op die lijst, Dat zijn plaatsen die hier ook regelmatig genoemd zijn met slechte ontvangstrapporten.

Ik hoop dat Roosendaal er wel komt, en dan nog moet ik maar hopen.. Tis huilen met de pet op hier.
Origineel bericht van: EdjeKroketje


Zoetermeer is alleen DVB-H en die staat al aan wink

Op http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html staat het dus ook voor DVB-T in de planning. Weet niet of het er dan ook komt, zeker niet als Alphen het al dekt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...